Home › Forums › Deff och fettminskning › Undvika muskelförlust under deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 februari, 2011 at 07:57 #398841Anonym anvandareMember
som rubriken säger, hur skall jag undvika muskelförlust under min deff?
vart ute och gått nästan varje dag 1 timme i 7 veckor nu plus styrketräning 5ggr. är 178cm vägde 94kg väger nu 85.5kg.
mätte inte midjan från början men hade typ runt 100cm och nu ligger på 84cm runt midjan. kan detta stämma? vill bara höra med er för läste om någon annan som h¨llt på så här men visst han gick 30min längre än mig men han hade tydligen bränt fett men för mkt muskler.. så blev själv lite orolig nu.
Början ut av januari vägde jag 94kg.
22 januari, 91kg 97cm midjan
2 februari 90-89kg 93.5 cm midjan
12 feb 87kg 88cm midjan
22 feb 85.5 kg 84 cm midjan
23 februari, 2011 at 07:57 #62109Anonym anvandareMember23 februari, 2011 at 08:38 #398842Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:samma tips här som alla andra trådar med samma fråga. Tung styrketräning, bra näringstiming, adekvat vila och intag av essentiella näringsämnen och inte för stort underskott.Sök runt lite så får du svar.
24 februari, 2011 at 08:41 #398843Anonym anvandareMemberDet problemet har du väl inte?
jonas svensson wrote:ut och gå en timme varje dag! funkar skit bra för mig. från 94kg till 86kg på 1,5 månad sen ändrad kost med Ofc. gym 5ggr veckan. inte mkt muskelnedbrytning här nej.24 februari, 2011 at 10:35 #398844Anonym anvandareMemberDu undviker större muskelförlust genom att äta ca. 500 kcal mindre än du gör av med, ligga på ett högt proteinintag, undvika intensiv konditionsträning, och träna tungt på gymmet.
24 februari, 2011 at 15:15 #398845Anonym anvandareMemberClark wrote:Du undviker större muskelförlust genom att äta ca. 500 kcal mindre än du gör av med, ligga på ett högt proteinintag,, och träna tungt på gymmet.Ja utesluta konditionsträning i alla fall. Men om man vill genomföra nåfon konditionsträning ändå tror jag definitivt att korta HIIT-baserade pass är bättre än att jogga långa sträckor.
25 februari, 2011 at 08:53 #398846Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja utesluta konditionsträning i alla fall. Men om man vill genomföra nåfon konditionsträning ändå tror jag definitivt att korta HIIT-baserade pass är bättre än att jogga långa sträckor.Aporopå detta; min kondisträning kommer utelsutande från Squash. Det är intervaller på mellan 30 sekunder och max ett par minuter.
Är det att klassa som HIIT?Egentligen irrelevant då jag kommer fortsätta träna på det sättet oavsett!
27 februari, 2011 at 14:30 #398847Anonym anvandareMemberIndec wrote:Det problemet har du väl inte?fan busted! nej men nu efter att jag tog en veckas paus just från gymträningen då jag skulle samla ihop nya krafter till veckan efter men så kände jag mig inte alls i form, gått sämre på nästan alla pass denna vecka nu och förstå inte riktigt varför så antog att jag kanske började märka av någon form av muskelförlust.
28 februari, 2011 at 10:32 #398848Anonym anvandareMemberIndec wrote:Aporopå detta; min kondisträning kommer utelsutande från Squash. Det är intervaller på mellan 30 sekunder och max ett par minuter.
Är det att klassa som HIIT?Egentligen irrelevant då jag kommer fortsätta träna på det sättet oavsett!
Jag kan inte svara rakt av naturligtvis men det är ju utan tvekan så att träningen är HIIT-baserad med mycket ryck och snabba korta förflyttningar. Passen blir ju förvisso rätt långa och jag antar att alla konditionseffekter är dosrelaterade.
