Hur många cm runt midjan motsvarar 5kg fett?

Home Forums Deff och fettminskning Hur många cm runt midjan motsvarar 5kg fett?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag är inne på slutspurten nu på min deff!
    Jag har 2 veckor kvar. Med förbränning under vila, förbränning på promenader och gymaktivitet så ligger jag på -2431 kcal om dagen. (då har jag räknat bort 1200kcal matintag med)

och 2431 kcal i 14 dagar är ca 34 000 kcal, vilket motsvarar ca 5kg fett. Så frågan är vad kommer jag minska i midjemåtet ? Jag vet att man kan gå ner fett på olika ställen såsom låren o.s.v.
    men finns det inget riktmärke eller ett cirka nummer?

Någon som vet ? :-)

Högst individuellt skulle jag säga, samt beroende på var i deffen du ligger precis som du beskriver.

I mitt fall så är det förvånansvärt ofta som varje tappat kilo motsvarar samma antal cm…

Ofan är det så några cm…
    Man har ju hört talas om dom som ”bantar” att det inte hänt mycket på vågen men byxorna sitter jättelöst.
    Trodde faktiskt att cm skulle trilla bort lättare än kilofett.

Men tack för svar :-)

emilmar2009 wrote:
    Jag är inne på slutspurten nu på min deff!
    Jag har 2 veckor kvar. Med förbränning under vila, förbränning på promenader och gymaktivitet så ligger jag på -2431 kcal om dagen. (då har jag räknat bort 1200kcal matintag med)

och 2431 kcal i 14 dagar är ca 34 000 kcal, vilket motsvarar ca 5kg fett. Så frågan är vad kommer jag minska i midjemåtet ? Jag vet att man kan gå ner fett på olika ställen såsom låren o.s.v.
    men finns det inget riktmärke eller ett cirka nummer?

Någon som vet ? :-)

Om du tror att den beräkningen kommer stämma så är jag rädd att du blir besviken.

Ja det blir ju givetvisvis mer jag kommer förlora i vikt. Men räknade inte med muskel ”tappandet” nu :-)
    har du inget smart svar på hur många cm man kan tänkas förlora då?

Riktlinje för deff är att gå minus 500 kcal om dagen så du tappar ett halvt kilo fett i veckan. Detta för att inte tappa muskler.

2500 kcal minus om dagen fungerar inte. Har du tappat 2kg vikt i veckan fram tills nu? Isåfall är nog en del även muskler tyvärr.

ja jag vet om att muskler kommer att försvinna i slutet på deffen.
    Men har bara 2 veckor kvar o vill komma i mål helst :) det är inte 500 kcal minus på maten om dagen, Utan jag har 120 min promenad per dag och 45 minuter träning som plockar på alla kcal till min fördel.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.