Home › Forums › Deff och fettminskning › Frukost
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 oktober, 2010 at 19:54 #437785Anonym anvandareMemberAnton Johansson wrote:Kör ingen jävla lättvariant, då är det inte mozarella. Det är som att jämföra olivolja och vatten. Hädelse!
även om man vill tappa fett?
19 oktober, 2010 at 20:00 #437786Anonym anvandareMemberAtt tappa fett har med energibalansen att göra, alltså hur mycket energi du äter och hur mycket du gör av med. Läs deffguiden om det är fett du vill tappa, det går inte att peka ut ett enskilt livsmedel och säga att detta gör dig fet. 300 kcal ifrån glass med chokladsås på eller 300 kcal ifrån ris gör dig lika fet om det innebär ett kaloriöverskott.
19 oktober, 2010 at 20:05 #437787Anonym anvandareMemberAnton Johansson wrote:Att tappa fett har med energibalansen att göra, alltså hur mycket energi du äter och hur mycket du gör av med. Läs deffguiden om det är fett du vill tappa, det går inte att peka ut ett enskilt livsmedel och säga att detta gör dig fet. 300 kcal ifrån glass med chokladsås på eller 300 kcal ifrån ris gör dig lika fet om det innebär ett kaloriöverskott.Dock får du mer rum för tex protein om du väljer lightvariant av tex ost. Om man nu redan ligger lågt på kalorier och vill ligga högt på protein Om vi nu snackar deff alltså.
Sen håller jag med om att det må vara en hädelse
19 oktober, 2010 at 20:08 #437788Anonym anvandareMemberVisst, det kan jag förstå är tufft om man ligger på 2000kcal per dag och vill ha 4g/kg kroppsvikt i protein, men annars – nej.
19 oktober, 2010 at 20:50 #437789Anonym anvandareMemberSka du köpa lättmozzarella så skit i mozzarellan helt. Och köp inte Lidls för den har tidigare fått dras tillbaka på grund av Salmonella.
Euroshoppers är billig och god. Santa Lucia bäst men dyrare.
19 oktober, 2010 at 20:51 #437790Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ska du köpa lättmozzarella så skit i mozzarellan helt. Och köp inte Lidls för den har tidigare fått dras tillbaka på grund av Salmonella.Euroshoppers är billig och god. Santa Lucia bäst men dyrare.
Smakar den inge bra?
19 oktober, 2010 at 20:57 #437791Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Smakar den inge bra?Inget alls skulle jag nog säga
Annars håller jag med om att Euro är ok. Dom lite dyrare är bäst i smaken.
19 oktober, 2010 at 21:10 #437792Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Smakar den inge bra?Jag rekommenderade den som en frukost man står sig länge på. tar man då fettsnål variant faller ju hela idén. Smaken har jag ingen aning om.
19 oktober, 2010 at 22:24 #437793Anonym anvandareMemberDet finns även riven mozzarella (20% fett) du kan köpa. Då kan du välja själv hur mycket ost du vill ha. Den brukar jag kasta på när jag gör frittata eller pizza. Smakar bra
20 oktober, 2010 at 08:41 #437794Anonym anvandareMemberAndreaz Engström wrote:Det finns även riven mozzarella (20% fett) du kan köpa. Då kan du välja själv hur mycket ost du vill ha. Den brukar jag kasta på när jag gör frittata eller pizza. Smakar braJa för mozarellaboll lät ganska kompakt om man säger så.. det borde vä funka att ha riven ost på ett grovt mörkt bröd?
20 oktober, 2010 at 09:19 #437795Anonym anvandareMemberBjern wrote:Ja för mozarellaboll lät ganska kompakt om man säger så.. det borde vä funka att ha riven ost på ett grovt mörkt bröd?Alltså hela grejen med min rekommendation var ju inte att mozzarella är übernyttigt eller så utan den där mångden som finns i de färdiga bollarna är perfekt för att hålla mig mätt till lunchtid vid 15 ungefär.
Äter jag det på bröd skulle det ju vara sämre än gröt.
20 oktober, 2010 at 09:58 #437796Anonym anvandareMemberBjern wrote:Ja för mozarellaboll lät ganska kompakt om man säger så.. det borde vä funka att ha riven ost på ett grovt mörkt bröd?Jag skulle nog valt att göra en omelett med osten istället. Ägg är riktigt nyttigt och det kommer garanterat att mätta dig längre.
20 oktober, 2010 at 10:01 #437797Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag rekommenderade den som en frukost man står sig länge på. tar man då fettsnål variant faller ju hela idén. Smaken har jag ingen aning om.Ah, då är jag med igen… blond u know.
20 oktober, 2010 at 15:38 #437798Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Personligen hade jag nog kokat äggen då. För min del så mättar de i alla fall mycket bättre med kokta, kontra stekta ägg.Har du läst tråden? Han gillar ju inte kokta ägg.
20 oktober, 2010 at 15:50 #437799Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Har du läst tråden? Han gillar ju inte kokta ägg.Oj, det inlägget missade jag också. 😮
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.