måltidsersättare

Home Forums Deff och fettminskning måltidsersättare

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

hej,
    jag har en fråga, jag har nämligen köpt måltidsersättare – alltså pulver som man blandar med vatten.
    och jag undrar om det är bättre att ta drycken vid något speciellt tillfälle? alltså ta den istället för frukost, eller istället för kvällsmat? eller om det inte spelar någon roll?

stephy wrote:
    hej,
    jag har en fråga, jag har nämligen köpt måltidsersättare – alltså pulver som man blandar med vatten.
    och jag undrar om det är bättre att ta drycken vid något speciellt tillfälle? alltså ta den istället för frukost, eller istället för kvällsmat? eller om det inte spelar någon roll?

Du kan ta tillskottet precis när du vill. Hör du efter med AST menar exempelvis P.Cribb att han mer eller mindre lever på just måltidsersättare.

Själv föredrar jag emellertid en riktigt stadig frukost med gröt, proteinpulver, ägg mm för att inmundiga måltidsersättaren mer som ett mellanmål, istället för proteinpulvret. Jag brukar dessutom dela påsen på två och blanda med mjölk. Mjölken ökar proteinhaltet i och med att jag delat påsen på två portioner istället för en. Dessutom tycker jag nästan allt proteinpulver/måltidsersättare bli godast om man blandar med mjölk…

Lycka till!

G

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.