Min diet

Home Forums Deff och fettminskning Min diet

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • Author

Spelar ingen roll vad du äter när det gäller blodsockret utan där har tiden en viktig avgörelse. tyvärr.. Jag kan äta superrätt och mkt klockan 0530 när jag går upp men skulle ajg inte få i mig något förrens klockan 16 när jag slutar skulle jag vara helt off.
    Svimma bara jag anstränger mig böjja sig ner och fort upp då däckar jag på en gång..

Kroppen mår bäst av att få i sig mat regelbundet och inte stora portioner få gånger.
    Magsäcken är töjbaj äter man mkt blir man hungrigare fortare och det tar längre tid innan amn blir mätt eftersom man måste äta mer för att uppnå mättnadshetskänslan..
    När jag bulkade kunde jag äta en pizza och fingra på bordet och fundera på om man skulle ta någon macka också;)

Nu under deff får jag inte ens i mig en halv pizza utan att de nästan ploppar ut pizzabitar genom öronen.
    Jag är dessutom mindre hungrig om dagarna nu när jag äter regelbundet än under bulk då jag bara åt 3 ggr om dagen.

Du som är så duktig och påläst inom kosten borde ju veta att man skall äta många gånger om dagen och jag tycker det är konstigt hur du kan gå ut och säga att det är helt oki att äta 1 gång om dagen och det är helt oki.;)

Jag känner ingen som bara äter 1-2 gånger om dagen.. man pallar kanske de om man ligger hemma i soffan och zappar mellan kanalerna..
    Men aldirg om man har ett hårt arbete, man skall träna och göra andra akttiviteter om dagen.

Utan de flesta jag känner eller pratar med som tävlar inom kroppsbygge äter minst 5 gånger om dagen frukost lunch och efter träning bara de är ju 3 måltider.
    Sedan mellanmål kan vara en frukt.. så du måste ha ett fruktansvärt tidsbestämt liv som inte ens har tid till att tugga i dig en banan till mellis.. Men tid och sitta här har du:up:
    Bökigt? nja jag tycker iallafall inte det är det minsta bökigt att ta fram en frukt och tugga i sig man kan till och med jobba medans man äter den:up:

En proteindrink tar 5 sekunder att skaka och 5 att dricka inte de heller speciellt bökigt och med smartshake så kan man dessutom ta med sig flera drinkar under samma shaker.. kalassmart och icke bökigt=)

Att kosten är dödsviktig för hur man utvecklas i sin tärning är ingen nyhet träningen är viktig men du kan träna hur rätt som helst men äter du fel kommer du ialalfall inte få några muskler. Snarare katabolism istället
    Så maten är viktigare än självaste träningen. Maten är A och O för att muskla på sig till 100%.

Blobas wrote:
    Spelar ingen roll vad du äter när det gäller blodsockret utan där har tiden en viktig avgörelse. tyvärr.. Jag kan äta superrätt och mkt klockan 0530 när jag går upp men skulle ajg inte få i mig något förrens klockan 16 när jag slutar skulle jag vara helt off.
    Svimma bara jag anstränger mig böjja sig ner och fort upp då däckar jag på en gång..

Vad har ditt uppmätta blodsocker varit vid den tidpunkten och vad har du ätit? För jag antar att du kollar bs-nivåer om du nu uttalar dig om dem?

Akuta blodtrycksfall är inget farligt. Och förmodligen är det vad du beskriver nu.

Blobas wrote:
    Kroppen mår bäst av att få i sig mat regelbundet och inte stora portioner få gånger.
    Magsäcken är töjbaj äter man mkt blir man hungrigare fortare och det tar längre tid innan amn blir mätt eftersom man måste äta mer för att uppnå mättnadshetskänslan..

Inget av det där är sant. Sluta påstå saker som du upplever som om det vore vetenskaplig fakta.

Blobas wrote:
    Du som är så duktig och påläst inom kosten borde ju veta att man skall äta många gånger om dagen och jag tycker det är konstigt hur du kan gå ut och säga att det är helt oki att äta 1 gång om dagen och det är helt oki.;)

Upplys mig då. Hur kan jag läsa studier som inte bevisar din tes och då hålla med dig? Anledningen till att jag tror det jag tror är ju att jag, till skillnad från dig, är just påläst.

