Stubborn Fat Protocol 2.0

Home Forums Deff och fettminskning Stubborn Fat Protocol 2.0

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Är det många som har provat att köra ett pass efter protokollet?
    Själv har jag kört på det i ett par veckor och har lite funderingar som jag hoppas kan få klarhet i.

Tanken är att man ska göra det på fastande mage, innebär det att man inte ska inta t.ex EAA innan passet. Och inte direkt efter heller?

Som jag har förstått det som ska man i SFP 1.0 äta mat med enbart protein först en timme efter passet, sen ska man vänta ytterliggare två-tre timmar innan man äter ”vanlig” mat. Gäller det även SFP 2.0? Tycker hur som helst det låter galet, men vad vet jag.

”Go home, and wait and hour before having a small protein meal (25-50 grams or so). No dietary fat. 2-3 hours later, go back to normal diet eating. Your daily calories shouldn’t be any different than they were already, they are just distributed differently, you only have 100-200 immediately after cardio, and then the rest afterwards.”

Kul om någon annan som provat det kan skriva hur ni upplever det.

Min kondition har iallafall blivit avsevärt bättre! Vilket enbart är positivt.

Ni kan förövrigt läsa mer om protokollet i body nr… hmm Juni förra året? Rätta mig om jag har fel. Minnet är sådär :)

Quote:

Om du menar styrketräning efter protokollet så är det en usel, usel idé.

spacmec wrote:
    Ni kan förövrigt läsa mer om protokollet i body nr… hmm Juni förra året? Rätta mig om jag har fel. Minnet är sådär :)

Jag som skrev artikeln och jag hjälpe även Lyle testköra protokollet. Även om aset stavade mitt efternamn fel i förordet, så är det i övrigt hans bästa bok (teoridelen är mycket intressant läsning).

Grandmaster wrote:
    Om du menar styrketräning efter protokollet så är det en usel, usel idé.

Nej, för bövelen, men inte ”efter” som ett tidsperspektiv. Utan jag menade ett cardiopass enligt protokollet. Nu kan det väl inte göras någon feltolkning.

Vet du om boken går att få tag på i sverige? Är nämligen väldigt intresserad av att läsa hela.

spacmec wrote:
    Själv har jag kört på det i ett par veckor och har lite funderingar som jag hoppas kan få klarhet i.

Tanken är att man ska göra det på fastande mage, innebär det att man inte ska inta t.ex EAA innan passet. Och inte direkt efter heller?

Som jag har förstått det som ska man i SFP 1.0 äta mat med enbart protein först en timme efter passet, sen ska man vänta ytterliggare två-tre timmar innan man äter ”vanlig” mat. Gäller det även SFP 2.0? Tycker hur som helst det låter galet, men vad vet jag.

”Go home, and wait and hour before having a small protein meal (25-50 grams or so). No dietary fat. 2-3 hours later, go back to normal diet eating. Your daily calories shouldn’t be any different than they were already, they are just distributed differently, you only have 100-200 immediately after cardio, and then the rest afterwards.”

Kul om någon annan som provat det kan skriva hur ni upplever det.

Min kondition har iallafall blivit avsevärt bättre! Vilket enbart är positivt.

Ja du kan äta direkt efter passet enligt den uppdaterade SFP1.0 och SFP2.0

Du kan även ta lite aminosyror innan passet då de ej ger så stor insulinpåverkan och den inledande uppvärmningen kommer att sänka de insulinnivåerna som i så fall uppstår.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.