Home › Forums › Deff och fettminskning › lowcarb deff med kondition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 februari, 2011 at 22:34 #62321Anonym anvandareMember4 februari, 2011 at 22:34 #405283Anonym anvandareMember
Hej hej
Sökt med lykta och ljus men får bara kluvna svar!
Måste man äta kolhydrater om man ska träna kondition? Jag har inget mål att springa milen under en viss tid men vill gärna bränna fett samtidigt då jag vill göra nåt som inte bara är att nöta promenader eller bara cykla lågintensivt för ibland e de förbannat trist…Planerad deff:
morgoncardio 45-60 minuter lågintensiv cykling eller…
Frukost:
1dl havregryn 100g kesella lätt/keso mini ca 230kcal
3 omega-3…intervaller på gymmet
Proteindrink/keso/kesella ca 150kcal
Lunch: kyckling/lax/nötfärs 10% ca120g 100-200g grönsaker
3 st omega-3 ca 270kcal (obs inte omega om jag äter lax)mellis proteinbar eller keso/kesella ca 200kcal
Styrketräning +30 minuter promenad
middag: 130-150g kyckling/nötfärs 100-200g grönsaker ca 300kcal
omega-3 3stKvällsmat 150g kesella lätt/keso mini
ca 1300 kcal/dag
målet är att tappa i vikt öka konditionen och ha så lite muskelförlust som möjligt, om jag äter mycke kolhydrater blir jag väldigt lätt svullen och binder vätska…
Så någon som kan säga på ett hum om detta skulle funka för viktnedgång? Eller om det funkar med intervallträningen på en ren ketodiet?
4 februari, 2011 at 22:49 #405284Anonym anvandareMemberbtw:
Tjej 25 år gammal styrketränande sen 2 år tillbaka ny inom kondition
165cm lång ca 66kg+ då jag inte vill ställa mig på vägen för tillfället då jag är minst 5 kg över trivselvikt
4 februari, 2011 at 23:22 #405285Anonym anvandareMemberLatssimusDorsi wrote:Hej hej
Sökt med lykta och ljus men får bara kluvna svar!
Måste man äta kolhydrater om man ska träna kondition? Jag har inget mål att springa milen under en viss tid men vill gärna bränna fett samtidigt då jag vill göra nåt som inte bara är att nöta promenader eller bara cykla lågintensivt för ibland e de förbannat trist…Planerad deff:
morgoncardio 45-60 minuter lågintensiv cykling eller…
Frukost:
1dl havregryn 100g kesella lätt/keso mini ca 230kcal
3 omega-3…intervaller på gymmet
Proteindrink/keso/kesella ca 150kcal
Lunch: kyckling/lax/nötfärs 10% ca120g 100-200g grönsaker
3 st omega-3 ca 270kcal (obs inte omega om jag äter lax)mellis proteinbar eller keso/kesella ca 200kcal
Styrketräning +30 minuter promenad
middag: 130-150g kyckling/nötfärs 100-200g grönsaker ca 300kcal
omega-3 3stKvällsmat 150g kesella lätt/keso mini
ca 1300 kcal/dag
målet är att tappa i vikt öka konditionen och ha så lite muskelförlust som möjligt, om jag äter mycke kolhydrater blir jag väldigt lätt svullen och binder vätska…
Så någon som kan säga på ett hum om detta skulle funka för viktnedgång? Eller om det funkar med intervallträningen på en ren ketodiet?
Behövs inga kolhydrater såvida du inte skall tävla (kanske inte ens då, därom tvista de lärde)…intervall tycker jag om personligen men varva gärna med vanliga löppass också, variationen är bra om du vill utveckla konditionen. Efter en halv eller hel mara hade jag nog iofs tryckti mig lite kolhydrater.
5 februari, 2011 at 08:01 #405286Anonym anvandareMemberIngen annan som kan ge synpunkter på detta?
Om jag ligger på -500kcal i kosten (räknar med ungefärligt dagsbehov 1800kcal) och sen tränar bort 300-600kcal/dag beroende på om jag styrketränar eller ej borde jag tappa 0.5kg-1kg/vecka
Då jag är som sagt väldigt missnöjd med tillvaron så vill jag inte ha så kallade ”ätardagar” nu i början i alla fall kanske nåt lyxmål/lite choklad/godis lördagar längre fram men inte närmsta tiden då jag känner att de är viktigare att jag ska trivas med min kropp och känna att mina jeans sitter bra än att äta massa choklad…
5 februari, 2011 at 09:11 #405287Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Ligger du på ett kaloriunderskottm tränar tung styrketräning, ligger på ett konstant högt proteinintag och håller detta så, ja. Då lär du gå ner i vikt och med en som sagt relativt genomtänkt kost så minimerar du nog muskelförlusten och ser till att största delen av de förlorade kilona är fett, respektive vätska/glykogen.Även om jag kör cardio/förbränningsträning i intervallform?
