- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Periodisk fasta, first deff :|
Long story short: Har alltid haft väldigt låg bodyfat%. Runt 10-12%. Har sjukt hög metabolism och kan käka hur mycket som helst utan att lägga på mig vikt. Har lyckats nå en enligt mig hygglig form och vill minska ännu lite i bf.
Sattsar på att gå ner till ensiffrigt och lästa på om Periodisk fasta. Tog fram mitt dagliga energibehov etc och kom fram till ca 2800 kcal/dag. Räknade mitt intag varje dag och kom aldrig över 2400 (oftast runt 2200) med ett proteinintag på runt 2-3x kroppsvikt i kg. Har aldrig deffat tidigare men vet grundkonceptet så att säga.
Har hållit på med detta is ca 2 veckor och ser endast en ökning i vikt med ca 2-3 kg. Styrketränar ca 3 ggr/vecka och springer ca 2 ggr.
Är det bara att hålla i och vara tålmodig eller gör jag något fel?
MvH.
Tung styrketräning med mindre mat så blire resultat helt enkelt
PF tycker jag är jäkligt bra , har kört det själv och tycker det känns mycket goare med ett ätarfönster på 8h
men det jag tycker du ska akta dig för är att när du väl äter så proppar du i dig allt du får tag på . ät mindre och regelbundet de 8h så kommer du se resultat PW innan frukost är en stark rekommendation också !
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY