Går inte ner i vikt är det kolhydraterna som är boven?

Home Forums Deff och fettminskning Går inte ner i vikt är det kolhydraterna som är boven?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

tjena ja går inte ner i vikt …. alltså jag vet att det är kalori in o kalori ut ja ligger på just nu 1400 kcal typ o går inte ner i vikt … de ja undrar är kan de va så att man inte gå ner i vikt om man äter mycket kolhydrater även om man ligger på minus?
    Många drar ju ner kolhydrater under deff , det är nått ja har provat och gick ner någon kilo i 2 veckor så de gav ju lite resultat , men började typ överäta efter det för ja blev såå hungrig kan inte gå utan kolhydrater?

Man ska inte utesluta kolhydrater helt. Men det beror också på vad de 1400 kcal är för sorts mat. Hur länge har du hållit på?

typ i 3 veckor snart
    men kan de va kolhydraterna?
    jag tränar ju som fan också ibland blir det 30 min cross , 20 min gång på band efter styrkepass de borde också bränna en hel del ?

Ligger du på energiunderskott så går du ner oavsett kolhydratmängden i kosten.

Inga fel i att helt utesluta kolhydrater om du vill. Det är omöjligt att hamna på noll förstås men att försöka nolla kolhydraterna gör inget. Käka en stor portion spenat och en portion broccoli varje dag så är både intaget av C-vitamin, K-vitamin och folsyra ganska tryggat.

Därutöver mycket kött, ägg, fisk och ost så är näringsintaget fixat. Underskott går du ner i vikt av, punkt slut.

Men att åstadkomma ett underskott kan försvåras med tiden under en bantning, primärt genom nedreglerad spontanaktivitet, s.k. NEAT, men även metabola anpassningar.

Om NEAT:

[http://traningslara.se/blogg/begreppet-neat-och-varierande-energibehov/#comment-1737]

tack för svaren alla!!!
    men ja har räknat ut att ja ska ha 1900-2000 kmr ej ihåg något i mellan där va de och så vill ja ner 1 kg i veckan så ska ja ligga på ca 1000 men jag tränar istället lite extra och äter 400 kcal mer men går ej ner i vikt vet att man ska ner när man ligger på underskott , har gått ner förr också men då rök alla muskelmassa bort vill ej göra mistag denna gång , saken är det att ja räknar också allt jag äter annars kunde ja ha tänkt att ja tror att ja äter lite.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.