Home › Forums › Deff och fettminskning › känner mej tjockare vid deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 maj, 2013 at 17:08 #1076508Anonym anvandareMemberCelox wrote:Vincent94 wrote:Precis som ovanstående skriver så har du ingen anning om kcal in kontra kcal ut. Här är ett enkelt sätt att mäta
http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.phpAng. din diet så tycker jag personligen det ligger för mycket fokus på protein och för lite på fett + kolhyderater. Jag äter bara 2.6g protein/kg i deff.
Dricker du mycket mer vätska för att förhindra hungern? Kan annars vara därför.
Enligt den här tabellen ska jag ligga på 2700 kcal om jag vill bränna fett. Tycker att det är lite för mycket eller har jag fel? 193cm 102kg 37år ung.
Jag ligger på ca detsamma och det har funkat för mig, 18år, 75kg, 182cm Vet inte hur exakt den uträkningen är men om man vill ha ett mer exakt mått får man gå till en PT. Jag fick ett kostschema från en PT där det skiljde sig 100kcal på hur mycket jag trodde jag förbrännde genom denna uträkning och hur mycket han trodde jag förbrännde.
2 maj, 2013 at 08:06 #1076528Anonym anvandareMembernu har jag börjat väga maten.. men ja har lite frågor, i morse när jag gjorde stekte bacon och ägg så vägde jag först baconet, och då hamnade vikten på 85g (ostekt, 5 skivor) sedan när mina 5 skivor va stekta så testade jag att slänga på dem på vågen igen och då hamnade vikten på 30g.. ska man mäta vikten ostekt eller stekt? och gäller det allt?
2 maj, 2013 at 16:35 #1076542Anonym anvandareMembernågon om kan förklara för mej är ni snäll?
undrar även hur det är med fryst mat, skall man väga det fryst, tinat eller stekt?
typ kycklingfiléer har jag alltid stekt och efter det vägt dem.. rätt eller fel ?
2 maj, 2013 at 18:10 #1076544Anonym anvandareMemberJag väger min mat tinad, dvs. innan tillagning vilket jag tror innehållsförteckningen syftar på.
6 maj, 2013 at 09:44 #1076617Anonym anvandareMembernu har jag använt ”shape up” appen några dagar och när jag lägger in träningen så får ja fler kalorier jag kan bränna, hur gör jag det när jag har uppnått både protein fullt, kolisar full och fett fullt… vad är det jag kan käka då? förstår mej inte riktigt på den där appen? den drar ju inte tillbaka tex kolisar så jag kan käka mer sådan eller liknande.. kan någon förklara det för mej så vore det super?
6 maj, 2013 at 14:39 #1076622Anonym anvandareMemberhallå, någon vänlig själ som kan förklara det jag beskrev här ovan ?
7 maj, 2013 at 13:39 #1076657Anonym anvandareMember…
8 maj, 2013 at 15:29 #1076698Anonym anvandareMemberÄta hela ägg (med äggulan) skulle jag inte rekommendera för att bli rippad. Alldeles för mycket fett.
8 maj, 2013 at 16:52 #1076701Anonym anvandareMembersymisthekey wrote:Äta hela ägg (med äggulan) skulle jag inte rekommendera för att bli rippad. Alldeles för mycket fett.Ytterst marginellt. Fett ska du ha i dej hur som så det kan lika gärna komma från äggulan. Dessutom är det även grovt med protein i gulan så det skulle vara slöseri att inte förtära den också.
Det som är så bra med ägg är att det knappt är någon kolhydrat i. Fett må vara energirikt men rippad blir man oavsett om man äter äggula eller inte.
8 maj, 2013 at 23:10 #1076721Anonym anvandareMemberÄggula äter man inte pga. att det finns ”dåligt fett” i den. Jag skulle säga att det inte är någon fara att äta det, blir ju dyrare för en fattig student som mig (dock bortskämd, pappa betalar ) att pilla bort äggulan då jag måste få i mig kcal från annat
9 maj, 2013 at 13:17 #1076737Anonym anvandareMemberGran wrote:Det som är så bra med ägg är att det knappt är någon kolhydrat i.Det kan vara både bra och dåligt. Jag gillar ju kolhydrater.
9 maj, 2013 at 15:05 #1076742Anonym anvandareMembersymisthekey wrote:Gran wrote:Det som är så bra med ägg är att det knappt är någon kolhydrat i.Det kan vara både bra och dåligt. Jag gillar ju kolhydrater.
Jo det är det fler som gör. T.ex. alla tjockisar. Det är inte så svårt att komma upp i sitt behov av kolhydrat men t.ex. protein är svårare. Kött är dyrt och även om man kan kompensera i viss grad med proteinshake ska inte allt för mycket komma därifrån.
Man behöver aldrig vara rädd för att äta för lite kolhydrat, så pass extrema individer har jag aldrig träffat.
9 maj, 2013 at 17:03 #1076748Anonym anvandareMemberGran wrote:symisthekey wrote:Gran wrote:Det som är så bra med ägg är att det knappt är någon kolhydrat i.Det kan vara både bra och dåligt. Jag gillar ju kolhydrater.
Jo det är det fler som gör. T.ex. alla tjockisar. Det är inte så svårt att komma upp i sitt behov av kolhydrat men t.ex. protein är svårare. Kött är dyrt och även om man kan kompensera i viss grad med proteinshake ska inte allt för mycket komma därifrån.
Man behöver aldrig vara rädd för att äta för lite kolhydrat, så pass extrema individer har jag aldrig träffat.
Tjockisar gillar fett också. Grädde, feta ostar, feta såser, glass, godis, bakverk etc.
Det är skillnad på kolhydrat och kolhydrat. Jag ogillar t ex vitt mjöl, socker, potatis m m. Frukt äter jag bara i samband med annat, bär likaså.
Jag blir slö och snabbt mätt av för mycket äggula, vilket gör att jag äter mindre. Jag tror man går miste om mycket viktig näring om man äter sig mätt på fett. Man kan som sagt inte dra likhetstecken över alla kolhydratkällor. Alla grönsaker är kolhydratrika men många innehåller också protein.
Äter ganska lite kött, äter däremot en del kyckling.Dock ska det poängteras att det beror helt på vad det är för maträtt/mål som avgör om jag vill ha hela äggulan eller inte. Jag äter också alltid lite av den oavsett.
Jag vet att man inte bara kan ha vassleprotein som proteinkälla, men varför anser du att man bör passa sig för att få i sig för mycket av det?
13 maj, 2013 at 09:02 #1076826Anonym anvandareMemberSharp wrote:nu har jag använt ”shape up” appen några dagar och när jag lägger in träningen så får ja fler kalorier jag kan bränna, hur gör jag det när jag har uppnått både protein fullt, kolisar full och fett fullt… vad är det jag kan käka då? förstår mej inte riktigt på den där appen? den drar ju inte tillbaka tex kolisar så jag kan käka mer sådan eller liknande.. kan någon förklara det för mej så vore det super?någon som kan upplysa mej om ovan är ni snäll
14 maj, 2013 at 08:12 #1076858Anonym anvandareMemberSharp wrote:Sharp wrote:nu har jag använt ”shape up” appen några dagar och när jag lägger in träningen så får ja fler kalorier jag kan bränna, hur gör jag det när jag har uppnått både protein fullt, kolisar full och fett fullt… vad är det jag kan käka då? förstår mej inte riktigt på den där appen? den drar ju inte tillbaka tex kolisar så jag kan käka mer sådan eller liknande.. kan någon förklara det för mej så vore det super?någon som kan upplysa mej om ovan är ni snäll
hallå? någon?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.