Home › Forums › Deff och fettminskning › Har svårt att bränna fett
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 februari, 2013 at 20:58 #100966Anonym anvandareMember11 februari, 2013 at 20:58 #1074037Anonym anvandareMember
Är inne på min 4e vecka med min nya kost.. Har svårt att lägga på mig vikt och lika svårt att få bort.
Är 24 år, 164cm och 57kg. Äter levaxin ,så ämnesomsättningen bör ligga lite högre än normalt.
Tar även testosteron var 3e månad pga av brist på det.Jag gymmade regelbundet i ca 1 år och byggt upp en grund. La sedan av i ca ett år och har nu kört igång i några månader.
Har gjord flera försök med att sänka kcal intaget och kolhydrater och promenerat mycket samt gymmat, men det har inte gett några resultat.Jag har inte brytt mig så mycket vad jag har stoppat i mig, för att jag lägger ändå inte på mig något. Så har alltid ätit mycket mat. Massor med onyttigheter också. Kcal intaget har säkert legat på 2500-3500. Vissa veckor har det blivit pizza flera gånger, chips, läsk, alkohol på helgerna. Jag kan stoppa i mig de mesta utan att gå upp i vikt.
Nu har jag ändra på det och försöker hålla mig på ca 1500-2000 per dag med lite mindre kolhydrater. Allt onyttigt går också bort, som godis, läsk osv. Dricker inte lika mycket alkohol längre. På helgerna kan de bli lite onyttigt som en godbit, lite mer mat, nån öl.
Det blir promenad på 6-8km 5-6 gånger i veckan. 30 min Crosstrainer 5-6 gånger/vecka + hård träning på gym 6 gånger/vecka.
Exempel på en dag.
Frukost 250g kesella, 50g Musli med lättfil, kaffe
Promenad
Lunch: 50g råris och 150g fläskytterfile + lite sallad och ett glas lättmjölk
Gym
Proteindrink + banan och apelsin
Middag: Hemlagade köttbullar 150g potatis, lite rödbetssallad + 3 kokta ägg
Crosstrainer
Kvällsmat: 1 knäckebröd med skinka ost, 3 kokta ägg, 25g nötter, ev en proteinbar typ fibre pro.
casein proteindrink innan läggdags.
Jämför man det här med min förra kost är det extrem skillnad. Just nu har jag knappt märkt nå skillnad på kroppen.
Lite mer synliga ådror på armar/axlar, magen kanske har blivit lite mindre.Ser allt bra ut eller bör det ändras något. Tycker det går väldigt långsamt borde ha en förbränning på ca 500 kcal per dag?
11 februari, 2013 at 23:49 #1074046Anonym anvandareMemberSer bra ut tycker jag. Kolla inte så fruktansvärt mycket i spegeln utan kolla på vågen och ta bilder som du jämför mot varandra då du ser dig i spegeln varje dag och förändringen inte är så stor dag till dag men om du kollar med några veckor/månaders mellanrum så kommer du genast se den!
12 februari, 2013 at 12:43 #1074059Anonym anvandareMemberVad bra, då fortsätter jag å köra på det
Nej det är ju sant, man märker inte själv hur man förändras.12 februari, 2013 at 13:22 #1074063Anonym anvandareMemberBrist? Kör man väl igång stängs väl eventuell egen produktion av. Jösses testosteron ver tredje månad låter ju inget vidare, nivåer närmare noll innan nästa injektion… Läser man om ”TRT” brukar det röra sig om en injektion i veckan. Vore jag dig skulle jag söka runt lite på nätet i ämnet och tala med läkaren.
12 februari, 2013 at 13:38 #1074067Anonym anvandareMemberDe är en väldigt stor mängd. Och de hålls självklart koll på värdena med olika tester.
12 februari, 2013 at 13:47 #1074069Anonym anvandareMemberpersson89 wrote:De är en väldigt stor mängd. Och de hålls självklart koll på värdena med olika tester.För din skull eller för att läkaren inte ska behöva behandla oftare? Aldrig sett någon TRT som förespråkar annan en gång i veckan, vissa delar upp två gånger i veckan själva för jämnare nivåer.
12 februari, 2013 at 14:03 #1074074Anonym anvandareMemberDe är uträknat så. Har tagit det i flera år och funkar bra. Vet också att man kan ta en mindre dos själv lite oftare. i benet tex.
Men den här tas i stora sätesmuskeln.14 februari, 2013 at 12:49 #1074129Anonym anvandareMemberMan kan ju tycka att du borde få minskad mängd kroppsfett utan större ansträngning om det inte är så att du ligger väldigt lågt gällande testosteron.
7 mars, 2013 at 16:09 #1074778Anonym anvandareMemberRevend wrote:Fat burning is not a very difficult task. With exercise and diet food we can burn fat easily. TO burn fat eat less but low calories food,drink green tea,coffee,maximum water and do running. You will see a big change in your body fat percentage.
https://www.youtube.com/watch?v=pC67D4XdKSUMr. spammerino? Svara på svenska eller inte alls.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.