Home › Forums › Deff och fettminskning › Min första deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2011 at 12:24 #52258Anonym anvandareMember26 juli, 2011 at 12:24 #127845Anonym anvandareMember
Nu har jag tänk mig att försöka på en första deff.
Jag behöver alla tips och råd kan jag få.Jag är 22år, 156cm lång och väger 50 kg och har BMI på 20,5.
När jag räknade ut mitt BMR så var det 2158kcal / dag baserat på hård träning 5-6 dagar/veckan.
Jag hade tänk att ligga på 1700 kcal om dagen är det bra?Jag äter efter LCHF eftersom att min mage inte tål kolhydrater utan jag blir uppsväld och gasig. Med andra ord har jag IBS = irriterad tarmsystem.
Hur bör fördelningen vara när det gäller kolhydrater, fett och protein?Mitt träningsschema kommer se ut som följande under dieten:
Måndag Morgonpromenad 60min Mage+ tricept/biceps
Tisdag Morgonpromenad 60 min Rygg + ben
Onsdag Axlar Löpning
Torsdag Morgonpromenad 60 min Vila Promenad
Fredag Morgonpromenad 60 min Rygg + mage
Lördag Morgonpromenad 60 min Vila Promenad
Söndag Valfritt Löpning
Syftet är att gå ner 2-3 kg under ca 8 veckor. Är det ett bra mål eller för mycket/för lite ?
Ge gärna tips på proteinrik mat, om jag bör äta något spec, m.m
26 juli, 2011 at 12:31 #127846Anonym anvandareMemberVarför morgonpromenader? För att du gillar att promenera?
26 juli, 2011 at 12:45 #127847Anonym anvandareMembereftersom att jag har en hund och då tar jag två flugor i en smäll
26 juli, 2011 at 15:00 #127848Anonym anvandareMemberAhh hund är bra.
26 juli, 2011 at 21:53 #127849Anonym anvandareMemberFinns det någon som kan hjälpa mig?
27 juli, 2011 at 02:31 #127850Anonym anvandareMembertja tottan, har lite frågor först.
1. varför vill du träna ben o rygg samma dag? stora muskelgrupper, osmidigt att kombinera, det är lätt att få upp ett energibehov som är mycket större än dagen du tränade armar, och det är svårt att få ut lika mycket kvalité av passet då man brukar bli hemsk trött. tiden räcker inte till etc. etc.
2. tränar du inte bröst?
3. jag har också ibs, sjukt jobbigt asså, men alla tål kolhydrater även folk med ibs, det spelar mer roll vart de kommer ifrån, mycket socker tex. som i godis läsk osv. retar lätt, fullkorn e också ute för många, men kokt potatis och vit pasta funkar ju tex. med tarmarna. (det vanligaste problemet är att hitta tarmvänliga långsamma kolhydrater)
4. har du läst deffguiden? ([http://forum.body.se/showthread.php?t=22347])
5. följ den så får du också din fördelning av makronutrienter på ett ungefär, dvs. andelen protein kolhydrater och fett.
6. proteinrik mat finns nämnd i deffguiden!
27 juli, 2011 at 21:46 #127851Anonym anvandareMemberRichthofen wrote:tja tottan, har lite frågor först.1. varför vill du träna ben o rygg samma dag? stora muskelgrupper, osmidigt att kombinera, det är lätt att få upp ett energibehov som är mycket större än dagen du tränade armar, och det är svårt att få ut lika mycket kvalité av passet då man brukar bli hemsk trött. tiden räcker inte till etc. etc.
2. tränar du inte bröst?
3. jag har också ibs, sjukt jobbigt asså, men alla tål kolhydrater även folk med ibs, det spelar mer roll vart de kommer ifrån, mycket socker tex. som i godis läsk osv. retar lätt, fullkorn e också ute för många, men kokt potatis och vit pasta funkar ju tex. med tarmarna. (det vanligaste problemet är att hitta tarmvänliga långsamma kolhydrater)
4. har du läst deffguiden? ([http://forum.body.se/showthread.php?t=22347])
5. följ den så får du också din fördelning av makronutrienter på ett ungefär, dvs. andelen protein kolhydrater och fett.
6. proteinrik mat finns nämnd i deffguiden!
Tack för tipsen
2 augusti, 2011 at 08:57 #127852Anonym anvandareMemberTottan wrote:Mitt träningsschema kommer se ut som följande under dieten:
Måndag Morgonpromenad 60min Mage+ tricept/biceps
Tisdag Morgonpromenad 60 min Rygg + ben
Onsdag Axlar Löpning
Torsdag Morgonpromenad 60 min Vila Promenad
Fredag Morgonpromenad 60 min Rygg + mage
Lördag Morgonpromenad 60 min Vila Promenad
Sikta på minst 2g protein per kilogram kroppsvikt och dygn. I ditt fall blir det alltså 100g.
Du tränar rygg 2 gånger i veckan men allting annat bara en gång i veckan, förutom bröst som du glömt helt och hållet.
Träna rygg dagen efter biceps är nog ingen hit.
Ben och rygg på samma pass = sjukt jobbigt, låter inte särskilt smart.
7 augusti, 2011 at 14:27 #127853Anonym anvandareMemberDag Pass Pass Pass
Måndag Morgonpromenad Axlar + ben
Tisdag Morgonpromenad Tricept/biceps
Onsdag Bröst+ mage Promenad
Torsdag Morgonpromenad Rygg Löpning
Fredag Morgonpromenad Axlar + mage
Lördag Morgonpromenad Vila Promenad
Söndag Valfritt Löpning9 augusti, 2011 at 08:45 #127854Anonym anvandareMemberkille eller tjej?
9 augusti, 2011 at 11:58 #127855Anonym anvandareMemberkör hellre axlar och bröst på samma pass istället för axlar och ben..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.