preparat som minskar matlust?

Home Forums Deff och fettminskning preparat som minskar matlust?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

hej!

har kört en vecka på deffen och ligger mellan 500-750 i kcal underskott.. Ligger just nu på 3,1g protein per kroppsvikt.
    Har under kvällarna ett väldigt sug på mat, finns det preparat som minskar matlusten som verkligen hjälper eller är det bara att bita ihop?

synephrine @leipgen?
    Hyperdrive 3.0 @ gymgrossisten?
    BURN Nighttime @ svenkkosttillskott?

mvh

Spara pengar och bit ihop skulle jag säga

Hur stor del av din kost är fett respektive kolhydrater? Äter du lite fett kan du testa öka det och minska på kolhydraterna.

Eller förlägga en större procent utav dagens kaloriintag till kvällen istället. Om du nu aldrig upplever hunger (vilket man inte ska behöva under en deff iofs) tidigare under dagen så kan du ju plocka lite kalorier från tidigare måltider.

hade gått runt med en aptit-dödar bild i plånboken (kanske smart och billig lösning)

EDIT: nej jag är inte gift så ngn fruga hade inte funkat för mig :)

Kvarg, ät massa kvarg så lär du snart tappa aptiten :|

Krom och zink upplever jag gör att man tappar suget :) inte särskilt dyrt eller skadligt för kroppen :P

Krom ska dämpa sötsuget i alla fall? Borde kopplas till aptiten lite ändå.

Drick te som varm, funkar för mig och stänger aptiten en kort stund.

Eira wrote:
    Spara pengar och bit ihop skulle jag säga

Skulle jag också säga. Eller ta ett ägg på kvällen. Eller en liten proteindrink med någon god smak kanske?

goingtothetop wrote:
    hej!

har kört en vecka på deffen och ligger mellan 500-750 i kcal underskott.. Ligger just nu på 3,1g protein per kroppsvikt.

Hur fet är du i dagsläget? Uppemot 700 kcal är ett ganska stort underskott så om du inte är väldigt fet kan du nog äta lite mer. In med lite mer fett och salt, typ två kokta ägg med lite kaviar eller så. Fett- och proteinrik mat med salt är det bästa mot sötsug tycker jag. Det håller aptiten i schack och det ger en smakbelöning som inte gör mig sugen på sött.

För smakar det nada tror jag också risken för cravings är stor, man vill helt enkelt ha något som smakar gott och ger lite belöning.

tänk på att du inte vill sluta såhär så tappar du nog matlust

prova fibertabletter.

hittade några i en hälsokostbutik. Googlade på innehållet och skulle innehålla någon afrikansk rot med mycket fibrer som helvete eller nåt sånt.

tabletten svällen upp till 200gr sin egen storlek och man tar två stycken 1 timme innan maten.

Man blir bra i magen, och klarar inte av att äta särdeles mycket, därför förmodar jag att det är mycket viktigt att äta” rätt” det lilla man lyckas pressa ner.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.