Tips och råd mottages gällande deff med beställd mat från nätet

Home Forums Deff och fettminskning Tips och råd mottages gällande deff med beställd mat från nätet

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hejsan,

Jag och min flickvän tränar regelbundet. Hon kör pass och enstaka gymvistelser tillsammans med mig.
    Vi tränar ca 3-4 ggr/veckan.

Vi skulle vilja ha lite tips och råd gällande beställa mat på nätet i syfte att hålla en medioker diet/deff. Vi har båda som mål att tappa ca 10 kilo. Men med jobb och barn så hinns det inte riktigt med att hålla strikt på allt, vi skulle därför vilja ha lite hjälp att beställa bra och nyttig mat. Vi har väl testat allt till och från, GI metoden, LCHF, Äta var tredje timma, pulverdieten osv. Allt funkar väl bra, men det är ju så himla lätt att trilla dit på godiset och annat dumt.

Hur håller ni motivationen uppe när det kommer till att hålla avstånd till sötsaker och annat dumt som chips eller alkohol? Speciellt när det serveras på fat framför dig på diverse fester.

Vi vill kunna leva ett sunt liv med träning och ändå kunna ta en öl då och då. Men som det ser ut nu så har vi som mål att innan september har droppat 10 kilo då vi ska iväg med hela släkten på semester till turkiet och då vill man ju inte se blötfet ut 8)

Vi båda har rätt bra fysik som det är, men det är just det där lilla extra kilona som aldrig verkar försvinna. Min vikt står helt stilla på 110 kilo och har inte rört sig något märkvärt upp eller ner under några månaders tid. Tjejens vikt vet jag inte hehe, men hon rör sig inte heller något märkvärt upp eller ner vad hon säger.

Vi får hemkörd mat via mat.se som det är i nuläget, visst det är lite dyrare men så himla mycket bekvämare då vi inte hinner med.

Tacksam för tips och råd gällande defftips som fungerar för er.

Att tilläga, jag jobbar skiftschema så mitt upplägg skulle behövas anpassas för mig som jobbar alla timmar på dygnet i olika cykler.

// Christian

Det bästa tipset jag har när folk ställer fram godsaker är att påminna mig själv om varför jag inte äter sådant, vad mina mål är och att äta det där inte kommer göra så att jag uppnår dem. Kolla på motivations videos och bilder där du ser ditt kroppsideal för du vet hur de äter för att komma dit. Förlåt om det blev lite rörigt hoppas du förstår ändå.

När jag blir hungrig blir jag ofta sötsugen, för att motverka hungern/sötsuget om jag inte får äta den tiden så dricker jag vatten!

Ett annat tips är att gör matlådor då vet du vad du ska äta under de kommande dagarna så fräs upp 3kg kyckling och 2kg ris så har du mat i ca 10 dagar.

Hejsan Vincent,

Har du några goa recept på ”fräst” kyckling så att den inte blir så smaklös isf :)

En annan sak jag uppmärksammat på facebook är den så kallade fitnessmatkassen.se, tror du att det är något man kanske kan anamma och få lite ”rätt” mat skickad till sig, istället för att handla på mat.se?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.