Home › Forums › Deff och fettminskning › känner mej tjockare vid deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 april, 2013 at 15:35 #101869Anonym anvandareMember29 april, 2013 at 15:35 #1076406Anonym anvandareMember
jag behöver som sagt hjälp i min deff, det är som så att jag känner mej tjockare än vanligt när jag började med deffen, känns som magen står 10m rakt ut, förstår inte vad det är för nå, har deffat nu någon vecka och kommer deffa ännu hårdare i maj, så här ser en dag ut för mej:
frukost – ägg el. bacon el. både och eller kvarg
mellis – tonfiskburk eller kycklingfilé
lunch – husmanskost, delar upp så jag har 70% eller vad det nu kan vara och dom resterande 30% är sallad och kolisar (spagetti, potatis etc.)
mellis – tonfisburk eller kycklingfilé
middag – samma som lunch, husmans med samma delning
kvällsmål1 – baccon, kvarg eller nå annat proteinrikt
kvällsmål2 – förut har jag tagit en proteinshake, men funderar på om det är mjölk eller laktos jag är känslig mot så jag har skippat den, men det känns fortfarande som jag har globen på magen
kan någon se något fel med detta? eller varför känner jag mej så uppblåst? fattar inte!!
30 april, 2013 at 09:28 #1076439Anonym anvandareMemberingen som har lust att hjälpa till lite?
30 april, 2013 at 12:42 #1076445Anonym anvandareMemberDå man inte vet vilka mängder du stoppar i dig är det riktigt svårt att säga något.
Väger du maten?
Räknar du kalorier?Kan rekommendera appen shape up som är gratis samt matvåg så du vet exakt hur mycket du får i dig.
Funkar för mig iallafall.Allting handlar om att få i sig mindre kalorier än vad man gör av med.
Har du mätt magen med måttband?
30 april, 2013 at 15:39 #1076463Anonym anvandareMembersecret692 wrote:Då man inte vet vilka mängder du stoppar i dig är det riktigt svårt att säga något.Väger du maten?
Räknar du kalorier?Kan rekommendera appen shape up som är gratis samt matvåg så du vet exakt hur mycket du får i dig.
Funkar för mig iallafall.Allting handlar om att få i sig mindre kalorier än vad man gör av med.
Tycker det är riktigt svårt att mäta all mat.. Tex om man gör en gryta med div saker i, ska man hålla på att mäta varenda liten lök, svamp etc.? Men förstår att det är kanske så jag måste börja?
Hur räknar jag ut hur mycket kalorier jag behöver per dag?
Hat inte mätt magen, skall börja med det nu när du säger det!
30 april, 2013 at 16:28 #1076465Anonym anvandareMemberPrecis som ovanstående skriver så har du ingen anning om kcal in kontra kcal ut. Här är ett enkelt sätt att mäta
http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.phpAng. din diet så tycker jag personligen det ligger för mycket fokus på protein och för lite på fett + kolhyderater. Jag äter bara 2.6g protein/kg i deff.
Dricker du mycket mer vätska för att förhindra hungern? Kan annars vara därför.
30 april, 2013 at 16:43 #1076467Anonym anvandareMemberVincent94 wrote:Precis som ovanstående skriver så har du ingen anning om kcal in kontra kcal ut. Här är ett enkelt sätt att mäta
http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.phpAng. din diet så tycker jag personligen det ligger för mycket fokus på protein och för lite på fett + kolhyderater. Jag äter bara 2.6g protein/kg i deff.
Resultat
Kalorier
Ditt basala energiintag (BMR) är 1688 kcal per dag.
Ditt totalt energiintag för att behålla nuvarande vikt är 2617 kcal per dag.
Ditt totalt energiintag för att Minska i vikt är 2117 kcal per dag.
Fördelning av energikällor
Energiintaget (2117 kcal / dag) är uppdelat på följande sätt:
Protein
265 gram protein per dag. 1058 kcal kommer från protein.Kolhydrater
106 gram kolhydrater per dag. 423 kcal kommer från kolhydrater.Fett
71 gram fett per dag. 635 kcal kommer från fett.Så där fick jag fram, 50% protein 20% kolisar 30% fett..
