gå ner i vikt med färdiga matersättare?

Home Forums Deff och fettminskning gå ner i vikt med färdiga matersättare?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

sha!

hade tänkt att gå ner en del i vikt, i form av fett. har tränat en del tidigare men då ej seriöst :)

iallafall. största problemet för mig när jag ska ner i vikt är maten, då jag vill ha kvar så mycket muskelmassa som jag kan.

skriv gärna inte att jag bara ”ska äta vanligt fast mindre och kött och potatis varje dag”, för det har jag hört. problemet är att jag bor hemma och morsan tycker att hon lagar mat jag borde vara nöjd med, fast i sjävla verket är det oftast 1 mål mat om dagen och sen får jag äta värmmat och godis. laga mat själv kommer med tiden men kommer ej funka att hålla bra koll på kalorier osv.

sånna påsar med soppor och allt vad det är som man hittar i affären. som kambridge till exempel. skulle man kunna äta sånna enbart som vanligt och på så sätt tappa fett men ändå ha lite muskelmassa kvar? kompletera med proteinpulver eller varför inte vanligt kött? hur reagerar kroppen på att ha en kost som inte ändras på lång sikt?

så tanken är hård träning och sånna påsar av något slag. sen på något sätt fylla ut med extra protein för att få ha kvar lite muskler. ska man köra med fettförbränningspiller med tro? hmm..

börjar närma mig 90kg på 17 år och 183cm. ska iallafall försöka nå 70-75 kg och då ha ganska lågt kroppsfett och ha en bra grund att börja bygga muskler på! :D är dock väldigt välbyggt som jag får tacka gud för. hyffsat bredaxlad, lite mer muskler än den ”normala” osv. så alla dem 90kg är inte ENBART fett :)

så.. tips på hur jag bör fördela detta pulver och magitillskott? :)

Tja Knobbfan

Jobbar ofta med kampsportare och där har vi ofta folk som vill gå ner i vikt för att passa in i viktklasser, så jag slängde ihop en enkel mall över vad man ska tänka på här: http://www.smartfight.se/kost-f%C3%B6r-kampsport/viktnedg%C3%A5ng-14678667

Sedan ska också tilläggas att det är viktigt att du tränar under viktnedgången när du ska göra en så stor viktnedgången. Tränar du relativt hård styrketräning regelbundet och håller ett bra proteinintag och en bra näringstajming (går också att söka på, på hemsidan) så kan du minska ner muskeltappet från 15% av vikten du tappar till några enstaka %…

(Att gå upp i muskelmassa samtidigt som man ”deffar” är teoretiskt möjligt men i verkligheten extremt svårt då yttre omständigheter i stort sett alltid förstör ”den perfekta vardagen”…

Lycka till

Smartfight wrote:
    Tja Knobbfan

Jobbar ofta med kampsportare och där har vi ofta folk som vill gå ner i vikt för att passa in i viktklasser, så jag slängde ihop en enkel mall över vad man ska tänka på här: http://www.smartfight.se/kost-f%C3%B6r-kampsport/viktnedg%C3%A5ng-14678667

Sedan ska också tilläggas att det är viktigt att du tränar under viktnedgången när du ska göra en så stor viktnedgången. Tränar du relativt hård styrketräning regelbundet och håller ett bra proteinintag och en bra näringstajming (går också att söka på, på hemsidan) så kan du minska ner muskeltappet från 15% av vikten du tappar till några enstaka %…

(Att gå upp i muskelmassa samtidigt som man ”deffar” är teoretiskt möjligt men i verkligheten extremt svårt då yttre omständigheter i stort sett alltid förstör ”den perfekta vardagen”…

Lycka till

nice! :D ”Givetvis är alkohol inte en del av din diet.” hmmm.. ;) får väl försöka..

tänkte mest på hur kropen och musklerna reagerar på samma mat dagligen. när jag tränade märkte jag att med samma rutin så avtog resultaten med tid. ändrade man lite och ”chockade” kroppen lite på så sätt så blev det bättre resultat igen :)

så om jag köper sånna påsar och blandar i proteinpulver i det så att det blir en bra viktnedsgångdiet och äter lika mycket kalorier som jag ska så att jag får i mig samma näringsvärden och kalorier som jag skulle från en vanlig ”kyckling och ris-diet” så bör jag gå ner ganska bra med andra ord? och självklart kommer jag träna hårt under tiden :)

är inte ute efter allt för snabba resultat. får ta den tid det tar :P

tack för råden! MVH

Skulle hellre satsa på att dra ner på kolhydraterna och/eller preiodisk fasta med fördelen att du kan äta dig mätt på kvällen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.