Periodisk fasta, first deff :|

Home Forums Deff och fettminskning Periodisk fasta, first deff :|

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Long story short: Har alltid haft väldigt låg bodyfat%. Runt 10-12%. Har sjukt hög metabolism och kan käka hur mycket som helst utan att lägga på mig vikt. Har lyckats nå en enligt mig hygglig form och vill minska ännu lite i bf. :)

Sattsar på att gå ner till ensiffrigt och lästa på om Periodisk fasta. Tog fram mitt dagliga energibehov etc och kom fram till ca 2800 kcal/dag. Räknade mitt intag varje dag och kom aldrig över 2400 (oftast runt 2200) med ett proteinintag på runt 2-3x kroppsvikt i kg. Har aldrig deffat tidigare men vet grundkonceptet så att säga.

Har hållit på med detta is ca 2 veckor och ser endast en ökning i vikt med ca 2-3 kg. Styrketränar ca 3 ggr/vecka och springer ca 2 ggr.

Är det bara att hålla i och vara tålmodig eller gör jag något fel? :)

MvH.

Tung styrketräning med mindre mat så blire resultat helt enkelt :)
    PF tycker jag är jäkligt bra , har kört det själv och tycker det känns mycket goare med ett ätarfönster på 8h :)
    men det jag tycker du ska akta dig för är att när du väl äter så proppar du i dig allt du får tag på . ät mindre och regelbundet de 8h så kommer du se resultat :) PW innan frukost är en stark rekommendation också ! :D

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.