Seriös tjej. Seriöst kost- & träningsschema

Home Forums Deff och fettminskning Seriös tjej. Seriöst kost- & träningsschema

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    MaryShelley wrote:
    Julafton är den dagen då jag kommer att unna mig julbordets läckerheter. Du får tycka vad du vill, men jag har satt upp mitt mål och det ska jag hålla. På julafton kan jag unna mig pralinchoklad, lussekatter, köttbullar, skinka och sill med gott samvete. Jag måste ju ha något att se fram emot. Sköter jag detta upplägg strikt i ca. 7 veckor och därefter så ska jag nog kunna unna mig på självaste julafton! :)

Jag är ingen maskin, jag är en sund människa med passion för livets goda och på julafton äter jag precis vad jag vill, men inte så att jag äter som en gris. Min magsäck kommer nog inte klara så mycket fett och socker och energi efter denna diet ändå, så oroa dig inte. För mig handlar livet också om att njuta!! Och efter att ha kämpat mig igenom 7 veckors hård träning och diet så ska jag verkligen känna hur goda lussekatter, köttbullar osv är. Det är JAG värd!! :)

I know the feeling, jag brukar köra relativt strikt även under höst/vinter på veckorna och sedan frossa på helgerna.
    Bättre bruncher, paj, slaskiga kaffedrinkar och feta såser är melodin.

jag skulle omöjligt kunna motivera mig till någorlunda sunt leverne om jag inte fick ta ut svängarna ibland. :)

men 7 kg känns extremt, jag gillar dock din tanke på ”spegelform” kör efter den själv. :)

Jag har tre bra länkar till dig:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=5414]

(Legendarisk diet för den otålige som vill ha snabba resultat. Rätt extrem tycker vissa men den fungerar onkeligen alldeles utmärkt.)

[http://www.leangains.com/]

(Enormt mycket bra info med vetenskaplig grund. Träningsmyter slaktas med rostanlupen bila på löpande band. Kika i de olika kategorierna till höger på sidan. Scrolla ner en bit så dyker det upp. Förbered dig på att du blir tvungen att omvärdera detta med att äta var tredje timme för att undvika svajigt blodsocker och att mycket du betraktat som absoluta sanningar helt enkelt är bristfälligt underbyggt skitprat.)

[http://traningslara.se/]

(Riktigt grym sida som täcker i stort sett varenda aspekt av träning och kost. Också här står objektiviteten och vetenskapen i centrum. Jag lovar att du kommer att hitta hur mycket bra info som helst här.)

Jon Larsson wrote:
    Jag har tre bra länkar till dig:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=5414]

(Legendarisk diet för den otålige som vill ha snabba resultat. Rätt extrem tycker vissa men den fungerar onkeligen alldeles utmärkt.)

[http://www.leangains.com/]

(Enormt mycket bra info med vetenskaplig grund. Träningsmyter slaktas med rostanlupen bila på löpande band. Kika i de olika kategorierna till höger på sidan. Scrolla ner en bit så dyker det upp. Förbered dig på att du blir tvungen att omvärdera detta med att äta var tredje timme för att undvika svajigt blodsocker och att mycket du betraktat som absoluta sanningar helt enkelt är bristfälligt underbyggt skitprat.)

[http://traningslara.se/]

(Riktigt grym sida som täcker i stort sett varenda aspekt av träning och kost. Också här står objektiviteten och vetenskapen i centrum. Jag lovar att du kommer att hitta hur mycket bra info som helst här.)

Vad gäller länk 1: Låter alldeles för enformigt vad gäller kosten. Att ha lite variation men samtidigt ha koll på kaloriintaget känns trevligare, lite roligare. Så fungerar jag. Annars verkar det som att killen har koll på vad han gör. Intressant tråd. 8)

Träningslära är verklige en riktigt, riktigt bra sida. Jag är bekant med den sedan tidigare, tack för dina tips!! :emo-thumb

Nykropp wrote:
    Varför skulle en dags frosseri rasera en 7 veckors diet? Vad är målet efter julafton då? Skall du sluta träna helt då? Om du legat på kaloriunderskott i 7 veckor, även om du inte gått ner dina 7 kilo och sedan frossar en dag och efter det fortsätter med din diet lär det ju knappt märkas på vågen ändå.

