hjälp med deff sökes!

Home Forums Deff och fettminskning hjälp med deff sökes!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Hej,

Jag väger nu (efter ca 4 månaders bulkning) 87 kg och är 190 cm lång.

Idag började jag deffa och har lagt upp mitt matschema på så här vis:
    Mat med två timmars mellanrum i små portioner då jag hört att det är bästa sättet att hålla förbränningen uppe.

idag har jag ätit:

Mål 1: två fullkornssmörgåsar med tomat respektive gurka, inget annat på.
    Mål 2: Två kokta ägg med lite salt.
    Mål 3: kidneybönor, gurka och mjölksyrade morötter.
    Mål 4: frukt
    Mål 5: Biff och lite potatis.
    Mål 6: Sill.

Då jag nu har lov så har jag inte problem att äta i 2 timmars intervaller men då jag börjar studera igen snart så börjar jag tvivla på att systemet ska hålla. därför tänkte jag höra om det fungerar att dra ner det till tre lite större mål, två mellanmål bestående av typ frukt och sen ett kvälls mål. Skulle detta fungera och isf vad bör jag tänka på att äta respektive undvika?

Med tankte på träning så ska jag gymma 3-4 ggr veckan med 20 min styrka och sedan 40 min kondition på varje pass. Sedan ska jag ta promenader innan frukosten minst 3 dar i veckan. Mitt mål är att gå ned ett halv kilo i veckan.

Tacksam för hjälp då jag har läst igenom många guider men ändå inte riktigt förstått vad som är mest värt att följa.

angående hur många gånger du äter om dagen så är det nog ”hur mycket kalorier du får i dig och sedan hur mycket du förbränner”

att gå ner ett halvt kilo i veckan kräver att du ligger på ett underskott på 500kalorier om dagen vilket inte borde vara så svårt. Jag rekommenderar dig att läsa king grub’s deffguide [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347&highlight=deffguide http://forum.body.se/showthread.php?t=22347&highlight=deffguide%5D räkna ut vad ditt energibehov ligger på sen räkna ut hur mycket kalorier du får i dig från kosten du har sen gå vidare därifrån. Lycka till!

// mvh Strong

Okej, tack! finns det något ställe man kan kolla vad olika maträtter har för antal kalorier?

tack!

jag hitta [http://www7.slv.se/Naringssok/ http://www7.slv.se/Naringssok/%5D

vet dock inte hur bra det är eller om de finns bättre. Men det borde stå på innehållsförteckningen på det mesta du köper. (såklart inte frukt o dyl) men siffror finns gäller bara o leta.

Så det jag behöver tänka på är kalorierna inte att jag måste äta mer Protein och mindre kolhydrater eller liknande?

Du behöver inte äta ofta och lite för att hålla förbränningen igång.

Det är en seglivad myt som du gör bäst i att släppa omgående.

Lägg upp det på ett sätt du trivs med, oavsett om detta innebär (t ex) två stora mål om dagen eller sju pyttemål.

It’s up to you.:up:

Och läs igenom deffguiden noga.

För att gå ner i vikt kvantitativt:

Kcal in vs kcal ut är allt. Fibrer, proteiner och annan mättande kost hjälper dig att stoppa hungern.

Cardio hjälper dig att bränna kcal. Du kommer att bli mer hungrig av cardio också, men du bränner mer än vad du blir hungrig.

För att gå ner i vikt i kvalité:

Det finns främst två saker som ökar partitioneringen mellan fett och muskler för din kroppsvikt: Tung styrketräning och mycket proteiner.

Så, hoppas det hjälpte.

Tack så mycket! har läst igenom deffguiden några gånger nu och tänker tänka om. Men vad finns det för fällor dvs saker man kanske ska hålla sig ifrån inom matväg?

Sen hur tycker ni att det låter att träna först styrka i 20 min och sen 40 min cardio? Och har någon något tips på det bästa sättet av cardio? för jag ska gå nästan varje morgon i ca en timme så tänkte då att man kan köra lite intervaller eller liknande på gymmet sen. låter det bra?

zimon112 wrote:
    Sen hur tycker ni att det låter att träna först styrka i 20 min och sen 40 min cardio? Och har någon något tips på det bästa sättet av cardio? för jag ska gå nästan varje morgon i ca en timme så tänkte då att man kan köra lite intervaller eller liknande på gymmet sen. låter det bra?

Nöj dig med promenaderna. och när du får upp konditionen kan du ju lägga in lite joggning och successivt öka det. Låt sedan styrketräningen vara just STYRKETRÄNING. Skippa konditionsträning där och kör ordentliga pass.

Okej, så du tror att det räcker för att gå ned 1/2 kg i veckan? :) Vad finns det annars jag kan göra för att jobba på fettförbränningen? Jag läste att grönt te bränner kalorier och gör att man känner sig mätt, är detta bara bluff och båg?

Jag kan inte tacka er nog! :D

det med grönt te vet jag inget om så ska inte yttra mig om det. Men håll det simpelt främst för din egen skull så de inte blir för avancerat för dig att följa, bara se till att du förbränner 500kcal mer om dagen än ditt dagliga intag så ska det bli bra.

Quote:
    Nöj dig med promenaderna. och när du får upp konditionen kan du ju lägga in lite joggning och successivt öka det. Låt sedan styrketräningen vara just STYRKETRÄNING. Skippa konditionsträning där och kör ordentliga pass.
    zimon112 wrote:
    Okej, så du tror att det räcker för att gå ned 1/2 kg i veckan? :)

Det kan bli mer, det kan bli mindre och du kan stå still. Allt handlar ju om balansen med det du förbrukar och lagrar in. Man kan bli fet trots dagliga maratonlopp och man kan bli smal av att ligga på sofflocket.

om du dricker 4 glas grönt iste (hemmagjort) om dagen, så kan du förbränna ytterligare 1 kilo per år eftersom det krävs ungefär 30 kalorier för kroppen att värma upp teet till 37 grader! :) men inte så jävla värt igentligen , 1 kg pga grön te är nog inte värt det

Tänkte bara uppdatera och säga att jag nu efter lite mer än en månads deffning är nere på 80 kg. Detta bara genom att dragit ned på maten, i största hand kolhydrater och tränat mer. Det fungerar! :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.