Home › Forums › Deff och fettminskning › Gå ner i vikt kan ej träna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 mars, 2013 at 13:05 #101257Anonym anvandareMember9 mars, 2013 at 13:05 #1074843Anonym anvandareMember
Jag är en tjej på 25 år som har gått upp fasligt i vikt efter att ha problem med ryggen. Jag tränade lagom innan med olika pass och gym och min dröm var att bli lagom tränad i främst smal. Jag tränade 3-4 ggr/veckan. Jag har träningsförbud sen 4 månader tillbaka av min kiropraktor och lär inte få träna på några månader till få jag får problem direkt av en rask promenad på 30 minuter. Ryggen och förerna rasar. Går till kiropraktor regelbundet och har efter 6 år med daglig värk fått veta att jag har muskler som är bortkopplade och min kropp är utbränd kort sagt. Därav daglig värk i rygg och fötter. Jag vill nu kunna gå ner i vikt igen då jag mår psykiskt dåligt av att bara gå upp. Jag har aldrig varit så stor som jag är nu har alltid varit smal. Det är mest rumpa och lår som fläskat på sig. Så jag undrar nu över bra mat som jag kan hå net av och den enda träningen jag klarar av utan totalt ras i ryggen är 30 min stavgång. Kör sjukgymnastik med pilatesboll men det går sådär. Snart drar jag till med pulver men då jag har binjureutmattning dessutom så får jag helst inte svälta så extremt. Soppor kanske? Tacksam gör tips. //J
9 mars, 2013 at 14:10 #1074847Anonym anvandareMemberDet handlar om kcal in vs kcal ut. Räkna ut vad du ligger på för kcal intag per dag och lägg dig under det. Ett kilo fett är ca 7000-7500kcal så om du lägger dig 500kcal under ditt behov så kommer du gå ner 1kg varannan vecka (500*14= 7000).
Du säger att du inte kan träna så mycket vilket kommer resultera i att du inte gör av med lika mkt kcal per dag, om du då upplever en hungerkänsla kan du dämpa denna genom att dricka vatten. Grönsaker och protein mättar även bra så försök få i dig detta till dina måltider. Finns även nudlar som inte innehåller några kcal alls består mest utav vatten, finns på gymgrossisten, rätt dyra dock och innehållet är mestadels vatten i dem men mättar bra!
Skit i godsaker totalt om du kan. Även vittbröd är en fälla som många faller i. Om du käkar flingor kolla då vad de egentligen innehåller, tex. frosties innehåller 85g kolhyderater varav 25g socker per 100g. Det är en 4del utav innehållet. Jämför det med 250ml cola där det är 27g socker i.
Hoppas det var till någon hjälp och lycka till!
9 mars, 2013 at 15:30 #1074853Anonym anvandareMemberHej Vincent94. Tack för de tipsen. Ja jag har tidigare räknar och håller på. Under dessa månader som jag ute fått träna så äter jag en vanlig dag: en dl fibegrynsgröt med lågkalori äppelmos. Sen lunch och då är det typ 1-2 tomater och en kött bit. Ibland en knäcke till det. Sen en förut på eftermiddagen i regel ett äpple och sen äter jag soppa på köttfärs och grönsaker eller kyckling och grönsaker med en sås på mat eller grekisk yoghurt med vitlök. Sen blir det en knäcke eller frukt senare på kvällen för jag blir sjukt hungrig. Äter jag för lite fett? Jag är kass på bra mat att äta men sen när helgen kommer så blir det lite godis och glass. Äter sällan bröd överhuvud taget men på helgen så spårar det ur numera för jag inte set resultat och ledsnat helt enkelt så jag gör ju helt fel. Borde vara strikt hela tiden.
9 april, 2013 at 15:29 #1075779Anonym anvandareMemberNågot som hindrar LCHF? Annrs prova det, perfekt även för de som inte rör på sig så mycket.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.