Home › Forums › Deff och fettminskning › Hur påverkar ätadagar?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 april, 2013 at 18:16 #101847Anonym anvandareMember27 april, 2013 at 18:16 #1076356Anonym anvandareMember
Tja, jag har deffat 4 veckor nu och har min andra ätadag idag.
Så när jag sitter här och smäller i mig godis, läsk, chips, pizza, nötter, bröd m.m då börjar jag undra om det verkligen är så jäkla bra att ha ätadagar? visst man behöver ju inte äta all denna skiten men enligt endel som kan nått om detta säger att allt man äter på ätadagarna inte fastnar i kroppen??
stämmer de? eller är det exakt samma sak som om man inte hade deffat?27 april, 2013 at 18:30 #1076358Anonym anvandareMemberJag tror inte ett skit på ätardagar. Din vikt = kcal in – kcal ut! Finns teorier om att ätardagar skulle öka ämnesomsättningen vilket jag har svårt att tro, om jag har fel så kan väll någon vänlig själ länka en studie på det. Ätardagar tror jag de flesta har för att de ska ha något att se framemot i kosten, jag kör utan ätardagar och ser fina resultat. Du kan nog också få fina resultat med ätardagar men jag tror att det tar längre tid.
27 april, 2013 at 18:37 #1076359Anonym anvandareMemberokej okej det känns som att du har rätt.
Men frågar man en del som är PT så säger dom att avvänjer man kroppen 2 veckor från alkohol och socker så ska inte kroppen ta upp lika mycket av de eftersom kroppen inte känner igen de.Jag tycker de låter mystiskt, det är som du säger, man har det nog mest för att ha något att längta till, Jag har 5kg att gå ner på 2 månader så jag unnar mig en ätadag i veckan
28 april, 2013 at 08:33 #1076374Anonym anvandareMemberTro eller tro, så har säkert Vincent rätt, men för det psykiska välbefinnandet är det jäkligt gott att belöna sig med en ätardag, än att flippa ut och vräka i sig skit i flera dagar för man inte orkar mer. 6 dagar diet i veckan är tillräckligt för mans ska gå ner i vikt. Sen visst ska man tävla så har man förmodligen en annan fokus och mer kortvarig intensiv diet.
1 maj, 2013 at 12:05 #1076503Anonym anvandareMemberFörsök äta normalt när du har dina ätardagar. Ladda med UH och annat med riktigt mat. Man behöver inte äta bara glass,chips,godis. Ät mer potatis,ris,kött,bröd och du kommer må bättre och du kommer orka fortsätta med din deff. Ätardagar för mig handlar om det psykiska.
8 maj, 2013 at 15:29 #1076699Anonym anvandareMemberCelox wrote:UH och annat med riktigt mat.UH?
8 maj, 2013 at 17:03 #1076704Anonym anvandareMemberNej jag tror inte på ätardagar och vem kan säga att man inte mår dåligt EFTER man ätit så mycket och onyttigt? Allt känns så onödigt efteråt.
Som jag fått det förklarat för mig går det ut på att lura kroppen att nu finns det överflöd med energi igen så nu kan vi dra igång alla delar vi satt i passivt läge för att spara energi. Det är där jag tror allt felar, har aldrig fått något bevis länkat att kroppen skulle gå in i någon dvala och börja använda mindre energi. Är något sådant ens möjligt?
8 maj, 2013 at 19:17 #1076708Anonym anvandareMembersymisthekey wrote:Celox wrote:UH och annat med riktigt mat.UH?
Syftade på kolhydrater ,man skriver UH på mitt modersspråk. Fel av mig
9 maj, 2013 at 13:18 #1076738Anonym anvandareMemberCelox wrote:symisthekey wrote:Celox wrote:UH och annat med riktigt mat.UH?
Hehe, okej, vilket språk då om man får fråga?
10 maj, 2013 at 09:02 #1076760Anonym anvandareMembersymisthekey wrote:Celox wrote:symisthekey wrote:Celox wrote:UH och annat med riktigt mat.UH?
Hehe, okej, vilket språk då om man får fråga?
Det är en förkortning för ”ugljikohidrater”. Jag kommer från Balkan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.