Jag skrev ju att jag INTE tycker det. Men jag vet ju samtidigt inte om det är dåligt heller, men jag tror en gång om dagen är overkill. Jag svarade på 1421 kcal och inte en människas dagsintag per se. Även om det råkar vara ditt dagsintag.

Blobas wrote:
    Utan de flesta jag känner eller pratar med som tävlar inom kroppsbygge äter minst 5 gånger om dagen frukost lunch och efter träning bara de är ju 3 måltider.
    Sedan mellanmål kan vara en frukt.. så du måste ha ett fruktansvärt tidsbestämt liv som inte ens har tid till att tugga i dig en banan till mellis.. Men tid och sitta här har du:up:
    Bökigt? nja jag tycker iallafall inte det är det minsta bökigt att ta fram en frukt och tugga i sig man kan till och med jobba medans man äter den:up:

En proteindrink tar 5 sekunder att skaka och 5 att dricka inte de heller speciellt bökigt och med smartshake så kan man dessutom ta med sig flera drinkar under samma shaker.. kalassmart och icke bökigt=)

Att kosten är dödsviktig för hur man utvecklas i sin tärning är ingen nyhet träningen är viktig men du kan träna hur rätt som helst men äter du fel kommer du ialalfall inte få några muskler. Snarare katabolism istället
    Så maten är viktigare än självaste träningen. Maten är A och O för att muskla på sig till 100%.

Det där är ju bara tomt dravel. Vad har det med frekvensen att göra?

Blobas wrote:
    När jag bulkade kunde jag äta en pizza och fingra på bordet och fundera på om man skulle ta någon macka också;)
    .

Periodisk Fasta? Jag äter ingenting 16 timmar om dygnet och har ett bra påfrestande fysiskt jobb, äter 3 stora mål om dagen och har inte upplevt något direkt blodsockerfall än. Bara mitt mål efter träning går på runt 1700 kcal.
    Det finns en hel del här på forumet som använder sig av Periodisk Fasta, skulle de må dåligt då?

hagsdoom wrote:
    Periodisk Fasta? Jag äter ingenting 16 timmar om dygnet och har ett bra påfrestande fysiskt jobb, äter 3 stora mål om dagen och har inte upplevt något direkt blodsockerfall än. Bara mitt mål efter träning går på runt 1700 kcal.
    Det finns en hel del här på forumet som använder sig av Periodisk Fasta, skulle de må dåligt då?

Exactamundo.

Jag har ätit enligt periodisk fasta i över tre år själv och om något så har jag mer energi och känner mindre hunger än tidigare när jag åt många små mål varje dag.

Och vad gäller argumenten om att ”fitnessfolket gör ju så..” så är det ingen garanti för att det skulle vara optimalt på något sätt.

Dessutom har vi två exempel i form av Andreaz Engström och Kristine Weber som tydligen gör väldigt bra ifrån sig med låg måltidsfrekvens.

Och precis som Eddie skriver så finns det noll belägg för att ”kroppen mår bäst av att äta många små måltider”.

Rent skitprat.

Jon Larsson wrote:
    Rent skitprat.

Men en gyllene rekommendation för den som vill sälja bröd, RisiFrutti, margarin, drickyoghurtar och annan ”mellanmålsmat”.

Undrar hur många som hetsköpt massa skräp på random mack/Pressbyrå i tron att man måste få i sig sina tre mellanmål. Men om jag å andra sidan åt enligt officiella rekommendationer skulle jag också vara hungrig efter någon timme.

Eddie Vedder wrote:
    Men en gyllene rekommendation för den som vill sälja bröd, RisiFrutti, margarin, drickyoghurtar och annan ”mellanmålsmat”.

Undrar hur många som hetsköpt massa skräp på random mack/Pressbyrå i tron att man måste få i sig sina tre mellanmål. Men om jag å andra sidan åt enligt officiella rekommendationer skulle jag också vara hungrig efter någon timme.

Jag kommer ju själv ihåg hur det var, före IF.

”Jelp. Har inte ätit på 3,24 timmar. Min fettförbränning slår snart av. Jelp. Måste äta något direkt så att jag blir hård någon gång. Vad som helst. Fort!”

Nåja, inte riktigt så kanske – jag överdriver en aning – men nog var man bensäker på att

a) förbränningen skulle gå åt helvete och kroppen bergsäkert skulle ställa in sig på ”svält” om man inte åt hela tiden och

b) att man skulle svälta ihjäl om man inte åt ofta och antagligen gå under av orkeslöshet och lågt blodsocker. :D

Och nog fan har vissa delar av livsmedelsindustrin tjänat grova pengar på vår osäkerhet och våra nojor kring detta med form och kosthållning.

