Platå

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

lite fakta först

34 höstar, gymmar 4ggr i veckan tungt.
    Startade på 96kg morgonvikt och i nuläget efter 7 veckor dietande 92 kg..har medvetet tagit det lite lugnt.

har haft ungefär samma näringsintag dagligen, se nedan, bortsett från de första veckorna utan pasta/ris/potatis helt, blev senare hängig o trött (inte konstigt kanske :-)

frukost:
    2-3 ägg (med gula), 2 knäckebröd med 4 skinkbitar, 1-2 dl yoghurt samt kaffe

lunch:
    kött/fisk/fågel 100 gram (el. tonfisburk/makrillsburk), 0.5 dl okokt råris (el 70gr fullkornspasta) samt broccoli/bönor etc.

eftermiddag:
    whey 100

träning, tung styrka 1 tim + (20-30 min cardio)

efter träning:
    som lunch + whey 100

läggning: 100 gram keso

jaja allt trevlig så långt..men men…nu händer inte mycket på vågen sedan någon vecka tillbaka. känner mig pigg o alert men.

hm vet inte riktigt hur jag ska gå vidare…dra mer på kolisarna, lägga dem enbart efter gymmpasset, eller röra mig mer…..

något förslag???

hm ser ut som du redan ligger lågt på kalorier så jag hade nog inte dragit ned mer på maten . Nu vet jag inte vad du har för jobb men om man är stillasittande mest hela dagen kan det göra underverk för förbränning bara att ge sig ut och gå 1 timme om dagen. Den enda ”fällan” jag kan se i din kost är bönorna om du äter stora mängder av de då det är långt ifrån kalorifattigt.

Sen blir det ju alltid någon platå när man går ner i vikt vet inte vad det beror på om det är vätskeansamlingar eller dylikt men är fullt normalt att stå still nån/ett par veckor för att sedan rasa i vikt igen. Avskyr min kropp för just den anledningen jag står still i en månad sen försvinner 4kg på en vecka skitlustigt.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.