- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp med att kombinera deffning + rehab
Hej till er alla!
Gör en kort presentation utav mig själv så ni ev kan & vill hjälpa mig.
Man: 21år
Längd: 170.5cm
Vikt: Ca 90-94kg
Har goda erfarenheter inom Styrketräning och styrkelyft, 2005 blev jag Nordisk Mästare i Styrkelyft, så helt grön är jag inte. Däremot tappade jag intresset för att tävla och drog ner på lyftandet, la dock inte av med att träna. Behöll väl en vikt runt 75-78kg.
2007 la jag av att träna helt pga alldeles för mkt att göra på dagarna.
2008 började jag med Väktaryrket, vilket innebar långa arbetspass förlagda enbart på natt, detta gjorde att jag tappade energi till att aktivera mig innan/efter arbetspass samt att ”laga” min mat. Började käka skräpmat dagligen och nu ca 1år efter har man gått upp nästan 20kg i rent magfett
Har dragit på mig lättare ryggskador och medelsvåra axelskador numera, så tunga marklyft och tunga övningar som kräver mkt axlar går ej.
Har precis fått igång en nytändning på att komma igång igen med träning, kost och livsstilen ”må bra”.
Är väl medveten om att man ska förbränna mer energi än vad man intager, dock har jag numera väldigt dåliga rutiner på t ex en vanlig dag skall se ut. Är van vid att gå upp, slänga i sig mat. Jobba 6tim o sedan äta skräpmat, jobba 5-7tim till o sedan äta nåt och sedan sova.
Det jag behöver hjälp med är att kombinera lättare styrketräning med deffning, samt tips & råd på vilken slags mat som är bra att äta, lätt att tillaga, vilka deff metoder som passar bäst i mitt fall.
Jag vill försöka gå ner ca 0.5-1.5kg i veckan för att slutligen hamna på en vikt runt 75-79kg igen.
Tacksam för tips och råd!
Mvh
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY