Illamående under träning

Home Forums Deff och fettminskning Illamående under träning

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Jag har ett litet problem. Blir nästan alltid väldigt illamående när jag tränar. (har hänt att jag spytt).

Man kan ju alltid hoppas att det beror på att man tränar skiten ur kroppen:), men har en känsla att det beror på kosten.

Har provat att inte äta så mycket före träning, har provat att äta mer, inte äta inom 2 timmar före o s v.

Är det nån mer därute som upplever samma sak, och har ni några tips?
    Antar att man kan ta samarin eller liknande, men så kan man ju inte hålla på.
    Tacksam för svar

Tar du några kosttillskott innan du tränar? Dricker du nå vatten under träningen?

Försök och träna lite lättare och se ifall det är likadant. Jag upplevde att jag mådde dåligt i början, fick inte i mig något vatten, mådde allmänt piss och bara träningen gick lite konstigt. Nu på senare tid tar jag med mig stor flaska med vatten och dricker i mig ca. 2-3 liter vatten under träningen och det känns sjukt mycket bättre än tidigare.

Vissa PWO´s har gjort mig illamående. Marklyft brukar nästan alltid få mig att få spykänslor men det beror på att jag håller andan när jag lyfter tungt så det har jag ändrat på. Testa att träna på fastande mage och drick mycket vatten under passet är mitt tips!

Inget kosttilskott, händer att jag tar en proteindrink före träning. Vatten dricker jag kopiösa mängder.. minst 3 liter per pass. Kan hända att det är andningen, dock försöker jag andas rätt.

Ska prova dricka mer vatten, kanske jag svettas mer och behöver mer.
    Blir även ganska skakis efter träning.
    Försöker jag äta tex ris så måste jag skrapa ris från väggarna efteråt pga mina händer skakar så mycket:D
    Hoppas det beror på vätskebrist då bara…:-)

Fan, om du bäljer i dig 3 liter vatten så förstår jag att du mår illa. Jag ändrar mitt råd och säger; Drick mindre vatten!

är man törstig så är man:D du skulle se mig dricka öl:D

Jag vet inte om du trollar loss nu.. ÖL & Träning är inte så himla bra alltså..

Ja skämta lite bara.. För annars hade jag nog trott ölen hade nåt att göra med illamåendet:D
    Men seriöst. 3 liter vatten är inte så mycket tycker jag, med tanke på svett osv. Men kanske magen bara inte kan hantera så mycket på den tiden… Men tror jag skulle törsta ihjäl annars…:-D

3 liter vatten anser jag vara helt ok för min kropp under träningen. Med förutsättningar att jag kör skithårt från uppvärmningen till slutet. Sen om din kropp är likadan är en annan femma, det är en individuell sak.

För mig är ”skithårt” en självklarhet.:D Antingen går jag på gymet för att träna, annars kan jag lika gärna stanna hemma. har läst runt lite på Google(den livsfarliga hemmaläkaren). Och illamående kan vara hjärtat. Men samtidigt så har jag tränat såhär X antal år, och inte gett mig nåt värre symptom. Jag tränar för mitt eget välbefinnande, inga planer på tävling osv.
    Är ofta illamående på morgonen också. Kan inte äta frukost direkt när jag vaknar.Har haft funderingar om jag är gravid. Men inte troligt då jag är en man:D
    Men vem vet! T o m Arnold var ju gravid en gång:D
    Men tror kanske vätskan kan ha nåt med saken och göra. För mycket salt i kosten och hög naturlig svettning(syster tog bort svettkörtlar som yngre).

Jag har upplevt något liknande som du beskriver. Det som var anledningen för mig var att jag hade för lite energi i kroppen till passen (tror jag).
    Efter att jag började träna senare på dagen och käkade mer/bättre innan passen samt väntade minst 2 timmar efter sista matintaget så har det blivit en stor skillnad.
    Kan fortfarande känna illamåendet men då är det enbart då jag kör intensivt med många reps på ben eller marklyft och verkligen tar ut mig totalt.
    Hoppas det löser sig för dig, suger verkligen att gå runt och känna att spyan är nära när man vill träna!

torbjorn wrote:
    Jag har upplevt något liknande som du beskriver. Det som var anledningen för mig var att jag hade för lite energi i kroppen till passen (tror jag).
    Efter att jag började träna senare på dagen och käkade mer/bättre innan passen samt väntade minst 2 timmar efter sista matintaget så har det blivit en stor skillnad.
    Kan fortfarande känna illamåendet men då är det enbart då jag kör intensivt med många reps på ben eller marklyft och verkligen tar ut mig totalt.
    Hoppas det löser sig för dig, suger verkligen att gå runt och känna att spyan är nära när man vill träna!

Jag har för mig att du var illamående under benpassen även när vi tränade efter skolan? På tiden då vi tränade på Olympia.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.