Min diet

Home Forums Deff och fettminskning Min diet

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • Author
    Nicklas@ON wrote:
    Hannis posta ett kostschema och hamna i en sandlåda där barnen sitter och skvätter sand på varandra:D

min pappa är starkare än din pappa

Nejdå. Det handlar bara om att en person som har fullständigt fel uttrycker sig som att hon vet bäst och får berättigade tillrättavisningar.

Eddie Vedder wrote:
    Nejdå. Det handlar bara om att en person som har fullständigt fel uttrycker sig som att hon vet bäst och får berättigade tillrättavisningar.

Jag menar mest erat tjaffs om måltidsfrekvenser mm… dock äter folk bra mycket mera än vad dom behöver…

iofs lever jag på EAA:P

Nicklas@ON wrote:
    Jag menar mest erat tjaffs om måltidsfrekvenser mm…

Ja det är det jag pratar om också. Om någon häver ur sig massa dravel på det sättet som Blobas gör är det ju bra att det kritiseras så inte trådskaparen köper det rakt av.

Man måste kunna prata om ”Jag trivs bäst med….” utan att för den delen framställa det som ”Det är bäst att…” men en del skiljer ogärna på det där och skillnaden är enorm.

Blobas wrote:
    Detta är ju ett av problemena i de som har sockersjukan bland annat. Det är ju därför dom skall äta regelbunder för att just slippa blodsockerfall:)

Det borde vara förbjudet för icke diabetiker att uttala sig vad som ”är bäst” för diabetiker.

Om man inte mäter sitt blodsocker regelbundet har man ingen som helst aning om man har ett blodsockerfall eller inte.

Huruvida em diabetiker får blodsockerfall eller inte har inte ett dugg med måltidsfrekvensen att göra, det har med hur mycket och vilken typ av insulin denne trycker i dig att göra. Olika varierande faktorer i kroppen kan orsaka ett blodsockerfall även om du just smällt i dig 3000kcal, så blanda inte in diabetes som ett argument i hur en frisk människa bör eller inte bör sköta sin kost.

Att tro att människokroppen är så korkad att den utsöndrar stora insulindoser utan att ha något att förbränna tyder på stor förvirring.

Om jag som diabetiker INTE får blodsockerfall av att bara äta 1 stor måltid om dagen och kanske ett mindre mål inom en snäv tidsram (ca 1600-2100) vore det helt fantastiskt om en frisk människa helt plötsligt skulle drabbas av blodsockerfall bara för att de inte äter på en dag.

MarranL wrote:
    Det borde vara förbjudet för icke diabetiker att uttala sig vad som ”är bäst” för diabetiker.

Om man inte mäter sitt blodsocker regelbundet har man ingen som helst aning om man har ett blodsockerfall eller inte.

Huruvida em diabetiker får blodsockerfall eller inte har inte ett dugg med måltidsfrekvensen att göra, det har med hur mycket och vilken typ av insulin denne trycker i dig att göra. Olika varierande faktorer i kroppen kan orsaka ett blodsockerfall även om du just smällt i dig 3000kcal, så blanda inte in diabetes som ett argument i hur en frisk människa bör eller inte bör sköta sin kost.

Att tro att människokroppen är så korkad att den utsöndrar stora insulindoser utan att ha något att förbränna tyder på stor förvirring.

Om jag som diabetiker INTE får blodsockerfall av att bara äta 1 stor måltid om dagen och kanske ett mindre mål inom en snäv tidsram (ca 1600-2100) vore det helt fantastiskt om en frisk människa helt plötsligt skulle drabbas av blodsockerfall bara för att de inte äter på en dag.

Mycket bra skrivet. :up:

En fråga bara när vi e inne på måltider…. jag har läst mig till att man ska äta (protein) ofta för att hålla en bra protein nivå i kroppen så att kroppen inte börjar ta energi av musklerna då dom förbränns innan fett? är detta en myt då? så räcker det alltid att äta 3-4 gr dag? även när det inte är deff.? var hittar jag info om detta vill gärna lära mig mer…..

sebd wrote:
    En fråga bara när vi e inne på måltider…. jag har läst mig till att man ska äta (protein) ofta för att hålla en bra protein nivå i kroppen så att kroppen inte börjar ta energi av musklerna då dom förbränns innan fett? är detta en myt då? så räcker det alltid att äta 3-4 gr dag? även när det inte är deff.?

Ja kära nån, 4 måltider är ju rätt många. Deff eller bulk har inget med saken att göra.

sebd wrote:
    var hittar jag info om detta vill gärna lära mig mer…..

Oftare är det myterna och de felaktiga påståendena som sprid som en löpeld. Så där lär du hitta massor. Kom då hit till BODY så kan du läsa att det är strumtprat. :)

okej…. jo det har med saken att göra. efter som det va en del av frågan var god att svara om du du har info och vill dela med dig av den.. :)

Eddie Vedder wrote:
    Ja kära nån, 4 måltider är ju rätt många. Deff eller bulk har inget med saken att göra.

Oftare är det myterna och de felaktiga påståendena som sprid som en löpeld. Så där lär du hitta massor. Kom då hit till BODY så kan du läsa att det är strumtprat. :)

jo precis det var därför jag vill veta mer om detta… vill ha något samman fattat lite jobbigt att läsa 700000 trådar…. Någon infå måste ju finnas på internet…

hmm… fick inget svar bara en uppläxning… tur att det finns killar som är experter här……

sebd wrote:
    hmm… fick inget svar bara en uppläxning… tur att det finns killar som är experter här……

Det var ingen uppläxning, synd att du tog det så. Jag skrev bara att du inte behöver oroa dig över saken. Jag vet inte var du hittar en sammanfattning om varför man inte behöver äta jämt.

Men hursomhelst är 3-4 måltider fullständigt normal måltidsfrekvens. Sorry om jag verkade uppläxande men ibland hinner man inte tömma hela smileylistan.

[www.leangains.com]

:up:

Viewing 11 posts - 31 through 41 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.