Första seriösa dieten, vad tror ni?

Home Forums Deff och fettminskning Första seriösa dieten, vad tror ni?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hallå bodyforum, vänder mig nu hit för att se så att jag gör saker och ting på rätt sätt, det är nu så att jag ska lägga in min första riktiga diet, då jag ska se vad jag har under hullet.. lite om mig:
    19 år gammal
    181 lång
    morgonvikten ligger för tillfället på 82.4

Har styrketränat i en ca 3-4 år, och har under dem senaste 2 åren tagit träningen på stort allvar, nybörjare är jag, men lite koll och kunskap har jag samlat på mig inte dem här senaste åren då det verkligen varit en hög prio i mitt liv.

Som jag sa så har jag påbörjat min första ”seriösa” diet nu, har lagt in smådieter då och då, när jag känt att vågen stuckit iväg mot tresiffrigt, har experimenterat ganska mycket med min kropp och testat lite olika former av upp/nedgångar
    har inget direkt viktmål eller några mål om vilket bf jag vill landa på, kör helt enkelt tills jag själv är nöjd

Har dietat nu i ca 9 veckor, och tappat en 4-5 kg på ett ungefär (bytt våg, så dem visar lite olika) mitt mål är väl att tappa en 0.5-0.7 kg/vecka men har gått väldigt mycket upp och ner från vecka till vecka..

började dem första 4-5 veckorna med ett intag på 3300 kcal, vilket va lite för högt, sänkte då till 2800, och nu har jag gjort en sänkning till 2600kcal per dag och ska även lägga in morgonpromenader 4 gr i veckan

Frukost – ca 7.00
    70 g fiberhavregryn
    1 dl lättmjölk
    1 ägg + 1 äggvita

Mellanmål 1 – ca 10.00
    250 g lättkvarg (funlight)
    50 g hallon

Lunch – ca 12.00
    120 g nötfärs (max 10% fetthalt) Skölj av köttfärsen efter stekning
    150 g fullkornsris
    50 g broccoli

Mellanmål 2 – ca 14.00
    40 g proteinpulver (kassein eller 3-protein)
    20 g valnötter, hasselnötter eller sötmandlar

Middag 1 – ca 16.00 (ca 1 h innan träning träning)
    120 g kyckling
    180 g basmatiris
    Ev. grönsaker

Efter träning – ca 18.30
    40 g whey 100
    60 g malto

Middag 2 – 1- 1,5 h efter träning
    150 g fullkornsris
    120 g lax
    50 g broccoli

Innan läggsdags
    Kasein
    får tillägga att maten mäts fördiglagad

vad tror ni?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.