Home › Forums › Deff och fettminskning › Kolhydrater?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 oktober, 2010 at 15:36 #64239Anonym anvandareMember13 oktober, 2010 at 15:36 #440066Anonym anvandareMember
Tjena jag undrar en sak: om man ska banta ner några kilo så ska man ju ligga på kaloriunderskott för att lyckas, men frågan är den, att man kan väl äta ”stora” mängder kolhydrater ca: 100-130g per dag, så länge man ligger på kaloriunderskott så borde väl vågen ändå visa neråt?.. tack på förhand
13 oktober, 2010 at 16:19 #440067Anonym anvandareMemberJa givetvis. Och 100-130 gram kolhydrater är knappast särskilt mycket.
14 oktober, 2010 at 09:32 #440068Anonym anvandareMemberVarför äta kolhydrater överhuvudtaget? Ju lägre intag av kolhydrater, desto lägre blir blodosockret och utsöndringen av insulin. Det leder till att fettförbränningen ökar. Jag har prövat på att räkna kalorier istället för att se över vad jag äter. Jag föreslår en fett- och proteinrik kost istället.
14 oktober, 2010 at 10:23 #440069Anonym anvandareMemberTyler Durden wrote:Varför äta kolhydrater överhuvudtaget? Ju lägre intag av kolhydrater, desto lägre blir blodosockret och utsöndringen av insulin. Det leder till att fettförbränningen ökar. Jag har prövat på att räkna kalorier istället för att se över vad jag äter. Jag föreslår en fett- och proteinrik kost istället.Kolhydrater är gott!
14 oktober, 2010 at 10:41 #440070Anonym anvandareMemberSå länge du ligger på underskott kcal-mässigt så kan du äta hur mkt kolhydrater du vill.
Sen att vissa här är frälsta av keto kan du bortse från, tråkigt när man svarar på en fråga med en fråga.14 oktober, 2010 at 11:39 #440071Anonym anvandareMemberTyler Durden wrote:Varför äta kolhydrater överhuvudtaget? Ju lägre intag av kolhydrater, desto lägre blir blodosockret och utsöndringen av insulin. Det leder till att fettförbränningen ökar. Jag har prövat på att räkna kalorier istället för att se över vad jag äter. Jag föreslår en fett- och proteinrik kost istället.Samma trötta visa.
jävla tjat om LCHF.On topic: 100 gram kolhydrater per dag räknar jag som lågkolhydrat. Och svaret på din fråga är alltså, ja!
14 oktober, 2010 at 23:26 #440072Anonym anvandareMemberTråkigt att debatt ska föras med förlöjligande. Jag pratar ur egna erfarenheter och vill hjälpa den här människan. Vill ni? Pinsamt
15 oktober, 2010 at 07:23 #440073Anonym anvandareMemberTyler Durden wrote:Tråkigt att debatt ska föras med förlöjligande. Jag pratar ur egna erfarenheter och vill hjälpa den här människan. Vill ni? PinsamtDitt inlägg var bra!:up:
15 oktober, 2010 at 10:13 #440074Anonym anvandareMemberTyler Durden wrote:Tråkigt att debatt ska föras med förlöjligande. Jag pratar ur egna erfarenheter och vill hjälpa den här människan. Vill ni? PinsamtMen du svarar ju inte på dennes fråga?
Jag deffade 15 kg MED kolhydrater, det gick kanon.Vad är det som är pinsamt?
15 oktober, 2010 at 12:28 #440075Anonym anvandareMemberTack för hjälpen allihopa
15 oktober, 2010 at 23:17 #440076Anonym anvandareMemberTack för hjälpen allihopa
18 oktober, 2010 at 09:08 #440077Anonym anvandareMemberIndec wrote:Men du svarar ju inte på dennes fråga?
Jag deffade 15 kg MED kolhydrater, det gick kanon.Vad är det som är pinsamt?
Jag svarade inte på frågan, men jag försöker hjälpa han att deffa. Och jag tror han vill ha nya kunskaper oavsett trådfråga. Jag gick ned 18 kg genom att minmera antalet kolhydrater, så klart att jag vill sprida läran som hjälpte mig. Det som är pinsamt är att man inte får ta egna erfarenheter i ett deff-forum utan att bli förlöjligad av insnöade människor. Lyssna och lär av varandra, kärlek till kroppsbyggarkulturen.
18 oktober, 2010 at 09:58 #440078Anonym anvandareMemberDu gick ner 18 kilo genom att eliminera kalorierna kolhydraterna gav.
Jag gick ner 30 kilo med en högkolhydratdiet en gång i tiden. Men jag åt mindre kalorier än jag gjorde av med, alltså gick jag ned.
Huvudsaken är kaloriunderskottet. Hur sedan kosten ser ut, fett eller kolhydrat, spelar mindre, om någon, roll. Bara man trivs någorlunda med upplägget.
18 oktober, 2010 at 10:41 #440079Anonym anvandareMemberTyler Durden wrote:Jag svarade inte på frågan, men jag försöker hjälpa han att deffa. Och jag tror han vill ha nya kunskaper oavsett trådfråga. Jag gick ned 18 kg genom att minmera antalet kolhydrater, så klart att jag vill sprida läran som hjälpte mig. Det som är pinsamt är att man inte får ta egna erfarenheter i ett deff-forum utan att bli förlöjligad av insnöade människor. Lyssna och lär av varandra, kärlek till kroppsbyggarkulturen.Jo, jag kanske är väl snabb att hugga till på LCHF fans. Det beror på att det finns väldigt många reformatorer av den läran som predikar det som om det är den enda rätta vägen.
Men du har rätt i att vi skall lära av varandra. Så läs nu king grubs mess och lär
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.