Home › Forums › Deff och fettminskning › Hjälp med deff upplägg!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 november, 2010 at 13:36 #63627Anonym anvandareMember10 november, 2010 at 13:36 #430798Anonym anvandareMember
Hej, dags att börja deffa nu & så här ser mitt upplägg ut. Kom gärna mycket mycket synpunkter om ändringar.
Målet är att vara så deffad som möjligt till solsemestern om två månader.
18år
183cm
77kgJust nu tränar jag fem gånger i veckan, börja alltid med ett gympass på en timme och efter det brukar jag också springa eller cyckla en timme.
Tränar alltid på eftermiddagen runt tre.
Kosten hålls nere rätt kraftigt. Det brukar bli havregrynsgröt till både frukost och lunch. Till kvällsmat brukar det bli lite kraftigare mellan 400-700 kcal.Använder just nu Thermonex, två till lunch och två till middag.
Har även lean dessert som jag funderar att ta en liten portion av.
Har syntha-6 på hyllan men vet inte om jag ska änvända den när jag deffar.Hur tycker ni att det ser ut, kom gärna med synpunkter! :up:
10 november, 2010 at 14:28 #430799Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Hur går det just nu? hur mycket går du ner i veckan cirka?Började igår med schemat, får väga mig nästa tisdag!
10 november, 2010 at 14:50 #430800Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:hur stora portioner är havregrynsgröten?
magkänslan säger att du får i dig på tok för lite protein.. men köra några dagar och se hur det känns.men var gärna mer specifik med maten, det är a och o
Kör med 40g havregryn som blir ca 130kcal, vatten och salt.
Ska jag köra kraftigare på lean dessert och/eller knäcka ett ägg i gröten frukost och lunch?Tack för snabba svaren! :up:
10 november, 2010 at 15:21 #430801Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:knäck ett ägg eller ät 1-3 kokta vid sidan om tycker jag
räkna ca 60-65kcal/normalstort äggOkej, så ska jag skippa lean dessert och syntha-6 helt?
Glömde också förklara, till kvällsmat äter jag vad föräldrarna lagar, brukar va lite kraftigare och alltid med sallad. Blir lite svårt att räkna när man själv inte lagartack för svaren! :up:
10 november, 2010 at 16:22 #430802Anonym anvandareMemberhar du räknat ut din kaloribehov samt hur mycket du gör av med ännu?
10 november, 2010 at 17:02 #430803Anonym anvandareMemberGrunken87 wrote:har du räknat ut din kaloribehov samt hur mycket du gör av med ännu?Har läst deff-guiden
[http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881%5D
I den hittar jag formeln:
66.5 + (13.75 x 77kg) + (5.003 x 184cm) – (6.775 x 18år)Och får fram 1923, sen ska man gångra de med 1,2-2,0 beronde fysik aktivitet. Jag gymmar ju mest, så gånger 1,5-1,6?
1923 * 1.55= 2982
I Deff-guiden skrev han också att gymmning bränner bra.
Quote:Dessutom innebär själva styrketräningen en förhöjd energiförbrukning upp till 48 timmar efter själva träningspasset. Under en 24-timmarsperiod förbrukar 60-70 minuters intensiv styrketräning lika mycket energi som 50 minuters konditionsträning på 70% av maxpuls gör under samma tidsperiod.När jag brukar cyckla en timme så bränner jag cirka 600 kalorier enligt cykel, ingen aning hur bra de stämmer men brukar hålla en puls på 140-150bpm.
Med lite tur så bränner jag lika mycket när jag gymmar?10 november, 2010 at 20:17 #430804Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:lean dessert? ifall det är ett proteinpulver så kan du ju med fördel dricka det med gröten givetvishuvudsaken är ju att du inte ska gå ner stor del av vikten från muskelmassa. utan den vill du ju behöva. så helst skulle jag vilja se att du körde regelbundet med styrketräning men trappade ner lite på konditionsträningen då den inte är direkt vän med styrketräningen..
(styrketräningen tar stryk pga kondis-träningen)skall du löpa/jogga/promenera så gör det allra helst på dagar då du inte tränar, men klart att det nog inte gör en katastrofal skada om du då och då löper/joggar innan/efter ett pass
lean dessert är något slags proteinpulver från BSN :up:
Styrke träning kör jag ju regelbundet. Mån,tis,ons,tors och fredag brukar jag köra. Suget efter träning är ofta tillbaka på söndagen så tränar ibland då med.Jag skulle inte kalla de konditons träning eftersom jag cycklar på ca 65% av maxpulsen som var rekomenderat för optimal fettförbränning.
Efter jag har cycklat min timme så brukar jag inte vara dö trött direkt och känner att de finns mycket mer att ge!Ska jag ändå dra ner på cycklingen/springningen?
Mvh Oskar
Dubbelpost för mig 😮
11 november, 2010 at 18:02 #430805Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Hur går det just nu? hur mycket går du ner i veckan cirka?Vägde mig idag på gymmet (samma våg som sist) ligger nu på 75.9 med jumpadojjor på
11 november, 2010 at 19:41 #430806Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:kör det 1-2ggr/vecka tycker jag isfOkey! Cycklade idag men endast 30min efter gymmningen
Föresten så tycker jag mig se skillnad, känns som att man har blivit lite mer deffad. Antagligen placebo-effekt11 november, 2010 at 20:15 #430807Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:oftast släpper mycket vätska och så i början så det är normalt att man blir tajtare rätt fort i början.jag tycker du ska ta bilder på dig varje vecka på tom mage (dvs direkt på morgonen) så du kan jämföra veckovis
Okej
De är ju allt kul att se resultat, svart på vitt. Ska leta upp en kamera så kommer första bilden imorgon! :nod11 november, 2010 at 20:39 #430808Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Vill du ha en annan motivationsboost så rekommenderar jag att du startar antingen en dagbok eller en seriös träningsjournal här på forumet där du kan dokumentera träning, mat bilder & få respons, kritik, tips osv :up:Träningsbloggen!
/[http://oskarsworkout.blogg.se/ http://oskarsworkout.blogg.se/%5D12 november, 2010 at 11:37 #430809Anonym anvandareMemberKepp it simple,
till frulle kvarg med fun light och musli, kött och wook resten av måltiderna
Sen äre bara krydda med alla olika kryddor )) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.