Home › Forums › Deff och fettminskning › Skära ner på kolhydrater
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 oktober, 2011 at 19:57 #51683Anonym anvandareMember27 oktober, 2011 at 19:57 #125403Anonym anvandareMember
Tjooo!
Är lite förvirrad så behöver verkligen tips.
Jag har nu efter sommaren börjat äta mera. Jag köpte för ett tag sedan 1kg super gainer pro som nu är slut. Så nu är det dags för nästa steg, jo jag ska till Thailand den 15 december och då vill jag få fram rutorna igen och minska underhudsfett så mina muskler bli definierade och ådriga.
Jag tänkte köra såhär, nu är det ca 1 månad och 15 dagar eller ngt sådant till resan. Så har minskat mycket på kolhydraterna och ökat protein intaget. Jag har även börjat köra cardio (gång i incline).
Men idag på gymmet sa en instruktör till mig att jag ska ist fortsätta äta mycket och ca 2 veckor innan ska jag skära ner på kolhydraterna, vilket jag tycker låter för kort tid.
Vad tycker ni verkar bäst?Längd: 1,73
Vikt:74kg27 oktober, 2011 at 20:58 #125404Anonym anvandareMemberhelt omöjligt att säga något överhuvudtaget utan att veta hur mycket du behöver gå ner. Om du är i bra form redan så går det ju säkert lätt att nå dit mål på 1,5 månad. Om du behöver gå ner 10kg är det ju värre ; )
28 oktober, 2011 at 07:30 #125405Anonym anvandareMemberJag undrar också hur mycket du vill bli av med? Är du rätt hård redan och bara har nåt kilo att bli av med så funkar instruktörens tips. Är det betydligt mer så är ditt egna upplägg bättre.
Ibland får man bättre råd gällande kost och träning av random gatumusikant än gympersonal…28 oktober, 2011 at 07:35 #125406Anonym anvandareMemberProva Ketos;) har råkat komma in i det tillståndet nu. Känner mig lite mer korkad än vanligt samt luktar ammoniak, men men
28 oktober, 2011 at 09:44 #125407Anonym anvandareMemberJules wrote:Jag undrar också hur mycket du vill bli av med? Är du rätt hård redan och bara har nåt kilo att bli av med så funkar instruktörens tips. Är det betydligt mer så är ditt egna upplägg bättre.
Ibland får man bättre råd gällande kost och träning av random gatumusikant än gympersonal…Jag har inte så jätte mkt fett nu, men vill bli riktigt rippad så man blir hård och ådrig utan att förlora massa muskler. Jag vet inte riktigt hur mkt vikt jag behöver förlora men allt handlar om att få så rippad kropp som möjligt utan förlora muskler.
Men om jag skär ner på kalorier, kolhydrater och ökar protein intaget mkt då?
28 oktober, 2011 at 11:16 #125408Anonym anvandareMemberJackVapor wrote:Men om jag skär ner på kalorier, kolhydrater och ökar protein intaget mkt då?Åter igen, det är väl totalt omöjligt för någon att säga något överhuvudtaget?
Ja självfallet går du ner i vikt om du tar bort så mycket kalorier att du ligger på ett underskott, att ta bort kolhydrater och öka protein är smart. Men som sagt hur ska vi kunna veta om du lyckas med ditt mål i tid?
Lägg upp en bild?
29 oktober, 2011 at 20:10 #125409Anonym anvandareMemberEftersom det är så lite om tid så tror jag inte du kan drömma om en arnold kropp, men absolut kör så hårt som möjligt, tycker du ska lägga upp så att du kör 4 kondis pass i veckan och 2 styrke pass (med alla muskelgrupper för att inte tappa så mkt styrka och volym) sedan försöka dra ner på kolhydraterna, och höjja protein intaget.
Du får nöjja dig med det resultatet du får, ju mer du sätter dig in i det, desto bättre kropp kommer du få.
lycka till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.