30 april, 2013 at 16:43 #1076468Anonym anvandareMemberVincent94 wrote:Precis som ovanstående skriver så har du ingen anning om kcal in kontra kcal ut. Här är ett enkelt sätt att mäta
Resultat
Kalorier
Ditt basala energiintag (BMR) är 1688 kcal per dag.
Ditt totalt energiintag för att behålla nuvarande vikt är 2617 kcal per dag.
Ditt totalt energiintag för att Minska i vikt är 2117 kcal per dag.
Energiintaget (2117 kcal / dag) är uppdelat på följande sätt:
Protein
265 gram protein per dag. 1058 kcal kommer från protein.Kolhydrater
106 gram kolhydrater per dag. 423 kcal kommer från kolhydrater.Fett
71 gram fett per dag. 635 kcal kommer från fett.Så där fick jag fram, 50% protein 20% kolisar 30% fett..
30 april, 2013 at 22:21 #1076481Anonym anvandareMemberVa säger ni om detta då? Help me out here..
30 april, 2013 at 23:21 #1076483Anonym anvandareMemberLite mer kollisar skulle jag lagt till och dratt bort lite protein.
30 april, 2013 at 23:55 #1076485Anonym anvandareMemberVincent94 wrote:Lite mer kollisar skulle jag lagt till och dratt bort lite protein.40 prot. 30 kolisar 30 fett
Resultat
Kalorier
Ditt basala energiintag (BMR) är 1854 kcal per dag.
Ditt totalt energiintag för att behålla nuvarande vikt är 2874 kcal per dag.
Ditt totalt energiintag för att Minska i vikt är 2374 kcal per dag.
Energiintaget (2374 kcal / dag) är uppdelat på följande sätt:
Protein
237 gram protein per dag. 950 kcal kommer från protein.Kolhydrater
178 gram kolhydrater per dag. 712 kcal kommer från kolhydrater.Fett
79 gram fett per dag. 712 kcal kommer från fett.Men jag förstår inte riktigt hur det här ska hjälpa mej? Har inte hållit på med detta tidigare, kan någon förklara för mej vad jag får ut ifrån denna info.?
1 maj, 2013 at 01:28 #1076486Anonym anvandareMemberDet betyder att du ska äta 237g Protein 178g kolhyderater och 79g fett per dag (kanske du fattade men tänkte säga det ändå). Hur du vet hur mycket prot/koliisar/fett det är i varje produkt får du sitta och räkna på och för att vara exakt väga maten, annars kan man använda sig av ugnefärliga mått (tex. 1dl havregryn väger ca 40g). Här är en sida som hjälper dig att näringsberäkna din kost:
http://www.miljomat.se/html/NaringsberakningRecept.aspxSen när du lägger upp ditt kostschema ska du försöka ha mellan 5-7mål om dagen. Du ska försöka få i dig relativt mycket fibrer (dock inte innan träning då du blir seg av detta, iaf jag. Fett är inte heller att föredra innan träning. Innan träning = 5h har jag som mått). Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, läs igenom denna tråden så tror jag du får en större inblick i ämnet:
1 maj, 2013 at 08:32 #1076494Anonym anvandareMemberSharp wrote:secret692 wrote:Då man inte vet vilka mängder du stoppar i dig är det riktigt svårt att säga något.Väger du maten?
Tycker det är riktigt svårt att mäta all mat.. Tex om man gör en gryta med div saker i, ska man hålla på att mäta varenda liten lök, svamp etc.? Men förstår att det är kanske så jag måste börja?
Därför äter man inte grytor vid deff. Gör det enkelt när du deflation.
1 maj, 2013 at 08:32 #1076495Anonym anvandareMemberSharp wrote:secret692 wrote:Då man inte vet vilka mängder du stoppar i dig är det riktigt svårt att säga något.Väger du maten?
Därför äter man inte grytor vid deff. Gör det enkelt när du deflation.
1 maj, 2013 at 08:51 #1076498Anonym anvandareMemberVincent94 wrote:Precis som ovanstående skriver så har du ingen anning om kcal in kontra kcal ut. Här är ett enkelt sätt att mäta
Enligt den här tabellen ska jag ligga på 2700 kcal om jag vill bränna fett. Tycker att det är lite för mycket eller har jag fel? 193cm 102kg 37år ung.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.