Hur mycket kan man tappa i vätska?

Home Forums Deff och fettminskning Hur mycket kan man tappa i vätska?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag har deffat nu i någon månad men för ett par veckor sedan drog jag ner på maten tills 1600 kcal då började ja gå ner ca ett halvt kilo veckan, men mitt jag vill gå ner 1kg i veckan så jag drog ner på maten ännu mer till 1100 kcal för ca 1 vecka sen då har jag gått ner 2-3 kg går det ner för snabbt? Jag är 165cm lång 66 kg typ just nu , mitt kaloribehov är runt 1900 jag äter ändå bra fett o protein o kolhydrater äter jag runt 100 gram.

Är lite rädd för att det går för snabbt.
    Det är ju vätska en hel del men hur mycket vätska kan man tappa på 5 dagar liksom?

Vätska tappar du bara i början. Man kan säkert tappa så mycket av vätska på en vecka men skulle du fortsätta i samma takt så är det inte så hälsosamt. Särskilt inte med den ”låga” vikt du ligger på.

Aha okej , jag är jävligt rädd för att det ska gå för snabbt helst 1 kg var 10onde dag , men 1kg i veckan är också okej.

Drog ner på cardio idag. taack för svar!

jemry wrote:
    Aha okej , jag är jävligt rädd för att det ska gå för snabbt helst 1 kg var 10onde dag , men 1kg i veckan är också okej.

Drog ner på cardio idag. taack för svar!

Nja… 1 kg i veckan tycker jag är på gränsen till för mycket. :unsure: 1kg var tionde dag är mer ”ok”.

0,5kg /vecka är att föredra om man inte är överviktig.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.