Skapa fettförlust, när äta frukost?

Home Forums Deff och fettminskning Skapa fettförlust, när äta frukost?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej, har en liten fundering. Jag har gått ner en del i vikt, och har nu ca 5-8 kilo kvar som jag gärna vill bli av med. Tyvärr går det väldigt segt, som tydligen är ganska vanligt med de sista kilona..

Jag jobbar som tidningsbud och cyklar/springer i trappor ungefär 2 timmar, måndag-fredag. När jag började med det jobbet så åt jag liten frukost före jobbet för att orka, men när jag sen tänkte optimera fettförbränningen så började jag med att istället äta frukost efter att jag kommit hem. Nu börjar jag fundera på vilket alternativ som är bäst för att förbränna så mycket fett som möjligt under detta ”träningspass”?

Såhär tänker jag… Det sägs att morgonpromenader före frukost förbränner mer fett än om man skulle promenera efter frukost. (Dock så är jag igång i ca 2 timmar varje morgon, som sagt, och är då rädd för att tappa muskelmassa.)
    Men samtidigt; så sägs det även att kroppens förbränning kommer igång ordentligt först efter dagens första mål mat. (Kan jag då få ut mer utav mitt jobb om jag äter frukost före?)

Vilket av dessa påståenden stämmer? När ska jag äta min frukost? Och gärna vad för frukost som är mest lämplig?

Hoppas ni förstår min tankegång, är väldigt tacksam för svar..har funderat och klurat på detta en del…. Får väl tillägga att jag styrketränar hårt 4 ggr/vecka och vill, som jag nämnde ovan, inte tappa muskelmassa.

Desto längre du går utan att äta något desto mer fett förbränner du.

Gör det inte krångligare än det behöver vara. Jag skulle ätit frukost om jag varit hungrig.
    Du behöver inte vara rädd för att tappa muskelmassa.

Det spelar ingen större roll hur du gör. Även om du skulle bränna mer fett under själva jobbet om du skippar äta frukost så kommer det kompenseras under resten av dygnet.

Ät frukost före om det känns bättre och du presterar bättre så.

Det spelar ingen roll när du äter maten för fettförbränningen,så länge det blir samma kcal som om du hade tryckt i dig samma mängd senare.

Tycker om man fysiskt jobb så måste man äta en hel del inför jobbet och under tiden (lunch tänker jag på). Som sagt kcal in kcal ut so gäller som alltid och då spelar inte tidsintervallen roll när du äter.

Satsa på protein och fett till frukost.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.