Sambon vill gå ner i vikt!?

Home Forums Deff och fettminskning Sambon vill gå ner i vikt!?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hejsan!

Min Sambo vill gå ner i vikt. Hon är 24 år, 70kg och 170cm lång. Tränar ca 5-8 pass i veckan. Gym samt löpning, intervaller, promenader. Ibland 2 ggr om dagen.

Hon arbetar som sjusköterska och har lite olika arbetstider. dag/kväll

Hennes kostschema.

Frukost: Youghurt, ett äpple, kanel
    Mellanmål: Grapefrukt.
    Lunch: Kött/sallad – Fisk/sallad
    Mellanmål: Frukt
    Kvällsmål: Kött/fisk samt 0,5dl kolhydrater i form av ris,bulgur,potatis. samt sallad.

Hon vill gärna gå ner i fett, ej muskler. minska midjemåttet samt runt låren.

Tacksam för svar!

Rent spontant känner jag att med den kosten och den höga aktivitetsfaktorn som hon verkar ha, så borde det inte vara några problem alls att gå ner i vikt (så länge det inte är några monsterportioner hon trycker i sig om dagarna).

Hur länge har hon följt det här levnadssättet? Har hon precis börjat med det nu? Hur har det fungerat än så länge?

Jag vet att jag inte skulle stå mig så bra på lite yoghurt och ett äpple till frukost, pröva att byta ut det mot tex Kvarg (gärna från Lidl, billigt och väldigt mycket proteiner /100g, samt väldigt lite kcal/100g).

Promenader skadar aldrig heller, fast hon verkar ju som sagt vara väldigt aktiv redan.. :)

Det här var bara mina amatör-tips, finns så otroligt kunnigt folk här på forumet så du kanske får invänta bättre svar från dom ;)

Hoppas det kommer gå bra för henne och hälsa lycka till!

Looking at what she is eating, I would say she has fucked her metabolism pretty well and I dont wonder why she is not going down in weight.

I would recommend to start over with pretty long-term goals / plans and first, start to eat more.

Kerre86 wrote:
    Hennes kostschema.
    Frukost: Youghurt, ett äpple, kanel
    Mellanmål: Grapefrukt.
    Lunch: Kött/sallad – Fisk/sallad
    Mellanmål: Frukt