Hell, skulle mitt jobb vara att kränga de där färdigbredda Wasamackorna som finns överallt så skulle jag vara jävligt noga med att vårda och beskydda myter som den med hög måltidsfrekvens. Vem behöver äta en intetsägande hårdmacka till hutlöst pris om man är medveten om att det går lika bra att spara sig till middagen och istället äta sig rejält med mätt och belåten vid det tillfället istället? Och med kroppen inställd på låg måltidsfrekvens (ghrelin och så vidare) skulle man antagligen inte ens komma på tanken.

Blobas: Hur ser dina måltider ut? Vad får man i sig när ett mål består (i genomsnitt) av 200 kcal?

Blobas wrote:

Nu under deff får jag inte ens i mig en halv pizza utan att de nästan ploppar ut pizzabitar genom öronen.
    Jag är dessutom mindre hungrig om dagarna nu när jag äter regelbundet än under bulk då jag bara åt 3 ggr om dagen.

Jag känner ingen som bara äter 1-2 gånger om dagen.. man pallar kanske de om man ligger hemma i soffan och zappar mellan kanalerna..
    Men aldirg om man har ett hårt arbete, man skall träna och göra andra akttiviteter om dagen.

Hälften av allt är ju rent svammel, resten är ju bara förvridna påståenden.

Sumobrottare äter 2ggr om dagen…

(Och såklart med kraftigt kaloriöverskott, så slipper ni kommentera det självklara)

Det är väl inte så svårt att fatta att inte alla mår bra av att äta 1-3ggr om dagen, utan att vissa behöver äta mer regelbundet, jag själv inkluderad.
    Sen skiter jag i om nån läst en studie som bevisar motsatsen…
    Det finns en studie som motbevisar det mesta som går att läsa om, om man letar noga…

xNightFox wrote:

Någon sådan studie existerar ju inte alls. Ingen har ens antytt att så skulle vara fallet.

xNightFox wrote:
    Sumobrottare äter 2ggr om dagen…

(Och såklart med kraftigt kaloriöverskott, så slipper ni kommentera det självklara)

Det är väl inte så svårt att fatta att inte alla mår bra av att äta 1-3ggr om dagen, utan att vissa behöver äta mer regelbundet, jag själv inkluderad.
    Det finns en studie som motbevisar det mesta som går att läsa om, om man letar noga…

Ingen har påstått att en viss måltidsfrekvens passar alla och det är heller inte det viktiga.

Poängen är att man kan lägga upp det precis som man vill eftersom måltidsfrekvensen inte spelar någon helst roll i ”förbränningssyfte” och så vidare.

Gillar man att äta ofta och lite – fine men kom inte och påstå att det skulle finnas någon metabol fördel jämfört med att äta mer sällan och med större måltider.

Det finns heller ingen fördel med låg måltidsfrekvens annat än att de som gillar att äta på det sättet i lugn och ro kan göra det utan att oroa sig för att inte vara ”optimal” i enlighet med gamla byggarmyter.

To each his own.

Jon Larsson wrote:
    Ingen har påstått att en viss måltidsfrekvens passar alla och det är heller inte det viktiga.

Poängen är att man kan lägga upp det precis som man vill eftersom måltidsfrekvensen inte spelar någon helst roll i ”förbränningssyfte” och så vidare.

Gillar man att äta ofta och lite – fine men kom inte och påstå att det skulle finnas någon metabol fördel jämfört med att äta mer sällan och med större måltider.

Det finns heller ingen fördel med låg måltidsfrekvens annat än att de som gillar att äta på det sättet i lugn och ro kan göra det utan att oroa sig för att inte vara ”optimal” i enlighet med gamla byggarmyter.

To each his own.

+1 strålande skrivit…

Nyfiken på om Blobas har något att kontra med or is it a defeat?

Dementis wrote:
    Nyfiken på om Blobas har något att kontra med or is it a defeat?

Jag kan med ett antal HP i nutrition och fysiologi, men än viktigare med sunt förnuft, skriva att det mesta blobas säger är bullshit.

Hannis posta ett kostschema och hamna i en sandlåda där barnen sitter och skvätter sand på varandra:D

min pappa är starkare än din pappa

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.