Home › Forums › Deff och fettminskning › Tips och Råd
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 juli, 2011 at 08:21 #52297Anonym anvandareMember29 juli, 2011 at 08:21 #128038Anonym anvandareMember
Hej
Ganska ny inom området så hoppas det finns personer som är mer insatta och kanska kan svara på en fråga. Snabb bakgrund: Man 35 år, 179 cm lång och ligger mer eller mindre konstant på 67 Kg. Studerar så ganska stillasittande på dagarna. Tränar styrketräning 3-4 ggr i veckan.Efter ha tränat i nästan en månad har jag gått upp till 70kg. Mest över bröst och överarmar då måtten där ökat.
Men nu testade jag att köra en mini-deff i hopp om att kanske bli av med lite av magen. Jag körde bara en vecka då jag var ensam hemma för att testa bra mat och dylikt inför en längre deff i vinter. Jag räknade ut mitt energibehov till ca: 2700kcal, drog ner det till ca 1600kcal i hopp om att gå ner just ett kilo på testveckan.
Men när jag väger mig på Onsdagen (4:e dagen på deff) så har jag gått ner 2,5Kg enligt vågen ! ! !
0,5 – 1 kg kan jag köpa som ren felmarginal, plus 0,5 kg som jag enligt mig själv borde ha gått ner. Men hur kan man få ett sånt resultat. Är min uträkning helt galen eller vad händer i kroppen ?Mycket tacksam för svar
29 juli, 2011 at 08:51 #128039Anonym anvandareMemberI början av en deff tappar du ju en hel del vätska samt vikt från mindre mat i kroppen, det kan göra en hel del. Jag gissar på att du kommer gå upp en större delen av vikten inom 1-2 veckor när du återgår till ”vanlig” kost igen.
Tex
1 g kolhydrat binder ca 3-4g vatten, så en minskning av 100g kolhydrater på en dag, ger en teoretisk viktförlust på ca 0,5kg29 juli, 2011 at 08:56 #128040Anonym anvandareMemberOk, ja jag blev helt förskräckt då jag inte ville förlora mina hårt intjänade kilon ! Men midjemåttet har minskat lite så får hoppas det är några hundra gram fett bland allt det där. Har för övrigt väldigt lätt att falla tillbaka på min ”normal” vikt då jag är liten i maten.
Nästa gång kör jag en längre period och med mindre kcal underskott.
Tack för ditt svar !
29 juli, 2011 at 18:16 #128041Anonym anvandareMemberbasicjava wrote:Hej
Ganska ny inom området så hoppas det finns personer som är mer insatta och kanska kan svara på en fråga. Snabb bakgrund: Man 35 år, 179 cm lång och ligger mer eller mindre konstant på 67 Kg. Studerar så ganska stillasittande på dagarna. Tränar styrketräning 3-4 ggr i veckan.Efter ha tränat i nästan en månad har jag gått upp till 70kg. Mest över bröst och överarmar då måtten där ökat.
Men nu testade jag att köra en mini-deff i hopp om att kanske bli av med lite av magen. Jag körde bara en vecka då jag var ensam hemma för att testa bra mat och dylikt inför en längre deff i vinter. Jag räknade ut mitt energibehov till ca: 2700kcal, drog ner det till ca 1600kcal i hopp om att gå ner just ett kilo på testveckan.
Men när jag väger mig på Onsdagen (4:e dagen på deff) så har jag gått ner 2,5Kg enligt vågen ! ! !
0,5 – 1 kg kan jag köpa som ren felmarginal, plus 0,5 kg som jag enligt mig själv borde ha gått ner. Men hur kan man få ett sånt resultat. Är min uträkning helt galen eller vad händer i kroppen ?Mycket tacksam för svar
Hur fan kom du på idèn att deffa ?? Jag är tjej på 21år, 175cm lång, väger ca 70kg. Inte tjock alls, muskler som börjar komma jaa. Helt normal. :nono:
30 juli, 2011 at 18:49 #128042Anonym anvandareMemberHaha, ja det var kanske ingen ide om att starta en seriös och lång deff, mer att jag ville pröva och räkna kalorier och se var jag bör ligga för att både gå upp och ner. Jag har nämligen väldigt svårt att gå upp i vikt och behålla den vikten.
Efter tre veckors hårdträning vägde jag lyckligt nog 70 Kg, men om jag kan väga mina normala 67 (eller ja 67,5 var det ju faktiskt) efter fyra dagars kalori underskott fattar jag inget ! Var det bara luft och vatten jag gick upp under de tre veckorna !?
31 juli, 2011 at 10:55 #128043Anonym anvandareMemberbasicjava wrote:Efter tre veckors hårdträning vägde jag lyckligt nog 70 Kg, men om jag kan väga mina normala 67 (eller ja 67,5 var det ju faktiskt) efter fyra dagars kalori underskott fattar jag inget ! Var det bara luft och vatten jag gick upp under de tre veckorna !?japp vatten
31 juli, 2011 at 11:50 #128044Anonym anvandareMemberPå ett sätt är det ju skönt att viktminskningen är normal och logisk, men på ett annant sätt är det ju tragiskt att man bara lagt på sig vatten under tre veckor haha
31 juli, 2011 at 12:27 #128045Anonym anvandareMemberKonstigt vore det om du lagt på dig 3 kg ren muskelmassa på några veckor…
31 juli, 2011 at 15:47 #128046Anonym anvandareMemberJa det kan du få rätt för med ! Men ska försöka sköta min kost bra framöver och hoppas det ger resultat på någon månads tid !
Tack för alla svar .31 juli, 2011 at 16:29 #128047Anonym anvandareMemberVarför så bråttom?
2 augusti, 2011 at 23:57 #128048Anonym anvandareMemberHar inte bråttom, mest nyfiken på hur kroppen fungerar när man börjat träna på detta viset och min vikt svajade friskt så därför jag undrade.
Men nu har jag fått en del information så15 augusti, 2011 at 09:40 #128049Anonym anvandareMemberJane, hahahaha! Shit, u must really be an expert on this area…!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.