Hela upplägget just med mål och anledningen låter som någon sa lite maniskt. En dag påverkar inte så mycket. Jag har en dag i veckan jag äter vad jag vill i stort sett, samt 6 dagar då jag sköter mig.

Jag ska absolut inte sluta med en så hälsosam kost och träning efter julafton! Varför ska en viss dag eller tid avgöra detta? Nehej. Jag ska äta riktigt gott på julafton, och unna mig precis vad jag vill. Men efter julafton ska jag fortsätta träna i samma banor, men kanske lite mindre cardio, 2 pass mindre per vecka.

Sedan kommer jag nog unna mig typ en halv pizza eller dylikt en gång per vecka. Jag tror att min ämnesomsättning kommer igång rätt ordentligt med mitt kost- och träningsupplägg och därav kommer jag unna mig en ”ätardag” per vecka. Efter julafton och framöver vill säga. Jag får se, jag har ett fokus just nu och det är mitt mål och mitt upplägg som jag fokuserar på enbart. Ni kommer få se bilder såklart, när får vi se. :P Nu ska jag äta min ljuvliga tonfisk bland annat. Älskar tonfisk, kan till och med drömma om den på kvällarna, haha.

MaryShelley wrote:
    Vad gäller länk 1: Låter alldeles för enformigt vad gäller kosten. Att ha lite variation men samtidigt ha koll på kaloriintaget känns trevligare, lite roligare. Så fungerar jag. Annars verkar det som att killen har koll på vad han gör. Intressant tråd. 8)

Och det är samma snubbe som ligger bakom både länk 1 och 2, fast det märkte du kanske? :)

Stort lycka till i alla fall.

Hej på dig.
    Roligt att du är så motiverad, klart du kommer att få resultat!
    Mitt tips gäller träningen.

Jag tycker du ska lägga in intervallträning 1-2 ggr/vecka, istället för powewalks/jogg på morgonen. (Om det inte passar dig på morgonen så ta em istället). Du får garanterat resultat, på minimal tid! För mig gjorde det underverk – garanterar resultat.
    Muskelförlust? Inte nämnvärt om du håller kost bra, och ett öga på spegeln. Du vaknar ju inte upp en dag och musklerna är borta.
    Fettförbränningen maxas :D!
    Kör (efter uppvärmning) ca 5 rejäla tempoökningar en sträcka (ca allt du har!) under din löptur med återhämtning emellan. Tänk enkelt; obekvämt några sekunder = kroppen utmanas och når nya höjder.
    Efter detta har du fått ut lite extra fett i blodet som du förbränner när du efter intervallerna ”lullar runt” i lugn jogg så länge du nu vill efteråt (eller en dusch och sen promenad;) ).

När jag själv började med detta fick jag en underbar träningvärk i bålen (jag har styrketränat och ”mjukjoggat” i många år) och ganska snabbt en härlig förändring av kroppen; hårdare, muskulösare och mer deffad helt enkelt.

Prova om du tycker det skulle passa dig.
    Lycka till!

Vid första anblicken så här så får jag känslan att du inte är så jättepåläst på kost och träning och ifall så är fallet är detta forum perfa. Bara ställ frågor å läs andra trådar. INTE BARA i deff/viktminskningsforumet som jag vet vissa bara hänger i.
    Ju mer man kan desto mindre nojjar man över mindre motgångar i dieten och man mår allmänt bättre.

Angående ditt uppläggg.
    Tror du underskattat din aktivitetskvot när du räknade på energin.
    Way för lite energi tycker jag. Varför lättmjölk ???

Kära trådskapare!

Kul att du har motivation och mål, och jag är övertygad om att det kommer gå bra för dig.

En sak jag vill be dig om: Släpp myten om blodsocker!Ät hur ofta du vill, men är du inte diabetiker så får du inte blodsockerfall!

Som diabetiker i 27 år har jag gjort det till mitt livsmål att kommentera all poster jag ser på detta forum med myten av att blodsockert på en frisk människa skulle påverkas av måltidsfrekvens mer än innom standardintervall.

Ät hur ofta du vill, men prata inte om blodsocker om du inte är diabetiker och de facto mäter ditt blodsocker flera gånger om dagen.

All the best to you and your goals!

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.