- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Prisvärd våg med fettmätning?
Jag vill hålla koll på fettandelen i min kropp och undrar om nån har nåt bra tips på en prisvärd våg med pålitlig fettmätare? Det finns ju vågar med fettmätning för runt 400kr men jag undrar om de är bra kvalitet på dem.
:what:
Samtidigt vill man ju inte slänga ut 1000 spänn om kvalitetsskillnaden är marginell.
köp en kaliper istället för en våg, svårt att ta helt exakta mått, men det är mer tillförlitligt än en ohmimpendans-våg.
Ok, Dum fråga, men vad är det för något?
Kostar?
Antar att man hittar dem hos sin gym-butik…
Med en kaliper klämmer du hud och fett på olika punkter av kroppen, måtten läggs ihop i en formel och ger en ganska träffsäker siffra på hur mkt underhudsfett du har. Man kan säkert köpa dem på flera olika ställen, jag har faktiskt aldrig kollat efter. Det finns olika varianter, jag skulle investera i en gjord i metall, inte plast. Priset varierar säkert ganska mkt på olika ställen.
Så här kan de se ut iaf.
Håller med, lägg lite extra pengar på en i metall, dom i plast går snabbt sönder
Jag googlade och hittade ett par ställen
Köpte en bra, digital med tillhörande mjukvara från USA. Kostade ca 500.- ink frakt och moms. Samma kostar ca 1500:- i Sverige. Dock svårt att mäta sig själv enligt någon formel om man inte är mycket vig och har 3 armar
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY