Smal med ridbyxlår?!! vad ska jag göra?

Home Forums Deff och fettminskning Smal med ridbyxlår?!! vad ska jag göra?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag är en kvinna på 33 år med en längd på 1.77 och en vikt på 56 kg, jag tränar 5-6 gr/V och anser själv att jag är seriös med mina mål. Jag äter en bra kost 6 Gr/dag så det är heller inte problemet här.

Jag sköter allt som jag ska för att hålla kroppen stark och tonad och jag tycker själv jag har lyckats bra! Men tanke på att jag bara tränat seriöst i 1 år, dock har jagt alltid tränat på gym eller sportat sedan jag var barn.

Jag har en ryggskada /kotglidning) så jag är lite begränsad när det kommer till benträning men även nedre rygg. Men det huvudsakliga problemet är mina RIDBYXLÅR! De är kvar även om jag har blivit väldigt smal i övrigt, nästan för smal på sina ställen. Jag har fått dessa lår av min mor och alla sytrar har det så det är genetiskt.

Jag kan tycka att det förstör helhets bilden av min kropp alltså de stör mig enormt mycket och har gjort länge, jag mår dåligt av dessa då jag vet hur snyggt det skulle bli utan dessa fettklumpar.
    Går det ens att få bort utan fettsugning? gör jag rätt övningar?

Min benträning just nu pga ryggen är:
    Lårcurl på bänk med hantel och i maskin
    utsida insida lår maskin då kör jag tungt på utsida
    Benspark maskin
    höftlyft (hipbridge) med fötter på boll och höftlyft med boll under nacke med viktskiva (här varierar jag avståndet på fötter samt att jag har fötterna ihop stående på hälarna)
    Kick back i cable
    donkeykik fast i lårcurl maskinen alltså från golvet

det är dessa jag kör och jag kan inte köra något med tryck på ryggkotorna så inga squats eller dylikt!!
    Sedan kör jag 45 min cardio på morgon innan frukost!

Är riktigt tacksam för svar =)

helt otroligt att bara jag har dessa lår?! hur många som helst har vart inne och tittat men ingen som har erfarenhet av detta? No answers skumt.
    Nån måste väl ha överflödigt fett på låren? eller så är det bara omöjligt att bli av med, en sån där omöjlig gåta.
    Ja tack för titten dårå…lite besviken faktiskt, hade hoppats på nåt tips =(

Kan inte tänka mig annat än att även det fettet försvinner när fettprocenten minskar tillräckligt på kroppen.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.