- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Måste rasa i vikt inför tävling!
Hej. Jag står inför en tuff utmaning som börjar nu på måndag.
Jag håller på med MMA och ska tävla den 28e november och jag MÅSTE vara i form tills dess. Vände mig då till body.se för att ha största möjlighet att lyckas.
Det jag måste göra är att minska min vikt så jag väger max 84kg.
Ska nämligen tävla i viktklassen Mellanvikt -83,9 kg (185 lbs) och jag väger för tillfället 88kg och är 1,85 lång.
Vad kan jag göra för att tappa hela 4kg på den korta tiden? Ska jag äta upp mig under helgen och sedan äta typ bara sallad och dricka vatten och sen löpa som en tok fram tills den 28e?
Dålig framförhållning men jag måste bara göra det här.
Mvh Johan
Bastu är en vanlig metod inför invägningar med viktgränser. Både inom kampsporter, brottning och även i vissa extremfall våra kära sporter. Skär även ner på kolisarna tills dess (kolisar binder vätska) och öka proteinet. Öka även fett-intaget. 4kg på den tiden inga problem alls! Du kan tappa faktiskt runt 3-4kg i bastun bara…Men kommer inte må så bra förstås ett tag..
Kolisar? Jo jag känner till att man brukar basta om man måste, men jag väger 88kg när jag har tömt mig på vätska. Måste minska i vikt genom endast fettförbränning. Jag är verkligen helt ny med fitness och allt det där..
Du hinner inte bränna speciellt mycket fett fram till 28onde, lyssna på Biffen och skär ned på kolisarna samt ligg på kaloriunderskott. Bastu antar jag att du tar samma dag som invägningen?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY