Home › Forums › Deff och fettminskning › Undvika muskelförlust under deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 mars, 2011 at 15:18 #398855Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja jag är ganska inläst för närvarande men jag vill inte skriva allt för mycket före artikeln är ute i handeln. Men angående tillväxthormon så ökar det ja men GH bygger inte muskler i sig.
Ok tack! Nej men måste väl gynna tillväxten av muskler på något sätt?
3 mars, 2011 at 15:30 #398856Anonym anvandareMemberAtletsvin wrote:Ok tack! Nej men måste väl gynna tillväxten av muskler på något sätt?Ja inte negativt i alla fall. Men jag är tveksam till om GH-ökning inom normalintervallet spelar någon roll om inte GH är bristfälligt. Vid brist är det ju skillnad såklart och förmodligen också om man tar megadoser på otillåtet vis.
3 mars, 2011 at 16:04 #398857Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja inte negativt i alla fall. Men jag är tveksam till om GH-ökning inom normalintervallet spelar någon roll om inte GH är bristfälligt. Vid brist är det ju skillnad såklart och förmodligen också om man tar megadoser på otillåtet vis.Alltså väldigt höga GH värden är väl mest till för rent estetiska skäl. Bättre hy, ökad förbränning och sånt.
Detta är såklart extremt offtopic och på gränsen till vad som är tillåtet på bodys forum.Men ur ett rent objektivt synsätt är min syn iaf att det inte har någon direkt muskelbyggande effekt snarare än de jag listat ovan.
Dessutom är det väl relativt svårt att medelst träning och kost öka nivåerna sådär fruktansvärt mycket? Visst att de ökar mkt rent procentuellt mot startvärden men knappast så att det ger någon wow-effekt på träning/estetik? Du får rätta mig om jag har fel.
3 mars, 2011 at 16:05 #398858Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Du har såklart helt rätt, Indec. Vad vore ett forum utan tips och råd.Det där var väl mest för att jag lackade på min egen ton, som var lite sådär mästrande och besserwissig. Det finns många sätt att flå en katt men ibland glömmer jag att det finns folk som faktiskt gillar att knata utav själve fan så varför ska jag komma här och såga upplägget, liksom.
När jag går långprommisar vilket sker rätt sällan är det av mer meditativa skäl än fettförbrännande.
Som någon vis man sagt före mig, magrutors synlighet skapar man i köket.
Jag är benägen att hålla med! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.