Home › Forums › Deff och fettminskning › Gå ner 10-15 kg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 juli, 2013 at 16:13 #102413Anonym anvandareMember1 juli, 2013 at 16:13 #1077767Anonym anvandareMember
Hej!
Jag vill gå ner 10-15 kg (väger 65 i dagsläget, 163 cm kort). Går inte i nuläget på diet. Lever en aktiv livsstil med downhillcykling på sommaren och skidåkning vintertid. Springer ca 1 gång i veckan och styrketränar en dag i veckan. Sen som sagt cyklar jag ca 1-2 ggr i veckan. Dricker alkohol cirka en gång varannan helg.
Jag vill gå ner 10-15 kg relativt snabbt men ändå ha en bestående vikt. Hur tycker ni att jag ska lägga upp min diet samt träning. Ska jag köra på en lowcarb-diet med mycket protein? Ska jag äta som vanligt men lägga in fler konditionspass?
Har tidigare vart rädd för Low-carb dieter då jag hört att man kan tappa fokus och det är ju inte så bra när man cyklar och åker skidor. Vill inte heller förlora mina muskler.
Hur lång tid tror ni det kan ta för mig att uppnå mitt mål? Vill även bygga muskler.
Tack på förhand!
/LT
1 juli, 2013 at 20:32 #1077771Anonym anvandareMemberBli av med vikt = hård träning.
Behålla en vikt = diet.Att ha en diet behöver inte betyda något speciellt. Jag t.ex. körde en gång på strikt LCHF och idag är jag av med sötsug efter vitt bröd, godis, chips (delvis) och t.o.m. jordgubbar! Kör inte längre någon av de ”riktiga” dieterna utan landade med min egen där jag föredrar kost som gör det möjligt att inte vara hungrig för jämnan.
Om du bara tränar aktivt och inte hoppar några pass kommer du minska i vikt men om du vill ha snabbare resultat så byt lite saker i kosten. Mer protein, jag är helt säker på att det ökar mättnadskänslan och längden även om det finns vissa som menar att det inte gör det. Ju mindre av din energi som kommer från kolhydrater desto mindre beroende av dem blir du, särskilt de enkla varianterna som socker. Du behöver heller inte vara rädd att du skulle äta för lite kolhydrater, vi får alltid i oss tillräckligt genom föda, särskilt om du tänker fortsätta dricka, vilket du bör.
Stirra dig inte heller blind på vikten, ibland kan man tro att man sitter fast men det gör man inte. Det kan bero på vätska och mycket annat och för en tjej är det extra mycket saker som kan rubba kurvan fastän du fortfarande går ner.Det viktigaste att komma ihåg är att det alltid är värt att gå ut och gå. Hur man än går eller rör sig så drar det alltid energi, det viktiga är att röra på sig rent generellt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.