Ingen energi vad göra? Energitillskott? Help

Home Forums Deff och fettminskning Ingen energi vad göra? Energitillskott? Help

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej

Den 15 januari i år körde jag igång min deff och det har funkat väldigt bra. Har hitills har gått ner 10kg men planerar på att gå ner ytterligare 10kg så jag hamnar på 90kg.
    Jag springer 4km 3 gånger i veckan och det funkar bra men problemet kom när jag bestämde mig för att sätta in 2 st sparring pass / vecka.

Sparring: 1 pass håller på cirka 1tim med slag och sparkar på säck. Under passet vilar jag cirka 10 minuter sammanlagt uppdelat då på 5x2min. Ska också tillägga att det är väldigt ”intensivt” blir helt slut varje gång.

Ibland när jag har bestämt mig för att gå ut och ”sparra” så har jag inte haft orken att göra bra ifrån mig (som jag haft vid vissa andra tillfällen när jag inte deffat) och ibland har jag känt mig så energilös att jag struntat i det.

När det gäller springningen så är det inga problem där. Men det här är mycket intensivare än springningen så jag antar att det kan ha med det och göra.
    Vet inte vad jag ska göra? Vill kunna genomföra mina pass och känna att jag har energi för det. Finns det något speciellt tillskott som jag kan ta innan sparring så att jag känner att jag orkar?

Ska också nämna att när det gäller kosttillskott så anväder jag bara rent vasselprotein 2-3 gånger/dag.

Behöver jag ta gainer för det här? Rekomenderar ni någon extra bra för det här ändamålet? (pengar spelar inte någon roll nu). Kanske inte ens gainer jag behöver utan nått annat?

/Mvh

Om du redan idag deffar och redan dricker 2-3 proteindrinkar skulle jag ALDRIG komma på tanken att dessutom dricka gainer på det.

Jag skulle känna att jag slösar tillräckligt med kcal på drinkarna som jag kunde käkat något gott för istället.

hur käkar du nu då?

Om du typ har nollat kolhydraterna så beror förmodligen orkeslösheten på det.. Jag blir helt matt i kroppen utan kolhydrater i kosten.

Annars vet ja inte.. Brist på nått kanske?

Är man otränad och ger sig ut på högintensiva träningsaktiviteter kan man mycket väl känna sig trött, precis som du gör.

Sedan hade jag endast ’slösat’ en proteindrink i min kalorilåda och istället försökt satsa på att äta något som kanske mättar mer, som innehåller både kolhydrater och proteiner.

Sömnen är för mig en väldigt viktig faktor för att orka träna, sover jag dåligt så är nästan hela dagen förstörd, vad gäller träning.

Eddie Vedder skrev:

Quote:
    Om du redan idag deffar och redan dricker 2-3 proteindrinkar skulle jag ALDRIG komma på tanken att dessutom dricka gainer på det.

Jag skulle känna att jag slösar tillräckligt med kcal på drinkarna som jag kunde käkat något gott för istället.

Så här ligger det till.
    Förut drack jag protein drink max 2 gånger om dagen, men för ett tag sedan köpte jag Dobule Pro Choclate (består av kasein och vassle protein) som alla säger är så god. Och sen dess har jag fastnat för den. Tycker den smakar godis och nu och ser jag fram emot varje måltid.

När det gäller maten så äter jag en middag på cirka 800kcal, musli till frukost protein drinkar under dagen (känner jag mig hungrig utöver det vilket jag kan göra ibland brukar jag äta tonfisk sallad, macka med pålägg eller liknande) och det har funkat hittils. Känner inte att jag behöver mer mat än så.
    Jag funderar på om jag köper dextropur och blandar med 2st Double Pro Choclate ”drinkar” dvs 1st före och 1st efter sparring träningen (2gånger i veckan) Skulle det ge mig energi före passet eller är det något man bara tar efter träningspasset för att återhämta sig?

dilldipparn skrev:

Quote:
    hur käkar du nu då?

Om du typ har nollat kolhydraterna så beror förmodligen orkeslösheten på det.. Jag blir helt matt i kroppen utan kolhydrater i kosten.

Annars vet ja inte.. Brist på nått kanske?

Morgon: Musli + Proteindrink
    Mellanmål : Proteindrink
    Lunch: Kött/Kyckling/Fisk + Kokt potatis/Pasta/Ris
    Middag: Tonfisk sallad / Makrill i tomatsås + brun bröd
    Kvällsmat:Proteindrink

Vet inte hur det ser ut men så ser det iaf ut.

Yeahvlen skrev:

Quote:
    Är man otränad och ger sig ut på högintensiva träningsaktiviteter kan man mycket väl känna sig trött, precis som du gör.

Sedan hade jag endast ’slösat’ en proteindrink i min kalorilåda och istället försökt satsa på att äta något som kanske mättar mer, som innehåller både kolhydrater och proteiner.

Sömnen är för mig en väldigt viktig faktor för att orka träna, sover jag dåligt så är nästan hela dagen förstörd, vad gäller träning.

Absolut men har förut tränat sparring osv på klubb i 1 år men gjort bättre ifrån mig. När jag tex äter pasta som innehåller mycket kolhydrater och sen går och tränar efteråt så kommer allt upp i halsen och magen tycker inte om det. Därför skulle det effektivaste vara något ”flytande” som en drink men vet inte vilken?

Har svårt och somna haft det innan deffen också vet inte vad det beror på men sover iaf runt 6 timmar/dag.

Mjölk, banan (och smörgås om så önskas) någon timme innan dina fysiskt ansträngande aktiviteter, eller/och efteråt.

Jag är lite av ett extremfall när det gäller ”dålig sömn”, har nästintill vant mig vid att sova mindre än vad jag borde. Men ifall möjlighet finns, och ifall det går, försök sova minst en timme till.

Yeahvlen skrev

Quote:
    Mjölk, banan (och smörgås om så önskas) någon timme innan dina fysiskt ansträngande aktiviteter, eller/och efteråt.

Ska testa det och se hur det funkar cirka 1-2timmar innan träningen.

/Mvh

jag är inte säker men hade inte kreatin funkar för dej??
    sen kan det vara som yeahvlen sa sömnen e ganska viktig! sov minst 8timmar e rekommenderat..byt ut dina drickor till bars kanske?

Man sparrar inte en säck.

Cristiian skrev:

Quote:
    jag är inte säker men hade inte kreatin funkar för dej??
    sen kan det vara som yeahvlen sa sömnen e ganska viktig! sov minst 8timmar e rekommenderat..byt ut dina drickor till bars kanske?

Har aldrig använt bars tidigare i min träning har mest ansett det som onödigt.
    Dock kanske man skulle ta och beställa några för och se hur det funkar dessa verkar passa bra in.
    [URL=”LÄNKAR-TILL-WEBBSHOPAR-EJ-TILLÅTNA”[/URL]

nutz skrev:

Quote:
    Man sparrar inte en säck.

Det låter dumt men vad ska man säga då?

Psst, du får inte länka till sånna sidor här!

Angående vad du skrev om att maten kommer upp i halsen vid dina pass. Hur tätt inpå brukar du äta?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.