Home › Forums › Deff och fettminskning › Ge mig tips!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 maj, 2009 at 20:39 #63673Anonym anvandareMember29 maj, 2009 at 20:39 #431461Anonym anvandareMember
Hej grabbar och tjejer.
Måste bara börja med att tacka för all inspiration och alla bra råd jag fått från er i samband med forumet, det har verkligen hjälpt mig med min träning och diet.Jag är 24 år gammal och satsar just nu stenhårt på att komma i form inför sommaren och framtiden generellt.
Längd: 200cm
Vikt: 104kg
Sedan april har jag hållt mig till strikt träning i form av gym och sedan ca. 1 månad tillbaks håller jag på en relativt hård diet. Framgång? Jo verkligen. Jag har gått ner ca. 5 kilo och ser faktiskt ganska mycket vassare ut enligt mig själv. Jag tänkte skriva ner hur mina dagar ser ut med träning och mat och hoppades på att ni kanske skulle kunna ge mig lite tips eller råd som stöttar mig ytterligare.Träning:
Jag promenerar en timme VARJE dag innan frukost. Inte bara för att bränna fett, utan också för den underbara känsla jag får av det. Får väldigt fin energi genom dagen.Går på gymmet fem dagar i veckan.
Måndag: rygg, biceps
Tisdag: bröst, axlar, mage
Onsdag: vila
Torsdag: rygg, biceps
Fredag: bröst, axlar, mage
Lördag: vila
Söndag: ben, triceps, mageGlöm inte mina morgonpromenader! De sviker jag aldrig. Dessutom spelar jag trummor så släng in ca. 4 timmar repning i veckan :emo-thumb
Maten:
Frukost: helt naturell youghurt med all-bran, müsli och lite extra russin samt ett ägg (ingen gula), ett glas mjölk.Mellanmål: 2 dl protein (pure whey).
Lunch: mycket sallad och ofta kött.
Mellanmål: en banan. Tyvärr är jag allergisk mot äpplen.
Middag: mycket sallad, pasta och kött.
Kvällsmat: samma som frukost, helt naturell youghurt med all-bran, müsli och lite extra russin samt ett ägg (ingen gula) ett glas mjölk.
Brukar ta 2 dl pure whey här också.Inget godis, chips eller liknande. Äter absolut ingenting sådant just nu.
Efter gymmet: Pure whey Freak Fix, innehåller en massa bra saker som jag inte orkar skriva ner. [LÄNK-TILL-WEBBSHOPAR-EJ-TILLÅTNA-ENLIGT-FORUMREGLERNA LÄNK-TILL-WEBBSHOPAR-EJ-TILLÅTNA-ENLIGT-FORUMREGLERNA]
Kan tillägga att jag jobbar utomlands och har all tid i världen åt att träna och röra på mig.
Ge mig gärna kommentarer eller tips på hur jag kan förbättra saker och ting.
Mitt mål är ju att bli mer deffad men samtidigt vill jag ju absolut inte minska i muskelmassa, snarare tvärtom!29 maj, 2009 at 21:02 #431462Anonym anvandareMemberJag skulle ta bort russin, minska ner proteindrinkarna och behålla gulan i äggen. Dessutom tycker jag All-bran är ett ganska taskigt val, inga fel direkt men det är ju knappast mättande och en hel del socker.
Men primärt bör du sluta plocka bort gulan tycker jag, de kcal kan du ersätta genom att minska proteinpulvret, ta bort russin, byta all-bran mot t.ex. vanliga havregryn eller vad du vill.
29 maj, 2009 at 22:18 #431463Anonym anvandareMemberTack för tipsen. Tycker du jag skall ta bort mina proteindrinkar helt eller skall jag behålla åtminstonde en? Den efter gympasset tar jag ju definitivt inte bort, men kanske den vid mellanmålet?
30 maj, 2009 at 05:19 #431464Anonym anvandareMemberblomrog wrote:Tack för tipsen. Tycker du jag skall ta bort mina proteindrinkar helt eller skall jag behålla åtminstonde en? Den efter gympasset tar jag ju definitivt inte bort, men kanske den vid mellanmålet?Jag skulle helt ta bort den mellan frukost och lunch och därefter minska ner de två andra. Varför 2 dl!?
Två-tre skopor, dvs ca 20-30 gram är ju tillräckligt tycker jag.
30 maj, 2009 at 05:21 #431465Anonym anvandareMemberLite off topic men eddie undrar om du visste hur mycket 1dl pulver är i gram?
30 maj, 2009 at 05:26 #431466Anonym anvandareMemberMikee wrote:Lite off topic men eddie undrar om du visste hur mycket 1dl pulver är i gram?1 dl mjöl där man inte ”packar” måttet brukar ligga runt 55-60 gram. Borde inte vara helt orimligt att proteinpulver ligger däromkring även det.
30 maj, 2009 at 05:43 #431467Anonym anvandareMemberaha tack för svaret:O de står ju på protein förpackningarna ca 3 skopor dvs 30gram … då har jag alltid av någon anledning trott att 1dl är 30gram:D
30 maj, 2009 at 06:45 #431468Anonym anvandareMemberMikee wrote:aha tack för svaret:O de står ju på protein förpackningarna ca 3 skopor dvs 30gram … då har jag alltid av någon anledning trott att 1dl är 30gram:DSå kan det iofs vara. Jag har aldrig testat att väga upp pulvret från ett decilitermått. Mjöl kan ju vara tyngre.
30 maj, 2009 at 17:22 #431469Anonym anvandareMemberokej tack för svar iaf eddie
31 maj, 2009 at 02:59 #431470Anonym anvandareMemberJag ser inte heller någon anledning till att plocka bort gulan ur ägget. Ägg innehåller massor av protein och annat nyttigt. Jag antar att det är fettet du är rädd för när du plockar bort gulan. Det fettet är bra fett så det ska du absolut behålla! Jag käkar väldigt mycket ägg. Det mättar bra och smakar bra. Min frukost brukar bestå av Wasa Sport med skinka och två löskokta ägg med Kalles kaviar.
31 maj, 2009 at 06:12 #431471Anonym anvandareMemberblomrog wrote:Efter gymmet: Pure whey Freak Fix, innehåller en massa bra saker som jag inte orkar skriva ner. [LÄNK-TILL-WEBBSHOPAR-EJ-TILLÅTNA-ENLIGT-FORUMREGLERNA LÄNK-TILL-WEBBSHOPAR-EJ-TILLÅTNA-ENLIGT-FORUMREGLERNA]Du får nog ta dig ork o skriva listan endå
annars tycker jag resten verkar galant :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.