Min första ”riktiga” diet. Ser det bra ut?

Home Forums Deff och fettminskning Min första ”riktiga” diet. Ser det bra ut?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

Började deffa i fredags, har sedan dess kört cardio varje dag. Brukar cykla mellan 30 och 40 min om dagen. + prommenad mellan 40 och 90 min på kvällen. Har ätit Ungefär såhär sedan i fredags:

Fredag:
    Frukost:2 grova mackor med ost
    middag-150Gkycklingfile + 4äggvitor
    Kvällsmat: lättkesella, sallad + kycklingfle

lördag: Ungefär samma

Söndag:
    frukost- En stor grov macka med gurka
    middag: 1,5 kycklingfile med 1,5dl kokta grönsaker
    kvällsmat:müsli samt lättyoghurt

idag:
    frukost: havregrynsgröt samt ägg.
    middag:120g kycklingfile samt 2,5dl kokta grönsaker
    ”mellanmål” en liten skål med müsli.
    kvällsmat: proteinshake och ägg.

Har idag endast cyklat 20 minuter som kardio. skall snart cykla 20 minuter till samt ta en timmes prommenad.
    Igår cyklade jag 30 min samt tog en timmes prommenad.

Siktar mot en hyffsat snabb viktminskning. Ge gärna kritik och rätta mig gärna! :emo-thumb

FredrikLindblad wrote:
    Började deffa i fredags, har sedan dess kört cardio varje dag. Brukar cykla mellan 30 och 40 min om dagen. + prommenad mellan 40 och 90 min på kvällen. Har ätit Ungefär såhär sedan i fredags:

Fredag:
    Frukost:2 grova mackor med ost
    middag-150Gkycklingfile + 4äggvitor
    Kvällsmat: lättkesella, sallad + kycklingfle

lördag: Ungefär samma

Söndag:
    frukost- En stor grov macka med gurka
    middag: 1,5 kycklingfile med 1,5dl kokta grönsaker
    kvällsmat:müsli samt lättyoghurt

idag:
    frukost: havregrynsgröt samt ägg.
    middag:120g kycklingfile samt 2,5dl kokta grönsaker
    ”mellanmål” en liten skål med müsli.
    kvällsmat: proteinshake och ägg.

Har idag endast cyklat 20 minuter som kardio. skall snart cykla 20 minuter till samt ta en timmes prommenad.
    Igår cyklade jag 30 min samt tog en timmes prommenad.

Siktar mot en hyffsat snabb viktminskning. Ge gärna kritik och rätta mig gärna! :emo-thumb

Du kommer aldrig orka att äta så lite. Tycker du ska börja styrketräna. Hur lång och hur mycket väger du?

Överdrivet fettsnålt, sluta i alla fall att kasta bort äggulorna. Jag skulle i så fall minska ner på bröd och müsli och välja lite mer fet fisk och hela ägg.

Vilka grönsaker talar vi om specifikt?

Energimängden går inte att uttala sig om dock, vet varken din kroppsvikt eller något om hur mycket du äter. Svårt att utvärdera vad ”cykla” är också. En vanlig tur från A till B förbränner inte mycket.

Låter extremt fettsnålt…och ganska tråkigt.
    middag-150Gkycklingfile + 4äggvitor… är detta gott? varför inte slänga in lite grönsaker samt någon form av sås?
    En stor grov macka med gurka.. låter riktigt torrt…

Jag skulle äta godare och med mer fett.

jag styrketränar också. Är 174 cm och väger 77 kg. har rätt mycket bukfett, det är det jag vill få bort. Har börjat äta lite mer än det som är där samt fisk osv. Brukar köra moroter och ärtor, men även ”sommarmix” med broccoli osv. vet att jag borde äta mer fett men det är min första diet så jag fick reda på det precis nu. Första gången jag ”deffa” slutade jag ju bara äta godis och började gå typ. nu blir det ju lite svårare, hur mycket kardio borde jag köra ?

Okej tack :)!

J.v.K wrote:
    jag skulle spendera den tid det tar att räkna på allt du äter.

jag tror att du absolut inte behöver någon cardio. inte nu i början iaf

Håller med fullständigt.

Låt kosthållningen göra grovjobbet.

Ja det låter ju rätt vettigt när man tänker efter, man lär sig något nytt varje dag:) och tur är väl det! tack för svaren

FredrikLindblad wrote:
    Ja det låter ju rätt vettigt när man tänker efter, man lär sig något nytt varje dag:) och tur är väl det! tack för svaren

Jag vet en jäkla massa folk som kommit i rent makalöst bra form utan en endaste minut cardioträning så om du hellre vill ligga hemma och dra en film än att knata runt i något motionsspår så går det såklart precis lika bra, förutsatt att du har lite koll på vad du stoppar i dig.

Investera i en digital livsmedelsvåg och googla rätt på ett schysst program för energiberäkning så kommer toppformen fortare än du anar.:up:

Middag: 80G panerad torsk stekt ~ 115kcal
    protein 13,5g
    fett 4,8g
    kolhydrater 2,1
    -50G moröter och ärtor kokta~ 31 kcal
    protein 1,6G
    fett 0,2g
    kolhydrater 4,7g
    -50g bulgur
    57kcal
    protein 2g
    fett 0,3g
    kolhydrater 10,4g

= ca 201 kcal,5,3g fett,17,1g protein,17,2g kolhydrater

ser det bättre ut:)?

oj glömde tillägga att jag tog en proteinshake också, ca 28-30 gram protein. fick i mig ca 45-50 g protein då:)!

Satt och tänkte lite nu, hade några burkar köttsoppa i grönsaker hemma. kollade på ingridienserna och såg att varje portion ca (250)ml innehöll 35kcal, 1,0g fett 4,5g protein osv. är nyfiken på om det är bra deffmat? låter ju så och det mättar ju bra, är ju gott med

FredrikLindblad wrote:
    Satt och tänkte lite nu, hade några burkar köttsoppa i grönsaker hemma. kollade på ingridienserna och såg att varje portion ca (250)ml innehöll 35kcal, 1,0g fett 4,5g protein osv. är nyfiken på om det är bra deffmat? låter ju så och det mättar ju bra, är ju gott med

Ja på allt.

Det enda man kan ifrågasätta är väl saltmängderna samt att ärtorna, morötterna, köttet etc. kanske inte direkt har optimala nivåer av mikronutrienter jämfört med färskt.

Men helt klart bra skit, samma sak med gulaschsoppa och min egen favorit ärtsoppa med fläsk.

EDIT: Har ju en burk ärtsoppa kvar i skafferiet kom jag på nu! Tack för det Fredrik! :D

Okej får införskaffa lite gulashsoppa och ärtsoppa då:)

är ”soppaälskare”:pop:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.