Och om man skulle köra ren ketodiet skulle de funka med intervaller då oxå?
Och en sista fråga ni som kör keto har ni massa kosttillskott eller dylikt? Jag har ett väldigt stillasittande jobb i övrigt så jag rör inte mycke på mig utanför gymmet.
5 februari, 2011 at 10:19 #405288Anonym anvandareMemberLatssimusDorsi wrote:Även om jag kör cardio/förbränningsträning i intervallform?Korta högintensiva är sannolikt bättre för att behålla muskelmassan än distansnötande. Om du vill optimera muskelmassan under deffen är förmodligen en absolut minimering av konditionsträning det bästa.
Åtminstone om du har kaloriutrymme nog för att få i dig tillräckligt med protein. Men kom ihåg att ju högre proteinintag desto svårare att vara i ketos. Om nu ketosen har ett egenvärde för dig.
5 februari, 2011 at 10:53 #405289Anonym anvandareMembernja vet inte om det spelar så stor roll att var i ketos? Om jag håller nere kolisar som jag brukar svullna av samtidigt som jag blir sugen på allt jag ser i samband med intaget, och håller upp protein fett och kör intervaller så borde det inte spela så stor roll på själva viktminskningen? Vilket just nu är den primära uppgiften att minimera muskelförlust och maximera fettförlust eller med lite lycka lägga på sig muskler
lät lite flummigt kanske men om jag förstått detta rätt
För mycke protein – ingen ketos
Mycke protein/fett på kcalunderskott – minimeringa av muskelförlustMycke protein/fett på kcalunderskott och intervaller :
bättre bränna 500kcal på intervaller i 30 minuter än promenad på 60 minuter?
Och ja jag vet jag inte bränner 500kcal/30 minuter de va bara för att räkna lätt
Jag la upp kosten i ett kostprogram:
och med omega-3 nötter och lite annat gott och ägg ist för gröt på morgonen så landade fördelningen på:
kolh. 27.2g 10%
fett 50.4g 39%
protein 147.5g 51%totalt: 1156kcal
Jag jobbar stillasittande och nu rent hypotetiskt… så borde intervaller blandat med styrketräning (inte samtidigt utan med mat emellan) hjälpa mig maximera min viktnedgång?
Om jag håller denna kosten och sen undrar jag om det finns något som talar för en så kallad carb up day när man inte äter kolisar på veckorna eller får man samma effekt om man tex skulle gå tre veckor utan kolisar som att ha en dag då man laddar på lite?
edit: Jag har inte svarat så bra på kolhydrater innan5 februari, 2011 at 16:01 #405290Anonym anvandareMemberDet e just det med tid jag inte gillar… jag har dåligt tålamod och behöver se resultat, och 5 kg på min kropp syns ganska mycke då jag inte är jättestor
5 kg på mina 165cm mot 5 kg på någon som är 180cm är faktiskt skillnad
5 februari, 2011 at 16:21 #405291Anonym anvandareMemberjag gick ner 12 kg förra våren på 4 månader utan att springa en enda cm…bara via koständringar och styrketräning…om du förändrar din kost lite och dessutom kör med 3 löppass/vecka kan jag garantera att det gå fort.
Men jag hade gärna sett att du la in ngra styrketräningspass också…5 februari, 2011 at 16:39 #405292Anonym anvandareMemberStyrketräning kör jag ca 4ggr/vecka
5 februari, 2011 at 18:26 #405293Anonym anvandareMember:..jag menade att du skulle fortsätta med dem…sorry…
6 februari, 2011 at 11:42 #405294Anonym anvandareMemberhehe ja att jag skulle sluta med dom verkar ju onödigt
8 februari, 2011 at 19:18 #405295Anonym anvandareMemberJompa: hmm ja mycket möjligt den som lever får se så att säga hehe
Har tagit kontakt med en pt som kommer hjälpa mig nu hon kommer oxå lära mig äta riktigt efter viktnedgången så jag inte gör samma misstag som jag gjorde sist jag gick ner i vikt hehe -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.