- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Mät din förbränning exakt.
Såg på Bigge tst loser så hade de en mycket intressant pryl (om den nu är exakt?)
Den hette body-pod (inte ägget nu) som man hade på armen dygnet runt och så mätte den ens förbränning över dygnet.
Mycket intressant då jag länge undrat om det funnits en sån här pryl.
Någon som vet mer om den? Hur den fungerar? Vart man köper den? Hur exakt är den?
Mvh
Du menar bodybugg. Finns även liknande, exempelvis GoWearFit.
I mina erfarenheter med klienter är den förstnämnda mer exakt än den senare, men båda har enligt tillverkarna, och med utgångspunkt i studier (iaf på bugg), en felmarginal på ca 10%. Det är inte så svårt att uppskatta energiförbrukningen med samma felmarginal via teoretiska formler, om man vet vad man gör.
Det är däremot värdefullt för personer som behöver komma igång med träningen/deff, då man får det svart på vitt hur mycket spontan aktivitet bidrar till energiförbrukningen (exempelvis många floder små som ett rörligt jobb, aktivt liv generellt sett = ger ofta rätt stor effekt kontra stillasittande med träning 3-4x/v).
Tittade runt lite och prylen ligger på ~300 dolalr. Jag har inte funnit någon svensk återförsäljare än. Men det är inte bara en engångskotnad för prylen utan:
”What happens when my initial 3 month sub******ion expires?
In order to access the data collected by the bodybugg armband, you must have an active sub******ion. There are several renewal options available:
* Month to month recurring ($14.95)
* 1 month ($29.95)
* 3 months ($39.95)
* 12 months ($99.95)”
Så jag skulle nog rekommendera (om nu inte era plånböcker är överfyllda) att helt enkelt räkna kalorier som the good old times.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY