Home › Forums › Deff och fettminskning › Sluta med protein? Är han gaaaalen eller?…Hjälp mig :D
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 december, 2013 at 18:16 #104239Anonym anvandareMember9 december, 2013 at 18:16 #1080105Anonym anvandareMember
👿
Hejsan!
Jag har under ett års tid nu gått ner ca 23 kilo fett på egen hand och byggt upp muskler Jag har aldrig gått på något gym utan har byggt ihop ett eget hemmagym eftersom min tid är begränsad med barn och jobb samt studier. Sak samma, det hör inte ens hit.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är att förklara för min soffpotatis till sambo som sen dag ett snarare varit den som hållt mig tillbaka än lyft mig (med undantag), vill inte prata illa om honom i ett forum men fakta är fakta.
Hans senaste påstående är att om jag vill förlora mer fett på kroppen (jag har mer att bli av med) så skall jag enbart fokusera på att äta som jag gör nu 1500-1800 kalorier per dag och strunta i styrketräning samt bara konditionsträna. Jag ville spy för jag kan inte leva utan att få lyfta lite vikter.
Jag ska tydligen också strunta i att ta mitt protein eftersom det inte kommer hjälpa mig att gå ner i fettprocent men detta känns inte logiskt för mig. Jag tar WHEY 80 2 ggr om dagen, Whey 100 1 ggr om dagen samt CASEIN till kvällen. Min kost består av proteinrikt, sockerfritt, fullkorn, grönsaker och fisk. Själv äter han pizza, chips, godis och dricker öl mer än för jämnan och tränar aldrig då han helt plötsligt tappat intresset för träning
Han säger att jag borde ha gått ner mer i fettprocent sen jag började såhär hårt sen början av Oktober men jag ser redan en stor förändring men kanske lurar jag mig själv? Jag går/springer alltid 5 km per dag och styrketränar med intervaller 6/7 dagar i veckan med undantag för förkylningar och skador vilket det varit en del av denna höst.
Gör jag något fel här eller ska jag låta det fortsätta ta tid? Ska jag sluta anstränga musklerna och slava i spåret med löparskorna istället? Som jag uppfattat det så bränner man fett även med styrketräning, speciellt med det tempot jag håller?
Hur kan jag förklara detta för honom om jag nu har rätt på svenskt språk så han förstår?
Jag föll helt enkelt offer för någon annans åsikter och jag behöver komma upp igen, lägger med lite bilder så jag uppfattas som den jag är
Tacksam för alla svar.
12 december, 2013 at 13:40 #1080144Anonym anvandareMemberFör det första ser du ju bra ut som du är nu. Sedan ska du definitivt fortsätta med styrketräningen, lägg till lite vardagsmotion i form av promenader. Dra ner lite på kolhydraterna och kanske satsa på att byta ut några proteindrinkar mot riktig mat. Lycka till!
10 januari, 2014 at 08:29 #1080467Anonym anvandareMemberSäger som ovannämnd talare. Plus att din sambo bara är avis på dig för att han är en soffpotatis och inte orkar röra på sig själv, kass karaktär och enormt lat! Säg att han ska följa med dig ut på promenad när du är ute och går, och att han ska käka de du käkar ! Kanske inte varje dag men då och då för att få han att bli sugen, och ge han en månad betalt gymkort så kanske han ändrar uppfattning!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.