- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › The curse of 82!
Hej, har exakt samma problem som under förra årets deff som jag avbröt i samma skede. Min deff har hit tills gått kanon bra ligger på nästa samma vikter (på gymmet) som innan och bränner ca 1 cm i veckan.
Nu till problemet, då jag kommer till midjemåttet 82cm börjar jag tappa fruktansvärt mycket armar och andra muskler. Jag vet inte vad det kan bero på? Men det följer exakt samma mönster som förra året, då jag helt plötsligt börjar tappa massa muskler på exakt samma mått…
Stats:
Vikt Midja Biceps
79 87 38,2
78 85,5 38
77 85 37,9
76 84 38
76 83 38
75 82 37,6 Och nu om man följer, föregående år med exakt samma stats kommer armarna börja gå ner 0.3-0.4 cm i veckan!!
Jag motioner inte en meter utan tränar på som vanligt, och håller en hälsosam kost.
Frukost.
1dl gröt + protein
Middag
Husmanskost + mjölk
Efter träning
Gainer
Kvällsmål
Husmanskost + mjölk
Innan läggdags
Proteinpulver
Iblan blir det även ett mellanmål då jag tar en frukt/morot med ett glas mjölk.
Mvh
Mitt mål är väll att bränna bort en ca 5 cm till så jag är långt ifrån hård.
För det första får du acceptera att du kommer förlora en del muskelmassa när du ligger på ett kcal-underskott. Se över hur stort underskottet är, det kanske är för stort?
Hur ser fördelningen ut mellan makronutrienterna? Äter du tillräckligt mkt protein? Ju mindre kcal du äter desto större del måste komma från protein. Vid ett underskott kommer en del av proteinet gå till energi, vilket gör ett större intag nödvändigt. Vid bulk däremot blir mängden inte lika viktig eftersom en större del av det protein man äter kommer att gå till muskelåterbildning. (Förutsatt att du ligger på energibalans eller ett överskott).
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY