Home › Forums › Deff och fettminskning › Konditionsträning bryter ner muskler. Är detta sant!?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 mars, 2011 at 21:33 #398431Anonym anvandareMemberthomas.R wrote:Inte för att klanka ner på någon, men om man blir så trött att man inte orkar styrketräna av fem minuter på ett löparband kanske det är just konditionen det är fel på. Visst kan det vara så att fel signaler ges till nervsystemet, men den konditionen jag får på köpet möjliggör hårdare styrketräningspass framöver. Det är stor skillnad, iallafall för mig själv, om min kondition är bra eller helkass. Även under styrketräning. Mer syre till musklerna, kanske, jag vet inte, inte mitt ämne det där med kardiovaskulär träning.
Jag själv går 200 meter, springer 400 meter och springer de sista 200 meterna ännu fortare. Det ger mig en psykologisk boost och ”NU FAN ÄR JAG PÅ GYMMET”-känslan. Jag tänker i alla fall inte undvika all typ av kardio för att få 500mg extra muskelmassa om året.
Jag kan sätta mig direkt under bänkpressen men jag kommer nog att tänka mer på min personliga ekonomi och saker som ska göras istället för att orka de där tre sista repetitionerna.
Du måste nog öva lite på att läsa.
Testa texten igen och läs bara de svarta bokstäverna den här gången.3 mars, 2011 at 21:41 #398432Anonym anvandareMemberIndec wrote:Du måste nog öva lite på att läsa.
Testa texten igen och läs bara de svarta bokstäverna den här gången.Jag har läst texten, men du struntade helt i vilka fördelar det ger mig. En människa är inte så simpel som på cellnivå. Det psykologiska styr vad vi gör. Om man går runt och är rädd för att springa kanske man bör fundera lite på vad man sysslar med. Jag har fler ambitioner än att maximera min muskeltillväxt 24 timmar om dygnet. Det är ganska uppenbart att jag inte går runt och är katabol ändå. Att kunna springa en längre bit ser jag som minst lika viktigt som 2mm större omkrets runt mina armar.
4 mars, 2011 at 08:33 #398433Anonym anvandareMemberthomas.R wrote:Jag har läst texten, men du struntade helt i vilka fördelar det ger mig. En människa är inte så simpel som på cellnivå. Det psykologiska styr vad vi gör. Om man går runt och är rädd för att springa kanske man bör fundera lite på vad man sysslar med. Jag har fler ambitioner än att maximera min muskeltillväxt 24 timmar om dygnet. Det är ganska uppenbart att jag inte går runt och är katabol ändå. Att kunna springa en längre bit ser jag som minst lika viktigt som 2mm större omkrets runt mina armar.Nu hittar du på saker igen.
Vem har påstått att du är ”katabol”? Vilket förövrigt är ett rätt intetsägande uttryck då vi diskuterar en enskild variabel (konditionsträning kontra muskeltillväxt).Detta är frågan TS vill ha svar på:
”Frågan är om jag skulle haft en större muskelatur om jag skippade joggning/löpning.”
Hur du får detta till att handla om dig och din löpträning och muskeltillväxt har jag inte den blekaste om.
Men vill du prompt diskutera din utveckling så kan vi ta den diskussionen förslagsvis i din journal.4 mars, 2011 at 13:04 #398434Anonym anvandareMemberKänns som ni pratar förbi varandra nu. Vad som i teorin är ”Bäst” för att absolut maximera muskeltillväxten är en sak. Vad Thomas trivs bäst med är en annan. Thomas bör fortsätta som han gör och hans avatar antyder ju att han gör något rätt i alla fall.
5 mars, 2011 at 19:00 #398435Anonym anvandareMemberTackar så mycket Mr Vedder. Jag tyckte bara detta lät som den klassiska optinojjan, men det kanske har större betydelse än vad jag visste om. Avataren är byggd på endast anaerob aktivitet. Den lilla löpning jag sysslar med just nu är mest för att få en kickstart in i träningen igen. För ett par veckor sedan kunde jag inte köra fem set utan att vara helt slut
5 mars, 2011 at 19:43 #398436Anonym anvandareMemberthomas.R wrote:Avataren är byggd på endast anaerob aktivitet.Ja det förstod jag redan, det är ju som sagt den som bygger musklerna och inget annat.
5 mars, 2011 at 19:51 #398437Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja det förstod jag redan, det är ju som sagt den som bygger musklerna och inget annat.Om man inte går på händerna
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.