Har lite problem men fett nergång. Hjälp?

Home Forums Deff och fettminskning Har lite problem men fett nergång. Hjälp?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Hej Hej. Håller på att deffa och har gjort det ett tag. Har stått stilla nu ett tag och tänkte kolla im någon har lite tips på vad man kan göra/ändra på. kör med ett kostschema jag har plockat ihop själv plus lite hjälp. har ändrat lite med tiden och det senaste nu har jag lagt in kolhydrater i kosten. är detta ett bra upplägg eller ska man ändra något, hur mycket cardio tycker ni man ska köra?

Har fått sommarjobb precis så är ganska aktiv på dagarna. Jag tränar 5 ggr i veckan och har en ”ätardag” i veckan.

Mitt kost schema idag..
    Cardio 30-40 min
    Mål 1: 2 kokta ägg
    Mål 2: 1 dl havregrynsgröt
    Mål 3: Kyckling med ris + cashewnötter
    Mål 4: Kesella och funlight + omega 3
    Innan träning: Pre-workout
    efter: eaa, sen cardio sen tar jag protein dryck.
    mål 5: Nötfärs med potatis
    mål 6: kesella och funlight

Ligger just nu runt 2300 kcal, 220 g protein, 217 g kolhydrater och 56 g fett

Har ungefär 13 % bf och väger 77-78 kg, 180 cm. Målet är att få fram magrutorna lite mer.

Uppskattar all hjälp och tips jag får. :)

MVH Joacim !

Jag tycker absolut att du ska lägga ihop cardio passen och ta dom tidigt på morgonen och gymma senare på kvällen! du bryter ner osv musklerna om du ska sitta och trampa länge efter gympasset. Sen skulle jag ta mål 4 och mål 1 samtidigt då tidigt på dagen då det är långsamt protein i kvargen.

Hoppas du tar fullkornsris/fullkornpasta osv också! det ser ut som du äter mycket kolhydrater under mål 3 och 5 pga 217g kolhydrater???

Så här hade jag lagt upp det.

Mål 1: 1 dl havregrynsgröt + 2 kokta ägg
    Mål 2: Kesella och funlight + omega 3
    Mål 3: Kyckling med ris + omega 3
    efter: vassle protein.
    mål 5: Nötfärs med sallad.

Är det inte krångligt med så sjukt mycket småpetande med maten?

skippa ätardagen

jeanklaud wrote:
    Jag tycker absolut att du ska lägga ihop cardio passen och ta dom tidigt på morgonen och gymma senare på kvällen! du bryter ner osv musklerna om du ska sitta och trampa länge efter gympasset. Sen skulle jag ta mål 4 och mål 1 samtidigt då tidigt på dagen då det är långsamt protein i kvargen.

Hoppas du tar fullkornsris/fullkornpasta osv också! det ser ut som du äter mycket kolhydrater under mål 3 och 5 pga 217g kolhydrater???

Okej, så fullkorn har stor betydelse? Äter 200 g potatis och 150 g ris, är ju ganska mycket i riset. sen lite i nötterna med.. men fundera på att skippa nötterna?..

jeanklaud wrote:
    Så här hade jag lagt upp det.

Mål 1: 1 dl havregrynsgröt + 2 kokta ägg
    Mål 2: Kesella och funlight + omega 3
    Mål 3: Kyckling med ris + omega 3
    efter: vassle protein.
    mål 5: Nötfärs med sallad.

Jo men äter ju innan jag åker till jobbet så blir ju så stort mellanrum från lunchen och träningen då.. har hört att man ska äta direkt efter man varit ute o gått annars får jag vänta 2 timmar innan jag får i mig något..

Eddie Vedder wrote:
    Är det inte krångligt med så sjukt mycket småpetande med maten?

nja tycker inte det är så farligt.

cosmo wrote:
    skippa ätardagen

jo de kan man göra.. men psyket klarar inte de så bra :P men har dragit ner på maten på ätardagen ganska mycket de senaste..

JockeGustafsson wrote:
    Okej, så fullkorn har stor betydelse?

nej

JockeGustafsson wrote:
    nja tycker inte det är så farligt.

Trivs du så kör på det. Men om du tror att det är ett måste eller en bevisad fördel ur förbränningssynpunkt etc. så är det fel.

Eddie Vedder wrote:
    nej

Trivs du så kör på det. Men om du tror att det är ett måste eller en bevisad fördel ur förbränningssynpunkt etc. så är det fel.

Ne det är mest att jag hört att det är bra att äta 5 -6 ggr per dag. Hur tycker du man ska göra annars?

JockeGustafsson wrote:
    Jo men äter ju innan jag åker till jobbet så blir ju så stort mellanrum från lunchen och träningen då.. har hört att man ska äta direkt efter man varit ute o gått annars får jag vänta 2 timmar innan jag får i mig något..

En fråga om du kan svara på detta.. spelar det någon roll om man äter direkt efter promenad på morgonen eller kan man vänta 2 tim?

En annan fråga om någon kan svara på detta.. spelar det någon roll om man äter direkt efter promenad på morgonen eller kan man vänta 2 tim?

JockeGustafsson wrote:
    Ne det är mest att jag hört att det är bra att äta 5 -6 ggr per dag. Hur tycker du man ska göra annars?

Bra är det om DU känner att det är bra. Inte om någon annan säger det.

JockeGustafsson wrote:
    En fråga om du kan svara på detta.. spelar det någon roll om man äter direkt efter promenad på morgonen eller kan man vänta 2 tim?

Fördelaktigt med direkt men ingen katastrof annars.

För övrigt ber jag dig multicitera och inte svara på alla inlägg i enskild post. Blir skitjobbigt att följa dina svar.;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.