Vad tycker ni om detta ?

Home Forums Deff och fettminskning Vad tycker ni om detta ?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tjena satte nyss ihop mina nya ”deff” diet, kommentera om ni tycker jag ska ändra eller lägga till något :)

Längd: 174 cm
    Vikt : 72kg

Frukost : 1dl gröt med 0,5 dl mjölk
    Mellanmål: 1dl Whey 80 med vatten
    Lunch : Kyckling/räkor/tonfisk med 1dl långkorningt ris eller pasta
    Mellanmål : 2dl Whey 80 med vatten
    Middag: Det som serveras hemma (inget onyttigt) och jag ska äta lite kolhydrater och mycket protein.
    ”Efterrätt” ( dock en stund efter mat) – 250g lätt kesella med lite fun-light.

Vad tycker ni ?

Vet inte vad ”det är som serveras hemma” men för mig låter det som brist på mineraler och vitaminer i långändan. Försök ha någon/några frukter till, kanske? Och isåfall ät de tidigt på dagen eftersom de ofta innehåller kolhydrater. Eller är nötter också ett bra sätt att få i sig stora mängder mineraler.

Vet inte heller vilken tid på dagen du äter middag, men se till att om middagen är största måltiden på dagen (vilket den ej bör vara) så ät den senast 6 timmar innan läggdags (6timmar +/-. Poängen är bara att du inte ska proppa i dig för mycket kalorier innan du sover :)!)

Robin Andersson wrote:
    Vet inte heller vilken tid på dagen du äter middag, men se till att om middagen är största måltiden på dagen (vilket den ej bör vara) så ät den senast 6 timmar innan läggdags (6timmar +/-. Poängen är bara att du inte ska proppa i dig för mycket kalorier innan du sover :)!)

Vad har du för belägg för att inte äta närmre läggdags?

spelar ingen roll när man äter kolhydraterna, dag eller kväll..

de har jag lärt mig nu och har märkt att det inte spelar ngn roll kroppsmässigt men prestatonen på morgon och förmiddag dan efter blir desto bättre

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.