- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Gynekomasti eller bara hög fettfördelning?
En sak jag undrat över ett bra tag..
Har suttit länge och försökt klura ut om mina bröst verkligen har minskat eller ej.. Då det är stora och nästintill kvinnliga stör mig något fruktansvärt.. Ser hemskt ut.. Allt annat på kroppen verkar minska.. Fettet på armarna/benen, rumpan, magen, ryggen framförallt.
Kan ju säga att jag iaf har stor fettprocent kvar, men nästan inget på brösten verkar vilja försvinna.
Lider jag av gynekomasti eller kan jag bara ha väldigt stor fettfördelning i brösten? Hade inte stora bröst tiden jag var smal, för 3-4 år sedan.
Har beställt zink.. Som ska hjälpa till med testosterontillväxten då jag tror min östrogenmängd varit för hög, därav fettfördelningen. Fast jag kan ha fel.
Jag ska snart börja deffa igen.. Har jag tur är det bara fett som samlats där, och inget annat.
Bild..
Försvinner garanterat i en deff. Kan också bero på om du inte har särskilt mycket bröstmuskler under som i övrigt mosar ut fettet jämnare.
Tar du i bänk t.ex?
Tack för svaret.. Kan vara så att jag kör alldeles för lite bröst.. Ska försöka fokusera bättre på dem.
Jag tar 85kg x 3 rep, sen brukar jag köra med 70/65kg x6-10reps.
Gillar dock inte bänk så mycket, kör oftast mer hantelpres, cablecross, armhävningsövningar mm.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY