Rädd för att ”bulka” efter deff

Home Forums Deff och fettminskning Rädd för att ”bulka” efter deff

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej och hallå,

Precis som topic säger så har jag precis gått ner ca 22 kg på lite drygt 6 månader (Tills juni, har ätit en del onyttigt under sommaren men hemma när jag har lagat mat själv har det blivit deffmat), jag är fortfarande inte nöjd med min deff och det midjemått jag har idag men jag känner att deffen jag gjort nu på 8 månader börjar sätta sina spår (Är rejält sliten allmänt, känns inte bra bara) och jag vill öka istället och bli starkare. Att gå till gymmet de senaste 7 månaderna och inte öka något för man är för svag för man håller på och gå ner i vikt, det är tufft.

Det jag är livrädd för dock är att nu när jag går upp i vikt igen så kommer allting lägga sig kring midjan som en livboj igen precis som det gjorde sist jag gick upp i vikt och att jag kommer gå tillbaka till det midjemåttet jag hade för 8 månader sedan istället för att kanske få större ben eller fetare rygg.

Jag provade en smygbulk på 2 veckor nyss och ökade 6 cm i midjemått på 1,5-2kg viktuppgång vilket inte direkt kändes jätteskoj.

Jag vet att det inte finns något speciellt man kan äta, men är det någon som försökt sig på något liknande och kan ge några lugnande råd? Är det helt kört?

Om du låg lågt på kolhydrater är de där 1.5-2 kg troligen till stor del vattenvikt (då kolhydrater binder vätska).

Pröva att ligga på kaloribalans i någon månad. Är du nöjd med vad du ser och hur det går på gymmet kan du alltid ligga på kaloribalans eller ett litet överskott.

lägg dig runt kaloribalans, litet överskott. Håll koll på vågen, försök att ha 1kg i månaden som mål. Lättare sagt än gjort men ett sett är att köra någon variant där du äter max ett mål innan träningen och resten efter träningen, tex två större mål. Enklare att hålla lite koll på intaget än att dra i sig 8 mål om dagen.

Känner igen det där ligger just nu på runt 7-8% bf efter en lyckad diet runt nyår så har jag lyckats hålla kroppsettet nere över 6 månader,men nu har jag börja bulka upp mig fram tll våren igen.
    Nu har jag väldigt bra gener för att hålla mig smal,men till saken-testa hålla kolhydrater runt 200 om dagen +- något tiotal och verkligen cykla ner under 100 vilodagar och sänk även kalorie intaget då du vilar.det funkar bra för mig iaf
    Jag siktar på att gå upp 1 kg per månad ca :)

Bulka inte.
    Ät lagom mycket.

Testa var gränsen går för dig, var du kan göra ökningar i förhållande till maten du intar.

Grisbulk FTW!!

Närå, men allvarligt.
    Posta ett par bilder, syfte, mål och kostupplägg så kan vi hjälpa dig.
    Nu framstår du mest som lätt neurotisk.

Grattis till 20 kg viktnedgång det är oerhört starkt! :-)

Ät inte så mycket.

Hej, tack för alla svar och skynda långsamt, jo tack det vet jag :)

Men ni som säger att man ska gå upp ca 1 kg i månaden, hur ska jag kunna mäta det? Även om jag torkar ut mig själv totalt på vätska för att få en så rättvis siffra på vågen så kan jag ju fortfarande väga nått-några kilo hit och dit för att det är en sån typ av dag bara, eller?

Jag gillar inte att hålla på och pyssla så mycket med kalorier hit och dit, räkna och allt det där; Jag har ett ungefärligt hum om vad jag stoppar i mig och jag ser alltid till att det aldrig blir för mycket, det är ju det som har lett till min framgångsrika deff… men åt andra håller blir det en helt annan historia.

Det jag inte gillar är mitt midjemått, ca 92 cm, väger 82 kg just nu och är 193 cm lång.

Bilder? Kanske kan slänga upp något, inte just nu dock eftersom jag nyligen ->

Återigen, tack för alla svar.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.