Gå ner i vikt.

Home Forums Deff och fettminskning Gå ner i vikt.

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej allihopa!

Vet inte om jag posta denna i rätt tråd men någon får flytta tråden om den är fel.

Min storebror är 21 år och väger redan 150 kg, jag har äntligen fått honom sluta med coca-cola drinkandet i övrigt äter han inte mycket skräpmat.

Ska lägga om kosten för honom, men problemet är tränandet.

Jag själv tränar mellan 3-4 gånger i veckan.

Hur förslår ni att han ska träna för att gå ner i vikt?

Har en crosstrainer hemma, men är crosstrainer en bra fettbrännare?

Crosstrainer är en ypperlig fettförbrännare, kanske inte det roligaste alt. men fungerar. Att träna i grupp eller med folk man känner brukar uppfattas som roligare än att sitta ensam på en Crosstrainer och därmed får man motivationen att inte lägga av. Så att kombinera det med gym eller att spela lite fotboll med kompisar hade nog varit ett stort plus för honom om man kollar långsiktigt. Så jag skulle säga att träna på crossen en stund varje dag + kanske gymma mellan 2-4 dagar i veckan samt en aktiv vardag är ett bra sett att gå ner i vikt på. Att testa på gruppass kanske är någonting för honom om han inte gillar att lyfta skrot.

Sedan är ju kosten det centrala i att tappa vikt. Kontrolera kcalintaget så det inte stiger iväg så ska det nog lösa sig! :)

Lycka till!

Vincent94 wrote:
    Crosstrainer är en ypperlig fettförbrännare, kanske inte det roligaste alt. men fungerar. Att träna i grupp eller med folk man känner brukar uppfattas som roligare än att sitta ensam på en Crosstrainer och därmed får man motivationen att inte lägga av. Så att kombinera det med gym eller att spela lite fotboll med kompisar hade nog varit ett stort plus för honom om man kollar långsiktigt. Så jag skulle säga att träna på crossen en stund varje dag + kanske gymma mellan 2-4 dagar i veckan samt en aktiv vardag är ett bra sett att gå ner i vikt på. Att testa på gruppass kanske är någonting för honom om han inte gillar att lyfta skrot.

Sedan är ju kosten det centrala i att tappa vikt. Kontrolera kcalintaget så det inte stiger iväg så ska det nog lösa sig! :)

Lycka till!

Han körde igår och han orkade inte mer än 15 mintuer på crosstrainern, han svettades som en gris och var skit anfådd. Han berätta för mig att han har träningsvärk i ”hela” kroppen. Men han körde 15 min sen vila han 30 min så körde han 15 min igen o sen samma sak igen. Han gick en ”lång” promenad för han iallafall igår. Han gick ungefär 3,5 km och det har han nog aldrig gjort på flera år.

Han har inget intresse att gå på gym, har försökt få iväg han så många gånger.

Har du/ni några tips för att få han motiverad?

Fortsätt med intervallträning. På så sätt är det enklare för honom att känna av hur det går med kroppen. Kör man bara på känner man inte när något börjar gå fel lika lätt eftersom kroppen inte får de signalerna. Det är därför en skada ofta känns mindre när man just tränar, det betyder inte att den blir automatiskt bra av att fortsätta träna.

Dessutom slipper han köra slut på sig själv. Att han svettas beror på allt fett som värmer och att hans kondition är kass. Inom bara någon månad kommer konditionen vara hästlängder bättre än idag och då börjar allt gå lättare. Du måste bara få honom att inte tappa hoppet innan han själv når dit. Många tjockisar får inte det stödet och tror inte att det kan vara sådan skillnad på så kort tid.

Träna ihop är en av de bästa nycklarna.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.