Min teori är i alla fall den att ju kortare, intensivare och mer ”styrketräningslik” belastning desto bättre. Håll ett öga på framtida nummer av en kroppsbyggartidning nära dig för mer info.
3 mars, 2011 at 03:22 #398849Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja utesluta konditionsträning i alla fall. Men om man vill genomföra nåfon konditionsträning ändå tror jag definitivt att korta HIIT-baserade pass är bättre än att jogga långa sträckor.Och korta HIIT-pass höjer nivåerna av tillväxthormonet HGH. Eddie du som verkar riktigt påläst, vet du något mer om detta? Om detta kan leda till någon muskeltillväxt? Inte på kcal-underskott antar jag? (kanske inte hör till den här tråden egentligen men..)
3 mars, 2011 at 06:41 #398850Anonym anvandareMemberPersonligen skulle jag, om inte skippat promenaderna helt, åtminstone dragit ner kraftigt på tiden/längden.
Jag upplever att jag behåller mer muskler under en diet om jag kapar cardion helt och låter kosthållningen göra grovjobbet istället men du verkar gilla dina promenader och vem fan är jag att tala om för folk hur de ska göra.
Testa att halvera promenaderna och dra bort ca 100-150 kcal från kaloribudgeten istället och utvärdera. Typ.
3 mars, 2011 at 08:34 #398851Anonym anvandareMemberAtletsvin wrote:Och korta HIIT-pass höjer nivåerna av tillväxthormonet HGH. Eddie du som verkar riktigt påläst, vet du något mer om detta? Om detta kan leda till någon muskeltillväxt? Inte på kcal-underskott antar jag? (kanske inte hör till den här tråden egentligen men..)Ja jag är ganska inläst för närvarande men jag vill inte skriva allt för mycket före artikeln är ute i handeln. Men angående tillväxthormon så ökar det ja men GH bygger inte muskler i sig.
3 mars, 2011 at 10:35 #398852Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Personligen skulle jag, om inte skippat promenaderna helt, åtminstone dragit ner kraftigt på tiden/längden.Jag upplever att jag behåller mer muskler under en diet om jag kapar cardion helt och låter kosthållningen göra grovjobbet istället men du verkar gilla dina promenader och vem fan är jag att tala om för folk hur de ska göra.
Testa att halvera promenaderna och dra bort ca 100-150 kcal från kaloribudgeten istället och utvärdera. Typ.HAHA
Ett forum som detta är väl till för just detta, ge råd förslag och tips.
Inte minst till de som kan mindre än du. (vilket dessutom sannolikt innefattar mig t.ex.)En rätt offtopic kommentar men ack så nödvändig
3 mars, 2011 at 10:36 #398853Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag kan inte svara rakt av naturligtvis men det är ju utan tvekan så att träningen är HIIT-baserad med mycket ryck och snabba korta förflyttningar. Passen blir ju förvisso rätt långa och jag antar att alla konditionseffekter är dosrelaterade.Min teori är i alla fall den att ju kortare, intensivare och mer ”styrketräningslik” belastning desto bättre. Håll ett öga på framtida nummer av en kroppsbyggartidning nära dig för mer info.
Jaså? Se på fan, det ska jag absolut göra!
Börjar bli förbannad på squashen, jag förlorar för fan jämnt!3 mars, 2011 at 11:01 #398854Anonym anvandareMemberIndec wrote:HAHA
Ett forum som detta är väl till för just detta, ge råd förslag och tips.
Inte minst till de som kan mindre än du. (vilket dessutom sannolikt innefattar mig t.ex.)En rätt offtopic kommentar men ack så nödvändig
Du har såklart helt rätt, Indec. Vad vore ett forum utan tips och råd.
Det där var väl mest för att jag lackade på min egen ton, som var lite sådär mästrande och besserwissig. Det finns många sätt att flå en katt men ibland glömmer jag att det finns folk som faktiskt gillar att knata utav själve fan så varför ska jag komma här och såga upplägget, liksom.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.