Home › Forums › Deff och fettminskning › Magen vägrar ge upp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 september, 2011 at 11:27 #51961Anonym anvandareMember12 september, 2011 at 11:27 #126470Anonym anvandareMember
Tjenare alla träningsnarkomaner!
Har under 1,5 år lyckats gå ner från en vikt på 100kg rent fett till 76kg med en låg fettprocent
Men tycks a stannat här, kan varken gå ner eller upp i vikt känns de som. Ligger på ett schema där jag tränar styrka 6 gånger i veckan med ungefär 3 magövningar varje gång, samt går i rask takt ca 2 timmar dagligen.
Äter stor frukost (brunch) varje morgon med ett energiinnehåll på ungefär 700 ca. Men efter detta dricker och äter jag bara en proteinshake och en liten köttbit under dygnet. Borde ligga på ett underskott på cirka 1100 ca med detta schema, men ändo så tittar inte rutorna fram på magen
Hoppas nu få hjälp av någon kunnig på området då jag försökt med detta upplägget i 1 månad nu utan resultat. Blir bara större över axlar och armar.
12 september, 2011 at 13:10 #126471Anonym anvandareMember1. Du behöver inte träna så himla mycket.
2. Träna magen varje dag är inget som kommer göra dig smalare om magen om du trodde det.
3. Du kanske borde räkna och se hur många kalorier du faktiskt får i dig istället för att gissa.12 september, 2011 at 20:48 #126472Anonym anvandareMemberJa.. kör magen precis som alla andra muskler. 1-2 gånger i veckan. Men räkna kalorier är bästa sättet tycker jag Omöjligt att hålla kolla annars. Räkna allt du äter och dricker. Ligg på ett stort underskott i en eller två veckor. Utvärdera sedan din vikt och anpassa ditt personliga kaloribehov. Jag själv har till exempel gått ner från 90 till 78 kg. Jag räknar med att vara klar med deffen när jag väger 72-74 kg, men har varit tvungen de senaste veckorna dra ner ännu mer på kalorierna. Förmodligen eftersom min ämnesomsättning ändrats. I början tappade jag ett kilo i veckan. Nu tappar jag kanske 0,5-0,8 kg per vecka, vilket jag tycker är bra eftersom jag vill undvika alltför mycket muskelförlust. Under en deff måste man ha tålamod och göra justeringar på kcal-intag. Cardio kör jag bara någon gång i veckan, mest för att få en bra kondis. Går ändå ner i vikt utan cardio med rätt kaloriunderskott. Har knappt tappat någon styrka på , trots 12 kg tappat. Dessutom är konditionsträning inget vidare att syssla med under deff och i kombination med styrketräning. Sen är det ju individuellt vilken förbränning man har. Lycka till!! Ge aldrig upp!!
15 september, 2011 at 19:22 #126473Anonym anvandareMemberÄmnesomsättningen har saknat ner kanske ? Jag nådde från 99 till 81 sen tog de slut, tappade gymlust , motivation och orken till slut. Vet inte om de finns något o göra utan o fettsuga sig egentligen, särskilt när man är runt 35 , skillnad om man är 25. 75kg är grymt stark gjort, så ja lider med dig att du inte får bort de sista.
Det bästa som du egentligen borde kunna göra med tanke på hur lite du äter är att sluta träna , gå långa sträckor och försök gå ner de sista , nu känns de som du borde slita ut kroppen mera genom styrketärning , inga kcal till återhämtning, nervsystemet bränns ut, och till slut även du.
16 september, 2011 at 06:34 #126474Anonym anvandareMemberJag är 37 år. Hamnade som sagt i en viktplatå när jag låg vid 80 kg. Låg runt 80 kg några veckor med samma intag som jag jag hade när jag vägde 85,5 då jag tappade fem kg ganska snabbt. Bestämde mig då för några veckor sedan att sänka mitt intag ytterligare med några hundra kcal och vips så kom ändringen. Det lossnade!! Väger nu 77 kg. Mitt tips till dig är att ändra lite på din kost. Visst frukosten är kanske dagens viktigaste mål. Men 700 kcal till frukost, låter lite väl mycket. Jag äter givetvis frukost, men sparar hellre dagens stora mål till efter gymträning. Eftersom du lyckats gått ner så mycket redan, så kommer du kunna tappa de där ”sista” kilona också. Låg på strax över 2000 kcal per dag när jag vägde 85,5. Sänkte det till 1600-1800 för några veckor sedan. Då började det hända saker. Lycka till.
19 september, 2011 at 23:45 #126475Anonym anvandareMemberTack för alla bra tips!
Har nu med eran hjälp sänkt mitt frukostintag till 300 kcal och lagt till lite på middagen efter träningen. Vågen visar nu 74 och fyra magrutor har plopatt fram skitnöjd, tack så mycket!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.